Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:44:26 GMT

رژه نظامی «روز مدافع میهن» در قزاقستان برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۹۴۸

رژه نظامی «روز مدافع میهن» در قزاقستان برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امسال در قزاقستان رژه نظامی به مناسبت روز مدافع میهن و پیروزی در جنگ جهانی دوم که به ترتیب روزهای 7 و 9 می تجلیل می‌شوند، برپا نخواهد شد.

وزارت دفاع قزاقستان با اعلام این خبر اعلام کرد که چه رویدادهای رژه نظامی در این روزها برنامه ریزی شده است.

در سال 2020 «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان به عنوان بخشی از اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تصمیم به لغو رژه نظامی در پایتخت این کشور به مناسبت 75 سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 2019 میلادی، رژه نظامی نیروهای مسلح قزاقستان با رزمایش استراتژیک تحت عنوان «آیبالتا 2019» جایگزین شد.

سال 2018 میلادی رژه نظامی نیز در محل پایگاه نظامی «اوتار»، منطقه «قاردای» استان «ژمبیل» قزاقستان برپا شد.

اما در سال 2017 میلادی رژه نظامی به افتخار بیست و پنجمین سالگرد تاسیس نیروهای مسلح قزاقستان در شهر «نورسلطان» برگزار شد. این رژه نظامی با حضور حدود 5 هزار سرباز، 300 واحد تجهیزات نظامی و 70 هواپیمای و بالگرد نیروهای پدافند هوایی این کشور برپا شد.

ساکنان قزاقستان 7 می را به عنوان روز دفاع میهن جشن می‌گیرند. در این روز در سال 1992 میلادی «نورسلطان نظربایف» اولین رئیس جمهور قزاقستان دستور ایجاد نیروهای مسلح این کشور را به امضا رساند. در سال 2012 نظربایف قانون اصلاحات و همچنین روزهای جشن در این کشور را به امضا رساند که بنابر آن روز مدافع میهن در قزاقستان به یک جشن دولتی تبدیل شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان رژه نظامی وزارت دفاع جنگ رژه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قزوین برگزار شد + تصویر

هم‌زمان با ۲۹ فرودین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمایش اقتدار لشگر ۱۶ زرهی قزوین و نیروهای مسلح برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هم‌زمان با 29 فروردین‌ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه اقتدار لشگر 16 زرهی استان قزوسن با حضور آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضا شورای تامین استان قزوین و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

میدان رژه مملو از مردمی بود که برای دیدن این افتخارات نظامی نیروهای مسلح منتظر آغاز مراسم رژه بودند.

سرانجام تجهیزات نظامی لشگر 16 زرهی استان قزوین پشت به پشت در خیابان‌ها به راه افتاد تا گوشه‌ای از اقتدار و توان نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به رخ بکشد.

در این مراسم با شکوه تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های نظامی لشگر 16 زرهی استان قزوین به نمایش گذاشته شد.

به گزارش تسنیم، این مراسم با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، استاندار قزوین و ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم
  • رژه نیروهای مسلح همدان به مناسبت روز ارتش + فیلم
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد
  • نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قزوین برگزار شد + تصویر
  • امروز ارتش به نقطه اوج رسیده است