Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@10:23:12 GMT

کاروان نظامی آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۴۵۰

رسانه‌های عراق از حمله به یک کاروان نظامی آمریکا در استان ناصریه خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های عراق روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین، گزارش دادند «یک کاروان پشتیبانی لجستیک آمریکایی هدف قرار گرفته است.»

این کاروان در استان «ناصریه» هدف حمله قرار گرفته است.

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق، به تازگی اعلام کرد «آمریکا با خروج نیرو‌های خود از عراق موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هفته گذشته دور سوم مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد، برگزار شد.

پس از پایان سومین دور از مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد، ۲ طرف بیانیه مشترکی را صادر کردند.

این بیانیه می‎گوید «بر سر خروج نظامیان آمریکایی از عراق توافق شده و مذاکرات بر سر جدول زمانی این خروج ادامه دارد.»

بر اساس این بیانیه، «۲ طرف تاکید کردند که ماموریت نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق تغییر یافته و بر آموزش و مشاوره متمرکز خواهد بود.»

بیشتر بخوانید: مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن؛ توافق بر سر خروج نظامیان آمریکایی حمله به کاروان نظامی آمریکا در عراق

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» برای اخراج نیرو‌های آمریکایی به پایان رسیده است.

طی ماه‌های اخیر کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بار‌ها به صورت هفتگی و روزانه هدف انفجار بمب‌های تعبیه شده کنار جاده‌ای قرار گرفته‎اند.

پیش از آغاز دور سوم مذاکرات راهبردی واشنگتن و بغداد، هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق، خواستار تشکیل مجدد کمیسیونی برای تعیین نقشه راه مذاکرات با آمریکا و اجرای تصمیم مردم و پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نیرو‌های آمریکایی شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق مصطفی الکاظمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق مصطفی الکاظمی مذاکرات راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • شکست پروژه ژاندارم نیابتی
  • عمق وابستگی نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا چقدر است؟
  • سرگیجه آمریکایی در گرد باد قدرت ایرانی