Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: براساس مذاکرات اخیر با قضات و معاونان دیوان عدالت اداری توافق‌های خوبی در خصوص فرآیند ثبت آثار ملی با دیوان عدالت اداری انجام شده است. - اخبار اجتماعی -

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور در جلسه مجازی با معاونان میراث‌فرهنگی استان­‌ها و مسئولان ثبت آثار ادارات‌کل استانی که با حضور مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت آثار و کارشناسان ستادی حوزه ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مذاکرات انجام شده با قضات و معاونان دیوان عدالت اداری را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی کشور در این جلسه که عصر سه شنبه (24فروردین ماه) و با محوریت تشریح آخرین دستورالعمل‌های اجرایی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی غیرمنقول و معیارهای ابلاغی ثبت آثار برگزار شد، در خصوص توافق‌های انجام شده با دیوان عدالت اداری عنوان کرد: از جمله موارد مورد توافق با دیوان عدالت اداری می‌توان به رعایت فرایند تعریف شده در دستورالعمل ابلاغی به شماره 22089/982100 مورخ 1398/7/9 از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص ثبت آثار ملی اشاره کرد که در اجرای این دستورالعمل، فرایندی برای رسیدگی به اعتراض مالکان به ثبت اثر تعریف شده ­است.

طالبیان افزود:جایگاه حقوقی و قانونی دیوان عدالت اداری به‌موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بسیار محترم است ولی با توجه به توافق‌های انجام شده امیدواریم با توجه به شأن ملی و اهمیت تاریخی آثار ثبت شده، در آینده شاهد خروج از ثبت آثار ملی نباشیم.

مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی‌وطبیعی کشور هم در این جلسه به تشریح معیارهای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی پرداخت و بر اهمیت تبیین این معیارها در پرونده­‌های ثبتی و احکام ثبت حسب توافق‌های انجام شده با دیوان عدالت اداری تاکید کرد.

ابلاغ مراتب ثبت ملی «طنزخوانی با موسیقی اصیل ایرانی و نقش اجتماعی آن»

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دیوان عدالت اداری میراث فرهنگی ثبت آثار ملی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان

اسماعیل پورحسن، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لاهیجان گفت: در راستای حفظ و مرمت آثار تاریخی، پروژه کف‌سازی خانه محصصی با همکاری شهرداری آغاز شده است.

او افزود: متراژ این پروژه ۱۵۵متر و برآورد هزینه انجام شده بالغ بر۲۰۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لاهیجان تصریح کرد: قبل از این پروژه نیز پروژه کف‌سازی کوچه محصصی به متراژ ۸۰۰ متر در دستور کار قرار گرفته بود که به اتمام رسید و برای انجام آن حدود ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

خانه بهرام محصصی واقع در میدان چهار پادشاهان شهر لاهیجان در سال ۱۳۸۴ و با شماره ۱۴۹۸۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و قدمت آن بر اساس کارشناسی‌ها به دوره قاجار باز می‌گردد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • قیمت نهایی بلیت هواپیما چه زمانی مشخص می‌شود؟