Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش یک هزار و ۳۲۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 25 فروردین) ریزش 1240 واحدی شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 243 هزار واحد رساند و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش یک هزار و ۳۲۰ واحدی معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۵۵ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۱۱ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۴۳۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۲۸ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۹۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۴۶۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۸۹ واحد کاهش به رقم ۹۰۸ هزار و ۹۲۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۴۹ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۱۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، شبندر، شتران، فملی، خودرو به ترتیب با 380، 337، 319، 250 و 226 واحد افت بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شستا و فارس به ترتیب با 639 و 574 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب) با ۴.۶۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سپ، شستا، برکت، فسازان و کچاد بود. همچنین نماد معاملاتی فاراک(ماشین‌ سازی‌ اراک) با ۶.۵۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، وپست، فنوال، وساخت، خزامیا و خپارس قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی فملی، شپنا، شبندر، شتران، خودرو، وغدیر و خساپا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، کچاد، کگل و جم، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۷۴ هزار و ۴۱۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۹  هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 24 فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد 15720 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 241 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که در پایان معاملات شاخص کل بورس ۱۸ ‌هزار و ۴۵۷ واحد رشد داشت که به رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۸۰۳  واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۹۱۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۰۹  واحدی معادل ۰.۱۲ درصد، عدد ۴۳۵ هزار و ۲۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۳۲  واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۶۶۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۳۴۳ واحد افزایش به رقم ۹۱۱  هزار و ۳۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۰۹۸۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات روز گذشته نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فملی، تاپیکو، کچاد، فخوز و شپنا با بیشترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، کویر، وصندوق و وبصادر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شستا(سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با ۵.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کرازی، تاپیکو، فنورد، کاوه و فخوز بود. همچنین نماد معاملاتی دیران(ایران‌دارو) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، رکیش، غپینو، کویر، ورنا و وساخت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۶۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۱ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی بیشترین تاثیر واحدی معادل ۰ شاخص کل بورس همچنین شاخص یک میلیون شاخص بازار تاثیر مثبت شاخص قیمت پس از آن واحد رسید هزار واحد هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۲.۳۷ درصد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۳.۶۹ درصدی در پله ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۳.۰۸ درصدی در ارتفاع ۲۴هزار و ۶۱۵ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص صنعت وسایل ارتباطی با افزایش ۰.۹۸ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت فلزات اساسی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت منسوجات با افت ۱.۰۶ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۱۳ هزار و ۴۴ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان، یکشنبه هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان، دوشنبه ۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان، سه شنبه ۲ هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان و چهارشنبه هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

خروج ۲ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته ۲ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

محدودیت دامنه نوسان برای جلوگیری از تاثیر هیجانات منفی

در ادامه وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار شنبه ناشی از خبر‌های سیاسی منطقه، در منفی‌های سنگین معامله شد و صندوق‌های اهرمی و اختیار منفی سنگین را تجربه کردند. خروج پول حقیقی از بورس، روند صعودی دلار و مثبت سنگین صندوق‌های طلا نشانه فضای ریسک گریزی در بازار‌های داخلی بود. 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: یکشنبه طبق نظر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله برای مابقی روز‌های کاری هفته مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شد.

او افزود: در طول هفته بازار تقریبا راکدی را شاهد بودیم و فقط کمی از تلاطم ابتدای هفته کاسته شد، توجه به نقدشوندگی و حمایت بیشتر از شاخص‌ساز‌ها و سهام بزرگ توجه اهالی بازار را جلب کرده و روز‌های بهتری را سپری کردند. در طول معاملات این هفته بورس کالا، ورق سرد فولاد مبارکه با رشد قابل توجه نسبت به آخرین حراج اسفند معامله شد و عملا امیدواری خاصی نسبت به این سهم و صنعت فلزات اساسی شکل گرفت. معاملات وکیوم باتوم هم برای محصولات شتران و شبندر با تقاضای بالا همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فروشندگان در بورس کالا به واسطه‌ رقابت کمی نرخ فروششان با تعدیل مواجه شده است، اما نیم نگاه صادرکنندگان خصوصا شرکت‌های پتروپالایشی به صدور اجازه برای رشد نرخ دلار نیما است. معاملات خاص در بورس کالا، احتمال رشد نرخ دلار نیما و نیم نگاهی به مجامع پیش رو و مجوز‌های افزایش نرخ محصولات صنایع مختلف در کنار قیمت‌های جذاب سهام شرکت‌ها؛ همگی عواملی هستند که جای حرف های بسیاری برای این بازار به جا می‌گذارند. این‌بار نوع فروش از بابت عدم ارزندگی سهام یا خبر مرتبط با صنعت خاصی نبود و در صورت بهبود شرایط می‌توان انتظار بازار بهتر و متعادل تری در هفته پیش رو داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته