Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@01:33:05 GMT

کمبود نقدینگی و ضعف بسته بندی از مشکلات صنعت خرماست

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۷۱۹

کمبود نقدینگی و ضعف بسته بندی از مشکلات صنعت خرماست

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ سیداسدالله موسوی اظهار داشت: در کشور ما حجم نقدینگی بسیار بالاست؛ ولی به‌جای این‌که به‌سمت تولید روانه شود، صرف امور غیر مولد می‌شود. برای رونق تولید و تحقق شعار سال باید وام‌های کم‌بهره و با تنفس در اختیار نخلداران استان قرار بگیرد تا این افراد که زحمت بسیاری برای محصولشان می‌کشد، به سود مورد نظر خود برسند و محصول خرما با قیمت مناسب و واقعی به دست مصرف‌کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که تولید محصولات کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است، گفت: ۱۶۴ هزار تن خرما در پایان فصل برداشت امسال در بوشهر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان بوشهر با اشاره به این‌که محصول خرما در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان کشت می‌شود، گفت: رقم و گونه غالب خرمای تولیدی در استان بوشهر کبکاب است که به یخچال نیازی ندارد و قابلیت نگهداری در فضای خارج از سردخانه را دارد.

موسوی افزود: ۲۰ درصد از خرمای تولیدی در استان به‌صورت تازه خو ری مصرف می‌شود و مابقی در بسته‌بندی‌های مناسب به فروش می‌رسد. در حال حاضر تعاون روستایی استان بوشهر آمادگی ارسال محصول خرما را به سراسر کشور در بسته‌بندی‌های مختلف دارد، البته لازم است با توسعه صنایع‌بسته‌بندی و همچنین صنایع‌تبدیلی زمینه برای تسهیل صادرات خرمای استان فراهم شود.

وی ادامه داد: اکنون قیمت هر کارتن ۵/۱ کیلویی خرما ۱۳ هزار تومان و قیمت خرمای رطب در بسته‌های ۷۰۰ گرمی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. تعاون روستایی استان بوشهر برای صادرات محصول خرما آماده همکاری و بستن قرارداد با صادرکنندگان این محصول ارزشمند است.

۳۵ هزار تن خرما در انبارهای استان بوشهر مانده است

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان بوشهر با اشاره به مشکلات فعالان این حوزه گفت: با توجه به مشکلاتی که به‌واسطه کرونا به‌وجود آمده است، کارخانه‌های بسیاری تعطیل شدند و شرایط مطلوبی برای فعالان این بخش وجود ندارد.

موسوی اظهار داشت: در حال‌حاضر به‌واسطه شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه وضعیت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما بسیار دشوار و بغرنج شده است؛ لذا از بانک‌ها می‌خواهیم تا در زمینه امهال معوقات بانکی و ارائه تسهیلات کم‌بهره همکاری لازم را با تولیدکنندگان داشته باشند.

وی با بیان این‌که خرما یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی در استان بوشهر است، عنوان کرد: اکنون ۳۵ هزار تن خرما از سال قبل در انبارهای استان موجود است و امید همه کشاورزان این است که بتوانند در سال‌جاری محصول خرمای خود را صادر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093108 برچسب‌ها بوشهر خرما وزارت جهاد کشاورزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بوشهر خرما وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی استان بوشهر محصول خرما بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

دادستان بم گفت: باید جلوی مصرف بی رویه آب بخصوص در بخش کشاورزی گرفته شود و دستگاه قضایی آماده هر گونه کمک در برخورد با مسرفین آب است نه اینکه چوب لای چرخ صنعت گذاشته شود، زیرا با به خطر افتادن صنعت، شاهد تبعات و مشکلات اجتماعی آن در منطقه خواهیم بود.

 به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان بم در سالجاری با موضوع رفع موانع تولید با حضور رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمان و جمعی دیگر از مسئولین در محل دادگستری شهرستان بم برگزار و درباره حل مشکلات آب شهرستان‌های بم و بروات هم اندیشی شد. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم در این جلسه ضمن اشاره به شعار سال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت تولید گفت: متاسفانه تصمیماتی که بر فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گرفته شده است، خلاف قوانین و مقررات است و هیچ تناسبی با شعار امسال ندارد و لزوم بازبینی در خصوص این قبیل تصمیمات که مخل جهش تولید است را می‌طلبد. 

بهنام جعفری زاده با توجه به اهمیت صنعت و تولید در شهرستان بم، اظهار داشت: شهرستان بم برای رشد و توسعه خود وابسته به دو عنصر اساسی کشاورزی و صنعت است و هر گونه اخلالی در این دو عنصر این شهرستان را با مشکل مواجه می‌کند. 

او ضمن انتقاد از فسخ قرارداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی افزود: باید جلوی مصرف بی رویه آب بخصوص در بخش کشاورزی گرفته شود و دستگاه قضایی آماده هر گونه کمک در برخورد با مسرفین آب است نه اینکه چوب لای چرخ صنعت گذاشته شود، زیرا با به خطر افتادن صنعت، شاهد تبعات و مشکلات اجتماعی آن در منطقه خواهیم بود. 

جعفری زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: مسئولین با اتخاذ تدابیر درست در جهت تحقق شعار سال تلاش کنند و دستگاه قضایی هم در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود. 

گفتنی است در این جلسه بر حل وضعیت تملک روستا‌های انجیرک و نیسان، ایمنی سازی مسیر کانال سد نسا و آبرسانی به باغاتی که چاههایشان پلمپ گردیده تاکید و تصمیماتی در جهت رفع این مشکلات اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است