Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:22:05 GMT

بلینکن: وقت بازگشت نظامیان آمریکایی از افغانستان است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۷۱۵

بلینکن: وقت بازگشت نظامیان آمریکایی از افغانستان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه مدعی شد که زمان آن رسیده که نظامیان این کشور خاک افغانستان را ترک کرده و به خانه برگردند.

وی همچنین گفت که طی ساعات آتی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این باره سخنرانی خواهد کرد.

بلینکن مدعی شد که آمریکا و ناتو طی هفته ها و ماه های پیش رو با یکدیگر همکاری می کنند تا خروجی امن و هماهنگ شده را برای نظامیان آمریکایی تدارک ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر واشنگتن پست مدعی شده بود که نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر، افغانستان را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که طبق توافق با طالبان، قرار بود آنها در اول ماه میلادی می، عملیات خروج از افغانستان را تکمیل کنند.

کد خبر 5189368 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان آنتونی بلینکن ایالات متحده امریکا نظامیان آمریکایی ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی اوکراین فلسطین برجام افغانستان لبنان عربستان سعودی سایت هسته ای نطنز ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کد خبر 6081575

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • بلینکن به رهبران یهودی: تشدید تنش با ایران به‌نفع‌مان نیست
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است