Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@10:19:02 GMT

مزایا و معایب خرید بلیط چارتر

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۳۷۶

مزایا و معایب خرید بلیط چارتر

احتمالا تاکنون بلیط هواپیما خریده اید و حتما واژه بلیط چارتر نیز به گوشتان خورده است. این کلمه را احتمالا در بسیاری از تبلیغات آژانس های مسافرتی یا هنگام خرید تورهای مسافرتی نیز شنیده اید. اگر به دنبال معنای این کلمه، مزایا و معایب این نوع از بلیط های هواپیما هستید، در ادامه متن همراه ما باشید.

چارتر و بلیط چارتر چیست

چارتر به خودی خود در لغت به معنای اجاره کردن یا دربست کرایه کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید جالب باشد که بدانید بلیط چارتر فقط برای هواپیما موجود نیست و در بسیاری از کشورها، امکان رزرو چارتر برای قطار یا حتی رزرو هتل نیز وجود دارد. بلیط چارتر در واقع بلیط هایی است که شرکت هواپیمایی به اجاره کننده (که اغلب آژانس های مسافرتی هستند)  می فروشد. هتل ها نیز ممکن است تعدادی از اتاق های خود را به آژانس های مسافرتی اجاره دهند. در این باره نکات مهمی برای رزرو اینترنتی هتل ها وجود دارد که شما را دعوت به مطالعه آن می کنیم.

چرا بلیط های چارتر ارزانتر هستند؟

در اول هر فصل و یا هر سال، آژانس های مسافرتی همه یا بخشی از بلیط های هواپیما در مسیرهای پر رفت و آمد را خریداری می کنند و به این دلیل که بلیط ها را به صورت یکجا و عمده خریداری می کنند، شرکت های هواپیمایی تخفیف قابل ملاحظه ای به آنها می دهند. این تخفیف ویژه باعث می شود، بلیط های چارتر ارزان تر از بلیط های معمولی (سیستمی) هستند. البته باید به یک نکته توجه داشت که میزان سود چارتر کننده از هر بلیط در قیمت نهایی بلیط تاثیر ویژه ای دارد.

انواع چارتر

چارتر ها دو دسته اند: سیت چارتر و فول چارتر. دسته بلیط های فول چارتر ارزان تر هستند چرا که کل بلیط های هواپیما به صورت یکجا خریداری شده اند. اما اگر بخشی از بلیط های هواپیما خریداری شوند، به آن سیت چارتر می گویند.

بلیط چارتر چه مزایایی دارد؟

بلیط های چارتر در شرایط معمولی باید قیمت ارزان تری داشته باشند. شرکت های هواپیمایی برای آن که از ضرر جلوگیری کنند، بلیط های خود را با قیمت ارزان تر و عمده به چارتر کنندگان می فروشند. آژانس های چارتر کننده نیز می توانند از محل صرفه جویی از تخفیف گرفته شده از ایرلاین ها، هم سود ببرند و هم به مشتریان خود تخفیف دهند. نکته مهم در فروش بلیط های چارتر، این است که آژانس، بلیط ها را در زمان مناسب و قبل از پرواز به فروش برساند.

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری در اصل نوعی بلیط چارتر است که به دلیل به فروش نرفتن، در لحظات آخر قبل از پرواز به فروش می رسند و قیمت کمتری نسبت به بلیط چارتر دارد. برای مثال اگر به دنبال نکاتی برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران شیراز هستید، پیشنهاد ما خرید بلیط لحظه آخری است. بلیط های لحظه اخری از این جهت ارزان تر هستند که چارتر کننده ها در فروش این بلیط ها به دنبال کم تر کردن ضرر خود هستند.

معایب بلیط چارتر چیست؟

در مورد مزایای بلیط چارتر به ارزان بودن آن اشاره کردیم. اما این نوع از بلیط ها معایبی هم دارد. از جمله مشکلات احتمالی و معایب این نوع از بلیط ها می توان موارد زیر را اشاره کرد:

در دوران پیک سفرها که مسافرت ها افزایش و تعداد مسافران زیاد می شود. چارتر کننده ها برای سود بیشتر، قیمت ها را بالاتر می برند. این افزایش قیمت ها گاهی تا حدی است که باعث می شود بلیط چارتر از بلیط های معمولی گران تر باشد! پیشنهاد ما این است که در صورتی اقدام به خرید بلیط چارتر نمایید که از انجام سفر خود صد درصد مطمئن هستید. دلیل این موضوع به غیر قابل استرداد بودن این نوع از بلیط ها بر می گردد. اگر به دنبال خرید بلیط چارتر برای کودک خود هستید، بهتر است بدانید که قیمت بلیط چارتر برای کودکان با بزرگسالان هیچ تفاوتی ندارد و یکسان است. پربیننده ترین یارانه مستاجران هم حذف خواهد شد؟ یارانه جدید کی واریز می‌شود؟ ۲۵هزار میلیارد ریال؛ اعتبار پرداخت یارانه رمضان ۴۳ میلیون نفر؛ واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان پراید ۱۳۰میلیون شد/قیمت جدید ساینا، کوییک و تیبا در بازار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بلیت هواپیما خرید بلیط هواپیما بلیط چارتری بلیط هواپیما ارزان برجام آژانس های مسافرتی نوع از بلیط ها بلیط های هواپیما بلیط های چارتر چارتر کننده بلیط چارتر خرید بلیط ارزان تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای جامع خرید کابل برق

راهنمای جامع خرید کابل به شما کمک می‌کند بتوانید بهترین کابل برق را برای مجموعه خود خریداری کنید.

امروزه بدون وجود سیم و کابل جریان الکتریکی منتقل نمی‌شود و بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما متوقف خواهد شد. سیم و کابل علاوه‌بر اینکه باید عملکرد خوبی داشته باشند، ایمنی آن‌ها نیز باید بالا باشد تا استفاده از آن‌ها خطرناک نباشد. همچنین باید مطابق با فضا و سیستم مورد استفاده قرار بگیرد تا راندمان بالایی داشته باشد.

کابل برق چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل برق از یک رشته یا چند رشته هادی تشکیل شده است که وظیفه انتقال برق از قسمتی به قسمت دیگر را برعهده دارد. هادی‌های استفاده شده در کابل برق اغلب از جنس مس و آلومینیوم هستند. این هادی‌ها توسط یک لایه عایق محافظت می‌شوند. روی سیم‌ها و عایق کابل توسط یک لایه حفاظتی که به آن روکش گفته می‌شود، پوشانده شده است. کابل‌های برق با توجه به ولتاژ، جریان، سطح مقطع و کاربرد به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

کاربرد اصلی کابل‌های برق انتقال برق است به همین دلیل از آن در نیروگاه‌ها، روشنایی معابر، صنایع پتروشیمی و دیگر موارد استفاده می‌شود. همچنین از کابل برق برای راه‌اندازی و ساخت تجهیزات الکتریکی، انتقال برق به لامپ‌ها و دستگاه‌های نورپردازی استفاده می‌شود. از جمله فاکتورهای خرید، قیمت کابل برق مورد نظر هم در نظر داشته باشید. در این مقاله به بررسی نکاتی که پیش از خرید کابل برق باید به آن توجه کنید می‌پردازیم.

انواع کابل برق

کابل‌های برق براساس موارد مختلفی همچون جنس، ساختار، کاربرد، سطح مقطع و تعداد رشته به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه به بررسی انواع کابل برق براساس کاربرد می‌پردازیم:

کابل کنترل

این کابل را به نام کابل فرمان نیز می‌شناسند. کابل فرمان جهت محاظت و اندازه‌گیری تجهیزات صنعتی و برقی استفاده می‌شود. کابل کنترل در دسته کابل‌های سبک و فشار ضعیف قرار دارد و جنس هادی آن از مس و با خاصیت افشان است. کابل فرمان وظیفه انتقال سیگنال‌های دیجیتال و آنالوگ را برعهده دارد.

این محصول نتایج و داده‌های حاصل از انرژی، توان و جریان را به دستگاه‌های دیگر منتقل می‌کند. از کابل‌های فرمان در کارخانه‌ها، خطوط تولید، محیط‌های صنعتی و تولیدی استفاده می‌شود. کابل کنترل به دو صورت شیلددار و بدون شیلد به بازار عرضه می‌شود.

کابل مسی

کابل‌های مسی یکی از انواع کابل‌های استفاده شده در صنعت برق هستند. این کابل‌ها از مواد اولیه مس تشکیل شده‌اند و برای انتقال انرژی الکتریکی از آن‌ها استفاده می‌شود. مس یک فلز با قدرت هدایت برق بسیار بالا است.

کابل‌های مسی برای انتقال انرژی الکتریکی بسیار مناسب هستند. کابل‌های مسی به دلیل هدایت برق بالا و عدم ایجاد افت ولتاژ، کارایی بالاتری نسبت به کابل‌های دیگر دارند. کابل‌های مسی در برابر خوردگی و حرارت از خود مقاومت نشان می‌دهند و عمر طولانی‌تری نسبت به کابل‌های دیگر دارند.

کابل افشان

کابل‌های افشان معمولاً برای انتقال انرژی الکتریکی به صورت ایمن و با کیفیت بالا طراحی شده‌اند و می‌توانند در شرایط مختلف محیطی کارایی خوبی داشته باشند. کابل افشان در شبکه‌های کامپیوتری، اینترنت، تلفن، تلویزیون و سیستم‌های ارتباطی دیگر نیز استفاده می‌شود. این کابل‌ها مقاومت بالایی در برابر تداخلات الکترومغناطیسی و اختلالات دیگر دارند و همین موضوع باعث حفظ کیفیت انتقال می‌شود. کابل‌های افشان انعطاف‌پذیری زیادی دارند و به راحتی در مکان‌های پرپیچ و خم نصب می‌شوند.

کابل خودنگهدار

هادی این کابل از جنس آلومینیوم و از نوع مفتول است. این کابل در خطوط هوایی، توزیع و تأمین برق کاربرد زیادی دارد. جهت روشنایی معابر، روی تیرهای برق‌ها می‌توان کابل خودنگهدار را مشاهده کرد. این کابل در مسیرهای کم عرض نیز استفاده می‌شود. این محصول از قدرت و توان بالایی برخوردار است. کابل خودنگهدار به کمک پایه و نگهدارنده روی پایه‌های توزیع برق و پایه‌ها نصب می‌شود. استفاده از کابل خودنگهدار باعث صرفه‌جویی در اتلاف انرژی و هزینه‌های مربوط به خرید کابل مسی می‌شود.

کابل اعلام حریق

کابل‌های اعلام حریق یکی از اجزای حیاتی در سیستم‌های اعلام حریق است. این کابل‌ها برای انتقال اطلاعات و اعلام حریق به سیستم مرکزی استفاده می‌شوند. کابل اعلام حریق از نوع نسوز است و در برابر حرارت بالا از خود مقاومت نشان می‌دهد. در هنگام آتش سوزی، کابل‌های اعلام حریق به آژیر و سایر تجهیزات اطفاء حریق سیگنال‌هایی ارسال می‌کنند. از این کابل‌ها در تمامی سیستم‌های اعلام حریق برج‌ها، فروشگاه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، انبارها، ‌ایستگاه‌های قطار، تأسیسات صنعتی و... استفاده می‌شود.

کابل آلومینیوم

کابل‌های آلومینیومی یکی دیگر از انواع کابل‌هایی است که در صنعت از آن می‌شود. هادی این کابل‌ها از جنس آلومینیوم هستند. آلومینیوم مقاومت خوبی در برابر خوردگی و اکسیداسیون دارد. کابل‌های آلومینیوم نسبت به کابل‌های افشان مسی انعطاف‌پذیری کمتری دارند اما از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه‌تر از کابل‌های مسی هستند.

نکات مهم هنگام خرید کابل برق

مطمئن شوید که کابل برقی که خریداری می‌کنید، ولتاژ و جریان مورد نیاز برای دستگاه یا سیستم مورد استفاده را پوشش می‌دهد؛

انتخاب کابل برق با مصرف انرژی کمتر می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌های برق کمک کند؛

اندازه‌ صحیح کابل برق بسیار مهم است تا از اتصال‌های بیش از اندازه یا تبدیل‌های اضافی جلوگیری شود؛

اطمینان حاصل کنید که کابل عایق مناسب داشته باشد و جنس و کیفیت آن خوب باشد. این کار خطرات ناشی از گرم شدن کابل را کاهش می‌دهد؛

اطمینان حاصل کنید که کابل برق مورد نظر شما استانداردهای لازم و مجوزهای قانونی را داشته باشد؛

براساس محیطی که کابل برق در آن استفاده خواهد شد (داخلی یا خارجی، زیرزمینی یا هوایی)، کابل مناسب را انتخاب کنید؛

تعادل بین قیمت و کیفیت کابل را در نظر بگیرید. کابل گران قیمت لزوماً کابل باکیفیت نیست؛

بررسی کنید که آیا کابل برق نگهداری و تعمیرات آسان دارد یا خیر.

با رعایت این نکات، می‌توانید کابل برق مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید و از عملکرد بهتر و ایمنی بیشتر آن لذت ببرید.

بهترین قیمت کابل برق

قیمت کابل برق به انواع کابل، اندازه یا متراژ، سطح مقطع، تعداد رشته، جنس هادی، جنس عایق، جنس روکش و کیفیت محصول بستگی دارد.

کابل برق مناسب را از کجا بخریم؟

راندنو شما را با فروشگاه‌های مختلف آشنا می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت راندنو در نوار جستجو کالا، محصول مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس لیستی از کابل‌های مورد نظر به شما نمایش داده می‌شود. در این لیست می‌توانید مشخصات فنی، قیمت فروشگاه‌های مختلف و موارد دیگر را مشاهده کنید و با هم مقایسه کنید. آدرس، شماره تماس و اطلاعات دیگر فروشگاه در زیر کالا درج شده است و شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با فروشنده ارتباط برقرار کنید.

راه ارتباطی با راندنو

تهران - خیابان سپهسالار - کوچه آزادی‌خواه - پلاک 55 - واحد 9

۰۲۱۳۳۹۵۰۲۳۹

021۷۷۹۹۹۵۴۵

www.randeno.com

کد خبر 739661

دیگر خبرها

  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • معایب دستگاه جوش لیزر چیست؟
  • راهنمای جامع خرید کابل برق
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • چطور از آخرین تغییرات قیمت بلیط تورنتو مطلع شویم؟
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)
  • نکات ایمنی خرید بلیط هواپیما:چگونه از سایت‌ معتبر خرید کنیم؟
  • برای سفرهای خارجی بلیط هواپیما بخرید و ریالی پرداخت کنید