Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:37:58 GMT

پکن خطاب به توکیو: اقیانوس آرام فاضلاب شما نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۹۴۹

پکن خطاب به توکیو: اقیانوس آرام فاضلاب شما نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم ژاپن برای ریختن فاضلاب نیروگاه اتمی فوکوشیما به آب‌های آزاد بعد از فاجعه زلزله و سونامی متعاقب آن در سال ۲۰۱۱ با واکنش تند چین مواجه شد.

بنا بر گزارش پایگاه گلوبال تایمز، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود در پکن علیه تصمیم دولت ژاپن برای ریختن فاضلاب نیروگاه اتمی شهر فوکوشیما گفت: «اقیانوس آرام، فاضلاب ژاپن نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ژائو لی جیان» سپس با طرح سه پرسش،  اقدام ژاپن را زیر سوال برد: «آیا دولت ژاپن نگرانی‌ها داخلی و خارجی (درباره این اقدام) را در نظر گرفته است؟ آیا اقدام ژاپن مطابق با حقوق بین‌الملل است؟ آیا ریختن فاضلاب فوکوشیما با استانداردهای بین‌المللی همخوانی دارد؟»

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی از قبیل رادیو ملی آمریکا، دولت ژاپن اعلام کرد که تصمیم گرفته بیش از یک میلیون تُن مواد فاضلاب نیروگاه اتمی شهر فوکوشیما را طی دو سال در اقیانوس آرام بریزد.

این تصمیم در حالی اعلام شده که نگرانی‌ها درباره مواد رادیواکتیو و تشعشعات باقی مانده از زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ در فوکوشیما همچنان ادامه دارد.

در پی وقوع زلزله به قدرت ۹ درجه در مقیاس ریشتر و سونامی متعاقب آن در تاریخ ۱۱ ماه مارس ۲۰۱۱ در شمال شرقی ژاپن، گداخت هسته‌ای ۶ رآکتور نیروگاه «دائیچی» در مجاورت شهر فوکوشیما، منجر به انفجار آن شد. به‌طوری که تشعشعات اتمی آن حتی به سواحل روسیه نیز رسید.

 یازدهم مارس ۲۰۱۱ (۲۰ اسفند ۱۳۸۹) در پی وقوع زلزله ۹ ریشتری و سونامی متعاقب آن در شمال شرقی ژاپن، گداخت هسته‌ای ۶ رآکتور نیروگاه «دائیچی» در مجاورت شهر فوکوشیما، منجر به انفجار آن شد.

بعد از اقدامات چند ساله دولت ژاپن، سرانجام ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ به دنبال کاهش چشمگیر میزان تشعشعات اتمی، اولین گروه از ساکنان به این ناحیه بازگشتنداما روند پاکسازی منطقه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ژاپن نیروگاه اتمی فوکوشیما اقیانوس آرام فاضلاب سونامی زلزله شهر فوکوشیما دولت ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است

دبیر شورای اطلاع‌ رسانی دولت گفت: با پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز در این دولت که به اندازه ۳۰ سال قبل از آن است و با استفاده از ۴۰۰‌ پمپ، آبگرفتگی‌های این شهر پس از یک شبانه‌روز تا حد زیادی رفع شد.

به گزارش ایسنا، احسان صالحی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«بارش ۳۸ میلی‌متر باران در اهواز در عرض ۴۰ دقیقه سبب آبگرفتگی ۲۷‌ نقطه شد. با پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز در این دولت که به اندازه ۳۰ سال قبل از آن بوده و با استفاده از ۴۰۰‌ پمپ آبگرفتگی‌ها پس از ۲۴ ساعت تا حد زیاد رفع شد.

پیگیری پروژه فاضلاب اهواز اولویت رییس‌جمهور در هر ۸ سفر به خوزستان بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر از زبان معاون سازمان انرژی اتمی
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!