Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان آمادگی خود را برای همکاری در روند رسیدگی به پرونده قتل دو محیط‌‌بان اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم حسین غفران‌نیا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان به همراه دادستان نظامی استان با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان دیدار و یاد و خاطره محیط‌بانان شهید مهدی مجلل و میکاییل هاشمی را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان در این دیدار، شغل محیط‌بانی را مهم و تأثیرگذار و در عین حال سخت و طاقت‌فرسا دانست و افزود: علاقه و تعهد محیط‌بانان موجب ایستادگی و تحمل سختی‌ها در انجام وظایف‌شان است و اگر این عامل نبود شاید کار کردن در این شرایط بسیار سخت‌تر می‌شد.

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده و مجازات عاملان این جنایت، آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح را جهت همکاری در روند رسیدگی به پرونده اعلام کرد.

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای ارائه لایحه‌ای در حمایت از محیط‌بانانرسیدگی ضرب‌الاجلی قوه قضاییه به پرونده 2 شهید محیط‌بان زنجانیپرونده‌های بلاتکلیف شهدای محیط‌بان تا پایان ماه مبارک رمضان تعیین تکلیف می‌شوددرخواست از معاون روحانی برای اصلاح قانون حمایت قضایی از محیط‌بانان

همچنین ناصر اصل کریمیان دادستان نظامی استان زنجان نیز ضمن تقدیر از رشادت‌های محیط‌بانان کشور گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح برای برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی ویژه محیط‌بانان آمادگی دارد.

حسین آب‌سالان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این دیدار توضیحاتی درباره این جنایت هولناک ارائه و از همکاری و پیگیری دستگاه‌های انتظامی و قضایی استان و کشور  تشکر کرد.

وی گفت: امیدواریم مراحل رسیدگی به این جنایت سریع انجام شده و مجرمان به سزای اعمال خود برسند تا درس عبرتی برای دیگر اشرار و متخلفان شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به 145 شهید و بیش از 400 مجروح محیط‌بان در سراسر کشور، گفت: این آمار بسیار نگران‌کننده و قابل توجه است و باید با تلاش از جان این عزیزان محافظت شود.

آب‌سالان ضمن استقبال از برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی برای محیط‌بانان، از مسئولین سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خواست تا در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری این کلاس‌ها انجام دهند.

گفتنی است، در روز سه‌شنبه، 17 فروردین 1400، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در تشریح جزئیاتی از شهادت این دو محیط‌بان اظهار کرده بود که بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط‌بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده "فیله خاصه" استان زنجان بودند، دو تن از محیط‌بانان ایثارگر به نام‌‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل شدند. (اینجا)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست سازمان قضایی نیروهای مسلح حفاظت محیط زیست استان زنجان محیط بانان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست با قضات محاکم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

وی با بیان اینکه عمل به سند تحول و تعالی قوه قضائیه به‌وسیله قضات و مدیران دستگاه قضائی مورد تاکید است، ادامه داد: در این راستا در سال جدید 14 کارگروه در دادگستری استان شکل گرفته و مسئولیت هر کارگروه بر عهده یکی از معاونین قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن رضایت از عملکرد قضات و کارکنان اداری شعب دادگاه تجدیدنظر استان، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان 84 روز است که آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان در یک سال اخیر است.

وی ادامه داد: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرا به اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضائیه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضائیه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مسعود امیرمیجانی، معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه در یک سال گذشته به 20 شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان 41 هزار 277 پرونده وارد شده است، اظهار داشت: در این مدت قضات در مجموع 41 هزار و 399 فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار دادند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده است.

وی با بیان اینکه با وجود حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده‌اند، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر 84 روز است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان، بیان کرد: قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه درخواست می‌شود که قضات متناسب‌سازی جرم با مجازات را در احکام خود در نظر بگیرند، گفت: در سال پیش‌رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرارهای شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان بوده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت