Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان «فارس من» با طرح سوژه‌ای با  عنوان، «سازمان دامپزشکی کشور باید مستقل شود» خواستار مستقل شدن این سازمان شدند.

سازمان دامپزشکی اکنون جزو سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی است.

سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس اعلام کرد: «طی بررسی انجام شده از ۱۸۲ کشور دنیا که عضو سازمان جهانی بهداشت دام، oie هستند، تقریبا در همه کشورها دامپزشکی زیر مجموعه وزارت کشاورزی است و فقط ۶کشور خارج از وزارت کشاورزی و‌ وابسته به سایر وزارتخانه ها می باشند از جمله  بحرین و امارات و در هیچ کشوری دامپزشکی به صورت مستقل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در بخشی از خواسته مخاطبان فارس آمده است:

1. نیروهای سازمان دامپزشکی کشور اکثرا دارای مدارک دکتری تخصصی ، دکتری حرفه‌ای، فوق‌لیسانس، لیسانس و فوق دیپلم هستد و توانایی اتخاذ بهترین تصمیم‌ها برای پیشبرد بهتر فعالیت های این سازمان را دارند و فعالیت ایشان زیرنظر مدیریت وزارت جهاد کشاورزی با مدارک دانشگاهی پائین تر، باعث محدودیت این سازمان و مانع پیشرفت‌های بیشتر و آسیب به صنعت دامپروری کشور می‌شود.

2. سختی کار نیروهای دامپزشکی کار در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی، مواجهه با بیماری‌های مشترک، آسیب‌های فیزیکی ناشی از جمله حیوانات، آسیب‌های روحی ناشی از درگیری با متخلفین در عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی و ... و قابل درک نبودن آن توسط وزارت جهاد کشاورزی که شرایط کاری به مراتب راحت‌تری دارند.

3. اختلاف معنی‌دار امکانات رفاهی و اداری دامپزشکی با ادارات وزارت جهاد کشاورزی

4. عدم تامین واکسن‌های دامی به میزان کافی به دلیل نبود اعتبارات کافی در سازمان دامپزشکی کشور و خسارات وارده به صنعت دامپروری؛

5. عدم تناسب حقوق پرسنل دامپزشکی با سختی کار ایشان که دلیل اصلی آن عدم اجرای کامل قانون تسری فوق‌العاده خاص کارکنان دامپزشکی مصوب 1391 می باشد عدم درک سختی کار دامپزشکی توسط وزارت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: دامپزشکی مستقل کشورها سازمان دامپزشکی کشور وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6086035 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد