Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از سایت سازمان بهداشت جهانی، با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این سازمان طی پیامی توصیه‌هایی را برای روزه داران در این ماه مبارک منتشر کرد.

سازمان بهداشت جهانی از روزه داران خواسته تا در این ماه ضمن استفاده از غذاهای سالم و نوشیدن آب کافی، از مصرف غذاهای چرب، شیرین و استعمال دخانیات پرهیز کرده و فعالیت بدنی کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهداشت جهانی با اشاره بر شیوع ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از روزه داران خواسته تا در این ایام دستان خود را به خوبی شسته و حتماً از ماسک استفاده کنند.

به علاوه این سازمان تاکید کرده که مردم فاصله اجتماعی لازم را رعایت، در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده کرده و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و گروه‌های پرخطر از حضور در فضاهای شلوغ، رویدادها و دورهمی ها پرهیز کنند.

سازمان بهداشت جهانی در پیام خود تأکید کرده که تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روزه می‌تواند خطر ابتلاء به ویروس کرونا را افزایش دهد، یافتن نشده است.

این سازمان همچنین اعلام کرده که افراد سالم می‌توانند در شرایط فعلی روزه بگیرند.

بیماران مبتلا به ویروس کرونا و افرادی که دارای برخی علائم هستند نیز می‌توانند با مشورت پزشک و رعایت مجوزهای مذهبی، نسبت به گرفتن روز یا نگرفتن آن تصمیم‌گیری کنند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که امسال مراسم‌های افطار و سحر دسته جمعی، ترجیحاً به صورت مجازی برگزار شود و در صورت برگزاری این مراسمات نیز تجمعات بزرگ به تجمعات کوچک تبدیل شده و افراد در محیط‌های باز و با تهویه مناسب حضور یابند.

در این پیام آمده است که بنابر اعلام مجمع بین‌المللی فقه اسلامی، تزریق واکسن باعث ابطال روزه نمی‌شود چرا که واکسن کرونا از طریق تزریق وارد بدن شده و از طریق دهان یا بینی وارد نمی‌شود، در نتیجه این امر باعث ابطال روزه نمی‌شود.

این سازمان تاکید کرده است که در صورت واکسیناسیون نیز مردم برای پیشگیری از خطر احتمالی انتقال ویروس به دیگران، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس این پیام مجمع بین‌المللی فقه اسلامی اعلام کرده است که از هزینه زکات و صدقات مسلمانان در ماه مبارک رمضان، می‌توان در مسیر تهیه و تولید واکسن کرونا در سراسر جهان استفاده کرد و از مسلمین نیز خواسته تا برای جمع آوری صدقات از فناوری‌های دیجیتال استفاده کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­ ­به نقل از­وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند. دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند. دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد. وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر. گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور