Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:20:38 GMT

کشت گیاه دارویی مورینگا در دانشگاه پیام نور جهرم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۹۱۰

کشت گیاه دارویی مورینگا در دانشگاه پیام نور جهرم

محمد قناعتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در جهرم اظهار داشت: در ادامه توسعه کاشت گیاهان دارویی، با نظارت مسول توسعه و تحقیقات کشاورزی این دانشگاه ۲۰۰ اصله درخت دارویی با ارزش مورینگا در این دانشگاه کاشته شد.

وی افزود: طرح بلند مدت کاشت گیاهان  دارویی در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه ماه گذشته با کاشت گیاه دارویی آویشن، آغاز شد و با کاشت دیگر گیاهان ارزشمند دارویی در آینده نزدیک  ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم گفت: علاوه بر درآمدزایی، برگزاری دوره های آموزش عملی در خصوص کاشت گیاهان دارویی و بسترسازی برای کارهای پژوهشی از جمله اهداف این طرح است.

قناعتیان بیان داشت: گیاه مورینگا را درخت معجزه می‌شناسند و با توجه به اهمیت زیاد دارویی، در کشورهای دیگر سرمایه گذاری خوبی روی کاشت این درخت انجام می دهند. 

وی بیان کرد: این گیاه علاوه بر ارزش غذایی بالا، دارای ارزش اقتصادی نیز است بنابراین در کاشت ان به همه ابعاد موجود باید توجه شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: گیاه دارویی جهرم کاشت مورینگا کاشت گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • تعریف کمپوست
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • گلایه شهروند جهرمی از وضعیت روکش آسفالت در برخی از معابر
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • تحقق پروژه کاشت ۱۱۰ هزار درخت در اصفهان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳