Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از فارس، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران درباره ظرفیت تجارت الکترونیک برای دسترسی مردم به کالاهای سلامت محور، گفت: خیلی ما در این زمینه ضعف داریم ولی قاعدتاً بهترین روش آن است که ما از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده کنیم تا دسترسی مردم را تسهیل کنیم که البته این موضوع شاید لزوما مربوط به دارو نباشد و مربوط به کل خدمات پزشکی و بهداشتی و کالاهای غیردارویی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجتبی رضاخواه رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دارویی‌هایی که در فروشگاه‌های آنلاین کشورهای خارجی به فروش می‌رود، داروهایی هستند که نیاز به تجویز نسخه پزشک نداشته و در حقیقت داروهای عمومی محسوب می‌شود، مثل قرص سرماخوردگی که البته خرید این دست از داروها از فروشگاه‌های آنلاین هم مجاز است که ماهم میتوانیم از این شیوه و ظرفیت فروشگاههای اینترنتی در کشورمان استفاده کنیم. وی افزود: ممکن است در فروشگاه‌های آنلاین عرضه کننده دارو این موضوع مطرح شود که آن فروشگاه بایستی مسئولیت کیفیت و تاریخ ساخت آن دارو را بپذیرد که البته این کار سازوکار خودش را دارد.

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی درباره میزان حمایت دولت از فروشگاه‌های آنلاین به منظور عرضه داروهای بدون نسخه و فروش تجهیزات پزشکی تصریح کرد:‌ موضوع عرضه دارو در فروشگاه‌های آنلاین با فروش تجهیزات پزشکی متفاوت است و هدف از عرضه داروهای بدون نسخه و یا فروش تجهیزات پزشکی در فروشگاه‌های آنلاین آن است که بتوانیم خدمات بهتری را به صورت عمومی ارائه کنیم.

رضاخواه اظهار داشت: در خیلی از کشورها از ابزارهای فناوری و اطلاعات برای ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت به مردم استفاده می‌کنند. این در حالی است که تمامی نسخه‌ها در آن کشورها الکترونیک است و پزشکی که این کار را انجام می‌دهد نسخه را به بیمارش نمی‌دهد و این کار را به صورت آنلاین و الکترونیک برای یک داروخانه‌ای که بیمار آدرس آن را اعلام می‌کند ارسال می‌کند و وقتی به آن داروخانه مراجعه کنیم متصدی آن دارو را آماده کرده و تحویل می‌دهد اما نکته مهم که آن است که در این فرایند همه چیز قابلیت ثبت و رصد دارد و می‌توانیم از ابتدا تا انتهای عمر داروهایی که نیازمند تجویز پزشک بوده است را رصد کرده باشیم.

وی افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین عرضه داروهای بدون نسخه، کالاهای غیردارویی و فروش تجهیزات پزشکی در قالب و بستر نسخه الکترونیک استفاده کنیم، امکان رصد خیلی از امورات پزشکی افراد امکانپذیر است.

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس با اشاره به ورود مجلس به نسخه الکترونیک پزشکان، تاکید کرد: استفاده از بستر فناوری اطلاعات و ابزارهای الکترونیکی برای توسعه خدمات بهداشت سلامت الکترونیکی جامعه حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم تا در نهایت موجب افزایش طول عمر افراد جامعه شویم.

انتهای پیام/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رضاخواه نماینده مردم تهران تجارت الکترونیک فناوری فروشگاه های آنلاین فروش تجهیزات پزشکی عرضه دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی، اظهارکرد: تنها کمتر از دو درصد از داروخانه ها نسبت به ثبت سامانه ای شیرخشک اقدام نکرده‌اند که سهمیه شیرخشک آن ها موقتا قطع شد و ۸۵ درصد این تعداد با ارائه تعهد سهمیه شیرخشک خود را مجددا دریافت کردند.

وی افزود: در طرح نظارتی سازمان غذا و دارو در حوزه شیرخشک از ۲۰ مهر تا پایان سال ۱۴۰۲، حدود ۲۷ هزارو ۷۰۰  بازرسی از حدود ۱۵ هزار داروخانه انجام شده به طوریکه هر داروخانه به طور میانگین ۱.۷ بار مورد بازرسی قرار گرفته‌اند. از این میان ۱۴۷ مورد منجربه تشکیل پرونده تعزیرات شده است که حاکی از همکاری مناسب اکثر داروخانه ها در حوزه شیرخشک می باشد.

سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گران فروشی و احتکار صرفا در کمتر از ۵ دهم درصد از داروخانه های کشور گزارش شده ، گفت اقدامات اصلاحی لازم در این خصوص صورت پذیرفته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • خرید انواع ویپ و پاد به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت
  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در مرزبازرگان
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در بزرگترین مرز زمینی کشور