Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در واکنش به تعویق خروج نظامی آمریکا از افغانستان اظهار داشت که تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی نقش آشکار توافقنامه دوحه با طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه به تصمیم جو بایدن مبنی بر تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت که تصمیم آمریکا درباره تأخیر خروج از افغانستان روند صلح این کشور را پیچیده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، کابلوف افزود که قصد آمریکا برای به تاخیر انداختن زمان خروج نیروهایش از افغانستان و موکول کردن آن به 11 سپتامبر روند دستیابی به صلح در این کشور را با مشکل روبرو می‌کند.

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان همچنین گفت که تصمیم آمریکا نقض آشکار توافق دوحه با طالبان است.

وی چندی قبل در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا» نیز نسبت به پیامدهای عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ما خروج منظم نیروهای باقیمانده در افغانستان را زودتر از اول ماه می آغاز می‌کنیم و قصد داریم پیش از بیستمین سالگرد 11 سپتامبر (20 اردیبهشت) همه نیروها را از افغانستان خارج کنیم.

کاخ سفید: خروج نیروها از افغانستان بی قید و شرط استابراز نگرانی روسیه درباره احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستانابراز نگرانی روسیه درباره احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستانواشنگتن پست: آمریکا در پی تعویق خروج نیروها از افغانستان است

طالبان بارها در هفته‌های اخیر هشدار داده است که در صورت عدم خروج نظامیان خارجی، حملات را از سر خواهد گرفت.

با این حال، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفته است که با ناتو وارد افغانستان شدیم و با اعضای این سازمان نیز در شرایط مناسبی این کشور را ترک خواهیم کرد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان عدم خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام آمریکا برای آزادی زندانیان این کشور در افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا گفت برای آزادی شهروندان آمریکایی در افغانستان از هر اهرمی استفاده می‌کنیم.

در پی نگرانی خانواده رایان کوربت، شهروند آمریکایی در بند طالبان درباره‌ وضعیت او، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا گفته است این کشور برای بازگرداندن کوربت و سایر شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده در افغانستان، از هر اهرمی استفاده می‌کند.

آنا کوربت، همسر رایان کوربت گفته است که به‌تازگی موفق به برقراری تماس با شوهرش شده و عمیقاً نگران حال وی است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: از هر اهرمی در افغانستان استفاده می‌کنیم
  • اقدام آمریکا برای آزادی زندانیان این کشور در افغانستان
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • بازگشت جهانی داعش
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس