Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، براساس نتایج نظرسنجی گالوپ که اخیرا منتشر شد، میزان عضویت مردم آمریکا در کلیساهای این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی برای اولین بار در هشت دهه گذشته به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

در این گزارش آمده است: هر ساله عضویت مردم در کلیساها روند کاهشی دارد و طبق نتایج نظرسنجی اخیر یکی از دلایل آن افزایش تعداد افرادی است که ارجحیت دینی ندارند و طبعا بدون ارجحیت دینی، روند عضویت در کلیساها نیز متزلزل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاهش پیوسته از طرفی به شکاف موجود در نسل‌ها نیز گره خورده و طبق آماری که گالوپ منتشر کرده است، هر نسل نسبت به نسل پیش از خود علاقه کمتری برای عضویت در کلیسا و انتخاب ارجحیت دینی نشان می‌دهد.

براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته، کاتولیک‌ها شیب تندتری در کاهش عضویت در کلیسا نسبت پروتستان‌ها دارند و از طرفی ساکنان جنوب آمریکا و سیاه پوستان غیر اسپانیایی زبان همچنان دارای بالاترین نرخ مشارکت و ساکنان شرق آمریکا و دموکرات‌ها دارای بالاترین نرخ کاهشی در عضویت کلیسا هستند.

سال گذشته میلادی، عضویت در مکان های عبادتی همچنان روند کاهشی داشت و  طبق نتایج نظرسنجی های گالوپ در هشت دهه اخیر، برای اولین بار این عضویت به زیر ۵۰ درصد رسیده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۷ درصد مردم آمریکا عنوان کردند که به نوعی وابسته به کلیسا، کنیسه و یا مسجد هستند و این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی این رقم ۵۰ درصد و در سال ۱۹۹۹ میلادی بالغ بر ۷۰ درصد بوده است.

 قبل از شروع این سیر کاهشی در اوایل قرن ۲۱ میلادی، وقتی موسسه گالوپ برای اولین بار در سال ۱۹۳۷ این نظرسنجی را انجام داد، میزان عضویت در کلیسای آمریکا ۷۳ درصد بود و تا شش دهه بعد از آن هم نزدیک به ۷۰ درصد باقی ماند.

قدرت کلیساها به تعداد اعضا و حیاتشان بسته به کمک های مالی اعضا است و از آن جایی که بعید است مردمی که ارجحیت دینی ندارند عضو کلیسا شوند، بنابراین چالش رهبران کلیسا، تشویق افراد دارای ارجحیت دینی به عضویت رسمی و فعال در کلیسا است این در حالیست که برآوردهای محافظه کارانه نشان می دهد که سالانه هزاران کلیسا در آمریکا در حال بسته شدن هستند.

**کاهش عضویت در کلیسا، در افزایش تعداد افراد بدون وابستگی مذهبی ریشه دارد

کاهش عضویت در کلیسا، در درجه اول تابعی از آمار رو به افزایش آمریکایی هایی است، که علاقه ای به داشتن دین نشان نمی دهند.

در طول دو دهه گذشته درصد آمریکایی های بدون وابستگی دینی، از هشت درصد در سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی  به ۱۳ درصد در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ میلادی و ۲۱ درصد در سه سال گذشته میلادی افزایش داشته است.

همانطور که انتظار می رود، افراد بدون ارجحیت دینی ناممکن است که به کلیسا، کنیسه و یا مسجدی وابسته باشند، اگرچه که نسبت کمی از آنها  (چهار درصد طبق داده های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی) می گویند که دارای این وابستگی هستند، که این رقم نیز در طی سال های  ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰  میلادی کاهش داشته است.

با توجه به وجود همبستگی میان نداشتن ارجحیت دینی و وابسته نبودن به کلیسا، به نظر می آید که افزایش ۱۳ درصدی افراد بدون ارجحیت دینی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی، موجب کاهش بیش از نیمی از ۲۰ امتیاز کاهش یافته در عضویت کلیسا شده است.

بین سال ها ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی، به طور میانگین ۷۳ درصد آمریکایی هایی که مذهبی بودند به یک کلیسا، یا کنیسه و یا مسجدی وابسته بودند و در سه سال گذشته این میانگین به ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

**شکاف نسل ها هم یکی از عوامل ایجاد تغییر در تعداد اعضای کلیسا است

عضویت کلیسا به شدت به سن وابسته است. براساس نظرسنجی صورت گرفته، ۶۶ درصد سنت گراها به کلیسا می آیند (آمریکایی هایی که قبل از ۱۹۴۶ میلادی متولد شده اند)، این آمار در افراد متولد سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ میلادی به ۵۸ درصد، در افراد متولد سال های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۲ میلادی به ۵۰ درصد و در افراد متولد سال های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ میلادی، به ۳۶ درصد می رسد.

اینطور به نظر می رسد که کاهش عضویت کلیسا تا حد زیادی به تغییر نسل وابسته است. جایگزین شدن نسل قدیم آمریکا که به احتمال بیشتری عضو کلیسا بودند با نسل جدید که احتمال وابسته بودنشان به کلیسا کمتر است در این موضوع موثر است. در دهه های گذشته این تغییر به طور فزاینده ای واضح تر به نظر می رسد.

**کاهش عضویت کلیسا در همه زیرگروه های اصلی دیده می شود

همانطور که انتظارمی رفت با توجه به کاهش ۲۰ درصدی عضویت در کلیسا، اطلاعات گالوپ کاهش را میان تمامی زیر گروه های اصلی آمریکا بدون توجه به سن نشان می دهد.

در میان گروه افراد معتقد، این شیب کاهشی در میان کاتولیک ها نمایانگر ۱۸ واحد کاهش (از ۷۶ به ۵۸ درصد) و در پروتستان ۹ واحد کاهش (از ۷۳ به ۶۴ درصد) است. این آمار بازتاب تغییرات تاریخی در مشارکت در کلیسا است که گالوپ در میان کاتولیک ها مستند کرده است.

علاوه بر پروتستان ها، کاهش عضویت کلیسا در بین سیاستمداران محافظه کار، جمهوری خواهان، افراد متاهل و فارغ التحصیلان دانشگاهی به نسبت کمتر است. این گروه ها در کنار ساکنان جنوب کشور و بزرگسالان سیاه پوست غیر اسپانیایی مایل به داشتن بالاترین نرخ عضویت در کلیسا هستند.

کاهش های کوچکتری نیز میان محافظه کاران و سایر زیرگروه ها دیده می شود که عمدتا ناشی از تغییرات کوچکتری در بین نسل های قدیمی در آن گروه ها است. برای مثال، محافظه کاران در نسل های قبل سقوطی را بین ۵ تا ۱۳ واحد بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی در عضویت کلیسا نشان داده اند، در مقایسه با تغییر ۲۰ واحدی میان کل بزرگسالان آمریکا. اگر چه که تاثیر شکاف نسل ها واضح است و عضویت کلیسا در هر نسل جدید از محافظه کاران از نسل قبل آن کمتر است.

**اعضایاسپانیایی زبان کلیسا

در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی میزان عضویت کلیسا بین آمریکایی های اسپانیایی زبان ۳۷ درصد بود که از میان تمام زیرگروه های اصلی از همه کمتر بود. با تغییر روش گالوپ، از سال ۲۰۱۱ میلادی مصاحبه اسپانیایی زبان هم به نظرسنجی اضافه گردید، با این وجود، بررسی تغییرات در طول زمان میان عضوهای بزرگسال اسپانیایی زبان در کلیسا کاری مشکل است. آمار عضویت کلیسا در میان اسپانیایی زبانانی که با آن ها به اسپانیایی مصاحبه شد به طور قابل ملاحظه ای از اسپانیایی زبانانی که با آن ها به زبان انگلیسی مصاحبه شد کمتر است.

**جمع بندی

آمریکا به دلیل اینکه از هر ۱۰ نفر آمریکایی، هفت نفر معتقد به یک دین رسمی هستند، همچنان یک کشور مذهبی باقی می ماند، اگرچه که در حال حاضر بسیار کمتر از نصف مردم آمریکا، عضویت رسمی یک مکان عبادتی را دارند.

با این وجود، بخشی از این کاهش در سال ۲۰۲۰ میلادی می تواند موقتی و ناشی از پاندومی کرونا باشد. با توجه به سطح بسیار پایین تر دینداری و عضویت کلیسا در میان جوانان نسبت به بزرگسالان نسل های قبل، ادامه کاهش در دهه های آینده به نظر اجتناب ناپذیر می آید.

در سال ۲۰۱۷ میلادی یک مطالعه گالوپ نشان داد، بخشی از کسانی که اهل کلیسا هستند، وجود خطبه ها را دلیل اصلی مشارکتشان در کلیسا بیان کردند و بخش کثیری نیز برنامه های معنوی مختص کودکان و نوجوانان را متذکر شدند. از دلایل گفته شده دیگر نیز می توان به دسترسی به جامعه، فرصت های داوطلبانه و رهبران پویا نیز نام برد. تمرکز روی بعضی از این عوامل نیز ممکن است برای رهبران کلیساهای محلی در راستای تشویق مردم به عضو شدن در کلیسایشان، مفید باشد.

گالوپ 2 بار در سال درباره نگرش ها و عملکردهای دینی مردم آمریکا، نظرسنجی به عمل می آورد. بررسی های پیش رو درباره کاهش عضویت در کلیسا، به جمع سه سال از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی (وقتی میزان عضویت کلیسا به طور میانگین ۶۹ درصد بود)، ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰  میلادی (میزان عضویت در کلیسا ۶۲ درصد بود) و ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی (میزان عضویت در کلیسا ۴۹ درصد بوده) وابسته است.

این مجموعه ها که شامل اطلاعات بیش از ۶۰۰۰ بزرگسال است، تخمینی قابل اعتماد را توسط زیر گروه ها فراهم می سازند.

برچسب‌ها کلیسا ایالات متحده آمریکا موسسه گالوپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلیسا ایالات متحده آمریکا موسسه گالوپ کلیسا ایالات متحده آمریکا موسسه گالوپ اخبار کنکور اسپانیایی زبان نتایج نظرسنجی ۲۰۲۰ میلادی مردم آمریکا ارجحیت دینی میزان عضویت گروه ها ۵۰ درصد نسل ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.68 درصد کاهش به 2375 دلار و 58 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.98 درصدی به 2390 دلار و 10 سنت رسیده است.
قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی 5 هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر 2377 دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد. 

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/01

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا 2.6 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با 2.5 درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا 15 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.42 کاهش به 28 دلار و 72 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.08 درصدی 936 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/39

دیگر خبرها

  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی
  • آمریکا یک گردان ارتش اشغالگر را تحریم می‌کند
  • جهش واردات نفت چین از روسیه
  • آمریکا و تجاوز به حق وتو !