Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پیش از ظهر امروز نشست خبری رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای چهارمحال و بختیاری در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

احمد راستینه در این نشست گفت: تایید صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا به هیچ عنوان سلیقه‌ای نبوده و طبق قانون با سختگیری و استعلام از نهادهای نظارتی و مرتبط صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قوانین انتخابات شوراهای اسلامی از نظر نمایندگان معیوب است و طرح اصلاح قوانین انتخابات شوراها در مجلس کلید خورده است اما به این دوره انتخابات نخواهد رسید.

نماینده حوزه انتخابی شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داشتن زیبایی و پویایی شهر بستگی به تعهد و تخصص اعضای شورای شهر دارد لذا داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، تجربه و کارآمدی در اعضا بسیار مهم است و در زمینه صلاحیت آن‌ها  و عدم شهرت به فساد به دقت بررسی خواهد شد.

طرح‌های پیشنهادی برای اصلاح قوانین انتخابات در مجلس شورای اسلامی

وی خاطرنشان کرد: در اصلاح قوانین انتخابات شوراهای اسلامی مواردی از جمله برگزاری آزمون برای ورود داوطلبان، تائید صلاحیت افراد دارای مدرک مرتبط با بحث مدیریت شهری و روستایی، تخصصی شدن شوراها و استفاده از نخبگان فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است که در دوره‌های بعدی اعمال خواهد شد.

راستینه با اشاره به عملکرد نامطلوب و تخلفات برخی از اعضای شوراهای شهر در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تلاش می‌شود انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شود و تخلفات سالیان گذشته به حداقل برسد.

ثبت‌نام 933 نفر از داوطلبان حضور در شورای اسلامی شهرهای استان و 3 هزار و 496 داوطلبان حضور در شورای اسلامی روستا نهایی شده است

در ادامه اسنفدیار شفیعی گفت: تا کنون ثبت‌نام 933 نفر از داوطلبان حضور در شورای اسلامی در 43 شهر چهارمحال و بختیاری نهایی شده و جواب استعلام 66 درصد آن‌ها واصل شده است.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ىر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از 3 هزار و 496 داوطلب حضور در انتخابات شورای اسلامی 616 روستای استان ثبت‌نام 3هزار و 496 نفر نهایی شده است.

وی اظهار داشت: احراز صلاحیت داوطلبان نیز از طریق استعلام از دستگاه‌های نظارتی صورت خواهد گرفت و در خصوص هر کاندیدا از هر دستگاهی که مورد نیاز است استعلام گرفته خواهد شد.

شفیعی اضافه کرد: با توافقی که با دادستان استان شده است بنا شده پرونده‌های قضایی مربوط به کاندیداها سریع‌تر پیگیری شود تا جواب استعلام آن‌ها مبنی بر عدم وجود تخلف و سو سابقه سریع‌تر محرز شود و بهتر بتوان در خصوص صلاحیت آن‌ها تصمیم گرفت.

انتهای پیام/68033

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تایید صلاحیت انتخابات احمد راستینه نظارت بر انتخابات شوراهای انتخابات شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری قوانین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ با برگزاری جلسه کارگروه تأیید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی‌سازی برای بررسی صلاحیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی‌سازی رسماً صلاحیت فنی و مهندسی خریداران این دو باشگاه تأیید شد.

بیشتر بخوانید

برهمین اساس 6 بانک شهر، تجارت، ملت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین به‌عنوان خریداران باشگاه پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های زیرنظر این هلدینگ به‌عنوان خریداران باشگاه استقلال مدارک خود را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرده‌اند.

قرار است مزایده سرخابی‌ها روز دوشنبه هفته جاری برگزار شود و سهام 85درصدی این دو باشگاه به خریداران واگذار شود.

بانک شهر در اطلاعیه ای به بیان توضیحاتی درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس پرداخت و اعلام کرد: این بانک در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداری‌ها به عنوان سهام دار باشگاه استفاده نماید.

در این اطلاعیه آمده است: " پیرو تصمیمات دولت محترم جهت حل مشکلات باشگاه صدرالاشاره و مذاکرات و رهنمودهای وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی و شورای محترم پول و اعتبار و بانک مرکزی ج.ا.ا و همچنین تأکیدات معاون اول محترم رئیس جمهور در خصوص واگذاری سهام باشگاه فوق الذکر به بانکها جلسه ای در تاریخ 1403.01.21 توسط شورای پول و اعتبار تشکیل و مصوب شد کنسرسیومی متشکل از بانک‌های غیر دولتی در چارچوب شرایط اعلامی با هدف کمک به باشگاه مذکور تشکیل تا به خرید سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و سرمایه گذاری در آن اقدام گردد که این کنسرسیوم متشکل از این بانک و سایر بانکهای غیر دولتی می باشد.

شایان ذکر است این بانک در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداریها به عنوان سهامدار باشگاه استفاده نماید.

بدیهی است کمافی السابق در صورت وقوع هر گونه رویداد با اهمیت مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار افشاء می شود."

انتهای پیام/

کد خبر: 1227867 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • اجرای طرح نظارت و کنترل از بیش از هزار جایگاه عرضه سوخت
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران
  • تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس