Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای ای یو آبزرور گزارش داد: دانمارک، سوری ها را به رغم درخواست اتحادیه اروپا در خودداری از اخراج افراد به کشور جنگ زده شان، از حق اقامت در این کشور محروم کرد.

 این رسانه افزود: کشور اسکاندیناوی دانمارک اولین عضو اتحادیه اروپا است که مجوز اقامت سوری ها را لغو می کند. این اقدام همزمان با ادعاهایی در دانمارک مبنی بر این که سوری ها در بازگشت به کشورشان دیگر  از سوی دولت دمشق تهدید نمی شوند، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون اروپایی دیروز سه شنبه (۱۳ آوریل) از اظهارنظر ویژه درباره تصمیم دانمارک خودداری کرد اما اشاره کرد که دانمارک باید به همه حقوق ابتدایی افراد احترام بگذارد.

البته جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوامبر گذشته پیام مستقیم تری را ارائه داد و گفت سوری هایی که به کشورشان بازگردانده می شوند با بازداشت، شکنجه و خشونت جنسی و فیزیکی مواجه می شوند.

بورل گفت: بازگشت های محدودی که صورت گرفته است موانع و تهدیدهای بسیاری را نشان می دهد که هنوز افراد بی خانمان و پناهجویان در داخل کشورشان با آن مواجه هستند.

گزارش جدید دفتر حمایت از پناهجویان در اروپا مستقر در کشور مالت نشان داد سربازی اجباری از دلایل اصلی خودداری سوری ها از بازگشت به کشورشان است.

در سوریه همه مردان بین ۱۸ تا ۴۲ ساله باید خدمت سربازی کنند. افرادی که در خارج از کشور بسر می برند و می توانند جریمه ای تا ۱۰ هزار دلار را بپردازند می توانند از خدمت معاف شوند.

دانمارک ۹۴ سوری را از حق اقامت در این کشور محروم کرده است بسیاری از این افراد در اردوگاه ها منتظر اخراج به کشور دیگری از اتحادیه اروپا هستند.

دانمارک در سوریه سفارت ندارد و بنابراین بعید است که این عده به سوریه فرستاده شوند.

دولت دانمارک در یک ائتلاف اقلیت متشکل از احزاب چپ گرا که عمدتا از سوی سوسیال دموکرات ها هدایت می شود عمدتا در مسائل مهاجرتی به حزب راست افراطی خلق دانمارک متکی است. 

تعداد متقاضیان پناهندگی در دانمارک از زمان اتخاذ چنین سیاست هایی کاهش چشمگیری داشته است. بیش از ۱۲۰۰ نفر از سوری ها در سال ۲۰۱۶ در دانمارک تقاضای پناهندگی کردند. سال قبل از آن این تعداد از پناهجویان ۳۴۰ نفر بود.

با برخی استثناها این روند عمدتا مشابه وضعیتی است که پناهندگان سوری در سایر کشورهای اروپایی با آن مواجه اند. در آلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۶۸ هزار نفر از سوری ها تقاضای پناهندگی کردند که در سال ۲۰۱۶ به ۴۰ هزار و ۵۵۵ نفر رسید./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا سوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد

اتحادیه جهانی کشتی به دلیل اشتباهات گروه داوری مبارزه فرانک چامیزو و توران بایراموف در گزینشی اروپایی را با محرومیت مواجه کرد اما نتیجه کشتی را با استناد به قوانین، تغییر نداد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از مبارزه جنجالی فرانک چامیزوی ایتالیایی و توران بایراموف آذربایجانی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات گزینشی اروپایی، فدراسیون کشتی ایتالیا نسبت به داوری این مبارزه به اتحادیه جهانی شکایت کرد که UWW نیز گروه ویژه‌ای را برای بازبینی این مبارزه مشخص کرد.

اتحادیه جهانی در این خصوص امروز اعلام کرد که کمیته انضباطی UWW هیئت داوران این مبارزه را به دلیل نقض مقررات به حالت تعلیق درآورده است که در رأس آنها چی‌چی‌اوغلو مدرس مطرح کشور ترکیه است که همره با رومن پابلوف داور اوکراینی این مبارزه، تا 31 دسامبر 2024 معلق شده‌اند.

سایوان تا 30 سپتامبر 2024 و رئیس تشک مسابقه تا 30 جون 2024 معلق شده‌اند. بوعزیز و گوسل هم تا 30جون معلق هستند.

با این وجود، اتحادیه جهانی بایراموف را همچنان برنده این مبارزه عنوان کرده با استناد به ماده 53 قوانین بین‌المللی کشتی که تحت هیچ شرایطی نتیجه مسابقه بعد از بالا رفتن دست یک کشتی‌گیر تغییر نخواهد کرد.

تنها امتیازی که برای چامیزو در نظر گرفته شده، این است که یک سید نامبر وان برای او در مسابقات گزینشی آخر در ترکیه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه