Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید عمر، مشاور ارشد ریاست جمهوری افغانستان در امور روابط عمومی و استراتژیک گفت، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان میان کابل و واشنگتن در گذشته چندین بار بحث شده بود و کابل به هر تصمیمی که آمریکا درباره نیروهایش می‌گیرد، احترام می‌گذارد.

 به نقل از بی.بی.سی او در صفحه توییترش نوشته که انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در آینده نزدیک با محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان صحبت کند و به صورت رسمی جزئیات برنامه خروج نیروها را با او شریک سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر با اشاره به اینکه درباره جزئیات خروج نیروها صحبت نخواهد کرد، افزوده که نیروهای امنیتی افغانستان از مردم این کشور با "روحیه عالی" در دو سال گذشته دفاع کرده‌اند و اکنون نیز ۹۸ درصد عملیات‌های نظامی را "مستقلانه" انجام می‌دهند و آنان از توانمندی لازم برای انجام چنین عملیاتی در آینده برخوردارند.

مقامات ارشد دولت آمریکا تایید کرده‎اند که آمریکا قصد دارد به زودی روند خروج نیروهای خود از افغانستان را آغاز کند و همه این نیروها تا پیش از روز ۱۱ سپتامبر از این کشور خارج خواهند شد. هم زمان، ترکیه اعلام کرده است که کنفرانس 10 روزه صلح افغانستان در استانبول با شرکت‌ مقام‌های بلندپایه دولت افغانستان و طالبان از روز ۲۴‌ آوریل برگزار خواهد شد.

یک مقام ارشد دولت بایدن که نخواسته نامش منتشر شود، روز سه‌شنبه به گروهی از خبرنگاران گفته: "رئیس جمهور بایدن تصمیم گرفته است تا نیروهای باقی مانده آمریکایی را از افغانستان خارج کند و سرانجام پس از ۲۰ سال جنگ ایالات متحده را در آنجا پایان دهد."

او افزوده: "ما روند خروج نیروهای باقیمانده را قبل از اول ماه مه آغاز خواهیم کرد و قصد داریم همه نیروهای آمریکایی را قبل از بیستمین سالگرد ۱۱ سپتامبر خارج کنیم."

این مقام آمریکایی تایید کرد که جو بایدن قصد دارد روز چهارشنبه (۱۴ آوریل) رسما این خبر را اعلام کند.

روزنامه تایمز نیز گزارش داده که دولت بریتانیا نیز قصد دارد تقریبا همه نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

با این حال طالبان روز گذشته تاکید کردند که تا خروج همه نیروهای خارجی در کنفرانس استانبول شرکت نخواهند کرد.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر سه شنبه شب در توییتی نوشت: "تا زمانی که کلیه نیروهای خارجی کاملا از وطن ما خارج نشده‌اند، در هیچ کنفرانسی که درباره افغانستان تصمیم می‌گیرد شرکت نخواهیم کرد."/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خروج نیروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!

رییس لالیگا به دنبال گسترش برند لیگ اسپانیا در کشورهای دیگر است.

خاویر تباس مصمم است مسابقات لالیگا در خارج از اسپانیا برگزار شوند.

طرفداری | خاویر تباس، رییس لالیگا اطمینان دارد که لیگ اسپانیا در آینده‌ای نزدیک، بازی‌هایی خارج از مرزهای این کشور برگزار خواهد کرد. تباس معتقد است مسابقات رسمی در خارج از اسپانیا به لالیگا کمک می‌کند تا برند خود را ارتقا دهد و مخاطبان جدیدی جذب کند. از نظر تباس، ایالات متحده آمریکا یک بازار کلیدی و بسیار سودآور برای آغاز این پروژه است. رییس لالیگا در مصاحبه با Expansion گفت:

نمی‌دانم چه زمانی، اما لالیگا در آینده‌ای نزدیک بازی‌های رسمی را در خارج از کشور اسپانیا برگزار خواهد کرد. فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند از فصل 26-2025 رخ دهد. 

لالیگا به شدت گسترش برند بین‌المللی خود می‌اندیشد و به قدرت تبلیغاتی ایالات متحده آمریکا چشم‌دوخته است؛ جایی که لالیگا بعد از اسپانیا، بیش‌ترین بیننده را دارد. تباس در این‌باره گفت:

برگزاری بازی‌های رسمی در آمریکا، جایگاه لالیگا را در بازار آمریکای شمالی که بعد از اسپانیا، دومین بازار بزرگ برای لالیگا است، تقویت خواهد کرد. لیگ‌های رقابتی دیگری در حال ظهور هستند، بنابراین ما نمی‌توانیم کارهای مشابه و تکراری سال‌های گذشته را انجام دهیم، وگرنه آن‌ها از ما پیشی خواهند گرفت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم