Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@09:14:57 GMT

فرانسه،ترکیه را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۳۸۴

فرانسه،ترکیه را تهدید کرد

معاون وزیر خارجه فرانسه از آمادگی اتحادیه اروپا برای اعمال بسته‌ای از تحریم‌ها علیه ترکیه، در صورت تداوم رفتارهای تنش‌زای این کشور خبر داد. ناطقان: «کلمنت بون» معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپایی شامگاه سه‌شنبه گفت در صورتی که ترکیه دست از «موضع ستیزه‌جویانه» در عرصه‌های مختلف بین‌المللی نکشد، اتحادیه اروپا نیز اقدامات تنبیهی علیه این کشور را در دستور کار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بون طی سخنرانی در صحن پارلمان فرانسه، توضیح داد: «[ترکیه باید] بین تنش‌زدایی یا حفظ این موضع ستیزه‌جویانه، انتخاب کند، که در این صورت اروپا برای پاسخ دادن آماده است. ما مجموعه‌ای از اقدامات را فراهم کرده‌ایم که شامل تحریم‌ها نیز می‌شوند و در صورت نیاز اعمال خواهند شد».

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا همیشه آماده است تا از منافع خود دفاع کند، اما گفت که این سازمان به دنبال تنش‌زایی با آنکارا نیست و منتظر این کشور می‌ماند تا پاسخ دهد که آیا به‌دنبال تنش‌زدایی است یا نه.

این مقام فرانسوی درباره حوزه‌های تحت نفوذ ترکیه که از نظر اتحادیه اروپا باید توسط این کشور تنش‌زدایی صورت گیرد، نام لیبی، سوریه، شرق مدیترانه و منطقه قفقاز (قره‌باغ کوهستانی) را عنوان کرد.

به نوشته اسپوتنیک، بون با انتقاد از تصمیم اخیر ترکیه در خارج شدن از کنوانسیون استانبول، تصریح کرد که آنکارا اما اخیراً سیگنال‌های مثبتی از طریق عقب کشاندن کشتی‌های حفاری از آب‌های نزدیک یونان و موافقت با مذاکره با آتن، ارسال کرده است.

پیش از این نیز «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد که اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌هایی را علیه ترکیه به واسطه تصمیم این کشور برای خروج از معاهده استانبول بررسی می‌کند.

این در حالی است که آمریکا در ماه آذر ۱۳۹۹، صنایع دفاعی ترکیه و رئیس آن را به دلیل اقدام این کشور برای خرید اس-۴۰۰ به لیست تحریم‌های خود افزوده بود. واشنگتن مدعی شده بود آنکارا به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید این سامانه تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفته است.
برچسب ها: فرانسه ، ناطقان ، ترکیه ، اروپا ، استانبول

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فرانسه ناطقان ترکیه اروپا استانبول اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه