Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بر ضرورت استفاده از ظرفیت های سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی باید در تقویت باورهای مردم کوشا بوده و از بسترهای مناسب برای ارتقای فرهنگی جامعه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین تاکید کرد این سازمان نباید احساسات مذهبی و دینی مردم را جریحه‌دار نماید.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به اهمیت توجه به توسعه صنایع‌دستی با توجه به اشتغال‌زایی آن و اینکه می‌تواند در معیشت خانوار تاثیر مستقیم بگذارد، اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به این مقوله با توجه به وضعیت بیکاری استان شد.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به شرایط گردشگری استان با توجه به وجود آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی فراوان بر ضرورت توجه به رونق گردشگری مذهبی و دفاع مقدس با توجه به جایگاه تاریخی کرمانشاه به لحاظ قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و نیز یکی استان‌های با بیشترین تاثیرگذاری در جنگ تحمیلی،  در کنار سایر جنبه‌های گردشگری تاکید کرد.

وی در خاتمه برای سرپرست جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار «جبار گوهری» مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آمادگی سازمان متبوع خود برای برآوردن منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: خط قرمز ما در این سازمان فرامین مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه است.

«جبار گوهری» سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه روز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در اولین روز کاری خود پس از حضور در مزار شهدا به دیدار امام جمعه کرمانشاه رفت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

برچسب‌ها امام جمعه کرمانشاه گردشگری مصطفی علماء میراث فرهنگی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه گردشگری مصطفی علماء امام جمعه کرمانشاه گردشگری مصطفی علماء میراث فرهنگی کرمانشاه اخبار کنکور سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن بیان این‌که دشمن با تمام قوا پا به جنگ تمام‌عیار فرهنگی علیه کشور ما گذاشته است، اظهار کرد: در جنگ فرهنگی علیه تهاجم دشمن، وظیفه ما عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات روز است که باید در عمل به آن انسجام لازم را داشته باشیم.

محمد طیب صحرایی افزود: هرچند که طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده است اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم و تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به قله نزدیک شده است، تصریح کرد: اینکه معظم‌له تاکید دارند در نزدیک قله هستیم، منظور صرفا قله‌های سیاسی یا اقتصادی و... نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است که موضوع فرهنگ هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند عمل کردن در چارچوب کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز در ذیل و به متناظر آن شورای فرهنگ عمومی استان بایستی قرارگاه فرهنگی باشد.

صحرایی تاکید کرد: با تشکیل این قرارگاه و اتحاد می‌توان از پراکنده کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی استان تا حد زیادی جلوگیری نمود و همانطور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در حوزه فرهنگ، کار جبهه‌ای انجام دهیم و همه باید در کنار هم حرکت کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه درزمینه‌ی عفاف و حجاب حداقل ۳۰ سازمان متولی وجود دارد که وظیفه آن‌ها به‌روشنی در قانون مشخص‌شده است، بیان کرد: این سازمان‌ها و نهادها اگر بخواهند فعالیتی را بدون فرماندهی واحد ادامه دهند، قطعاً با شکست مواجه می‌شوند لذا اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

صحرایی در ادامه ضمن اشاره‌ به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور، افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی و... و ستاد هایی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز، ستاد برگزاری مراسم مذهبی و... هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق محور و خیرخواهانه را در حوزه‌ عفاف و حجاب در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228380 برچسب‌ها ایسکانیوز رهبر معظم انقلاب کرمانشاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند