Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:35:48 GMT

آمریکا یک‌راست به سمت تورم می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۷۶۹

آمریکا یک‌راست به سمت تورم می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، بانک مرکزی فدرال آمریکا مدعی است که روند بهبود اوضاع اقتصادی و سیاست‌های در پیش گرفته شده در این زمینه ممکن است باعث ایجاد یک دوره تورمی موقت شود. این بانک البته گفته که ابزارهایی برای کنترل مسئله در صورت شدت گرفتن آن دارد.

پیتر شف، کارشناس اقتصادی آمریکایی، در یک برنامه تلویزیونی به تبعات سیاست بانک مرکزی آمریکا در چاپ پول و اجرای سیاست‌های انبساطی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شف می‌گوید: اقتصاد آمریکا هنوز بیش از حد ضعیف است و در حال حاضر به شکلی اشتباه بالا رفتن تورم در این کشور به عنوان بهبود اوضاع اقتصادی معرفی می‌شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تمام کاری که دولت هم اکنون در حال انجام آن است خرج کردن پولی است که توسط بانک مرکزی چاپ شده است، اما این چاپ پول درواقع تورمی است که ماه حس می‌کنیم و همین تورم به اشتباه به عنوان روند بهبود اوضاع اقتصادی نشان داده می‌شود.

به گفته شف؛ بانک مرکزی آمریکا هرگز از ابزارهایی که از آنها به عنوان اقدامات کنترلی تورم صحبت کرده استفاده نخواهد کرد؛ چراکه این اقدام خانه پوشالی آنها را که ساخته بودند خراب می‌کند. 

آمریکا باید برای آنکه شرایط را بهبود بخشد، اقدامات انبساطی خود را متوقف کرده و از طریق بالا بردن مالیات و نرخ بهره روند توزیع پول را نیز کاهش دهد. البته بعید به نظر می‌رسد که دولت آمریکا چنین کاری بکند و به همین خاطر درنهایت شاهد آن خواهیم بود که قیمت‌ کالاها برای مردم آمریکا به سقف خواهد رسید.

شف تأکید کرد: ما روی اتوپایولت یا خلبان خودکار روی جاده تورم هستیم. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تورم سیاست بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازده مرد منتخب کرسپو برای فتح فینال غرب آسیا

به گزارش "ورزش سه"، العین موفق شد در عین ناباوری همگان، دیدار دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که به فینال غرب آسیا نیز ملقب شده، با نتیجه چهار بر دو از سد الهلال عبور کند و حالا امشب برای تکمیل این شگفتی، به دنبال کسب نتیجه لازم در کینگدام آرناست.

هرنان کرسپو که فصل قبل و با الدحیل در مرحله نیمه نهایی این پیکارها با 7 گل از الهلال شکست خورده بود، در پی انتقام آن نتیجه و رسیدن به مسابقه فینال است تا بتواند عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

برای بازی امروز، خالد عیسی در درون دروازه العین قرار گرفته است. دو مدافع مرکزی این تیم کوامی اوتون و خالد الهاشمی هستند. در سمت راست نیز بندر الاحبابی، کاپیتان العین، حضور دارد و در سمت چپ نیز اریک مندز به بازی می‌پردازد.

هرنان کرسپو در این مسابقه از دو هافبک مرکزی در ترکیب تیمش بهره می‌برد. پارک یونگ وو بازیکن مطرح کره‌ای و یحیی نادر بازیکنان میزبان هستند. محمد عباس که با دریافت کارت زرد در بازی رفت این مسابقه را از دست داد، جای خود را به احمد برمان داده است.

کاکو رومرو در سمت راست و ماتیاس پالاسیوس در سمت چپ به عنوان وینگرهای العین بازی می‌کنند. در نوک خط حمله نیز سفیان رحیمی مراکشی حضور دارد. او در بازی رفت الزعیم را به آتش کشید و سه مرتبه موفق به گلزنی شد. این بازیکن که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل النصر نیز دروازه تیم عربستانی را باز کرده بود، می‌خواهد الهلال را نیز به سرنوشت تیم همشهری‌اش دچار کند.

دیگر خبرها

  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • یازده مرد منتخب کرسپو برای فتح فینال غرب آسیا
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار