Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@05:38:13 GMT

پایش مرتب مزارع کلزای کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۴۴۲

پایش مرتب مزارع کلزای کرمانشاه

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز مبارزه با آفت سنک در مزارع مناطق گرمسیر استان گفت : تاکنون در سطح حدود ۲۰ هکتار از اراضی کلزای مناطق گرمسیری مبارزه با این آفت انجام شده و بعید است دیگر این سطح افزایش خیلی زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به احتمال شیوع آفت سنک در مزارع مناطق معتدل استان از حدود دو هفته آینده، گفت : آفت سنک در همه مزارع همزمان شایع نمی‌شود، لذا برای جلوگیری از شیوع آفت کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مرتب کار پایش مزارع علیه این آفت را انجام می‌دهند تا اگر میزان آفت در مزرعه‌ای به حد مبارزه رسید، سریعا کلزاکاران را برای مبارزه در جریان بگذارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان از طریق نصب کارت زرد در داخل مزرعه و تورزنی سنک‌ها را شمارش کرده و وقتی جمعیت آفت در مزرعه‌ای به حد مبارزه برسد، کشاورزان کلزاکار را برای انجام مبارزه مطلع می‌کنند.

شریفی اشاره‌ای هم به مبارزه با آفت سنک در مزارع کلزای استان در پارسال داشت و گفت: پارسال مبارزه با این آفت را در سطح ۴۱۶۷ هکتار انجام دادیم که در برخی مزارع دو و گا‌ها سه بار کار مبارزه با آفت انجام شد.

او افزود: با توجه به وضعیت مزارع کلزای استان احتمالا امسال کار مبارزه با این آفت در مزارع استان حداقل در سطح سه هزار هکتار اجرایی شود، با این حال اگر نیاز به مبارزه با آفت در سطح بیشتری باشد، مشکلی برای تامین سموم مورد نیاز برای مقابله با این آفت در استان نداریم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی مبارزه با آفت آفت سنک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد ۱۶ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان برای مقابله با علفهای هرز سمپاشی شده است.

سعیدیان افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان پنج هزار و 500 هکتار و گندم دیم ۴۵ هزارهکتار است که تا به امروز حدود چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و حدود ۱۱ هزار هکتار از گندم دیم علیه علفهای هرز سم پاشی شده است.

راهکاری مناسب برای افزایش تولید محصول گندم....

تأیید،کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی شهرستان مهاباد هم به کشاورزان توصیه کرد، با توجه به اینکه در چندسال اخیر از دو سم توفوردی و گرانستار بیشتر استفاده شده است، برای استفاده بهتر از سمهای دیگری که تأیید شده سازمان حفظ نباتات هستند استفاده کنند.

وی افزود: مرحله پنجه زنی تا گره دوم ساقه بهترین زمان مبارزه با علفهای هرز است.

 مبارزه با آفت ها که از چالش های مهم بخش کشاورزی است کمک بزرگی است به توسعه کشاورزی پایدار و تضمین امنیت غذایی می کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • پایش مزارع کلزا در منطقه چنقرالوی پل شهرستان ارومیه
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه