Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:34:43 GMT

نصب المان نوستالژی تا تور گردشگری پاکبانان تهرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۴۰۴

نصب المان نوستالژی تا تور گردشگری پاکبانان تهرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون رضوی کیا، مدیر عامل شرکت عمران کارکنان شهرداری تهران به تشریح فعالیت‌های نوروزی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس پرداخت و گفت: پیش از آغاز سال نو و در جریان طرح استقبال از بهار شاهد برگزاری آخرین تور دوچرخه سواری دور دریاچه در آخرین روز سال ۱۳۹۹ بودیم، در این روز دوچرخه سواران همیار دریاچه، به یاد شهدای مدافع سلامت، از دریاچه شهدای خلیج فارس تا بوستان چیتگر رکاب زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گردهمایی بزرگ عروسک‌های نوروزی در دریاچه شهدای خلیج فارس اضافه کرد: به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰، دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، میزبان جشنواره عروسک‌های نوروزی شد. این جشنواره که با همراهی ۱۰ گروه هنری متشکل از ۱۵۵ هنرمند عروسک گردان برگزار شد، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز یکم فروردین در مجموعه دریاچه چیتگر به اجرا در آمد.

به گفته رضوی‌کیا نمایش آیین‌های نوروزی، عروسک‌های غول پیکر و اجرای نمایش‌های موزیکال از مهمترین برنامه‌های این جشنواره بود که در راستای ارتقای نشاط اجتماعی و ترویج آیین‌های نوروزی کهن‌دیار ایران زمین به اجرا در آمد.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به استقرار استیج سیار نوروزی تهران ۱۴۰۰ در دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: در راستای اجرای برنامه‌های نوروزی تهران ۱۴۰۰ شهرداری تهران، استیج سیار نوروزی با توقف در گذر ارغوان مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس به اجرای برنامه‌های مفرح پرداخت. برگزاری مسابقه، اجرای موسیقی‌های شاد محلی و نمایش عروسک‌ها با لباس محلی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این رویداد بود.

وی در ادامه به برگزاری رویداد هنری رنگ آمیزی تخم مرغ‌های نوروزی به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: تعداد ۳۰ عدد از تخم مرغ‌های نوروزی، در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، توسط جمعی از هنرمندان جوان، رنگ آمیزی شد و در گذر ارغوان به نمایش در آمد.

رضوی کیا تاکید کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه نصب المان نوستالژی در پهنه غربی دریاچه بود. المان حجمی نوستالژی، سازه‌ای هنری است که یادآور بازی کودکانه همه نسل‌هاست. این سازه در ابعاد ۵ متر طول و ۴.۵ متر ارتفاع، توسط خانم زهرا حسینی، دانش آموخته گرافیک طراحی و ساخته شده است. این اثر هنری به سفارش سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در مشهد ساخته شد و در کوتاه‌ترین زمان از این شهر به تهران و دریاچه شهدای خلیج فارس منتقل شد.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ادامه داد: از سال ٩۴ که فاز دوم دریاچه افتتاح شد هیچ گونه گیاهی در سطح مجموعه کاشته نشده تا اینکه در سال ٩٩ برای اولین بار گونه‌های مختلف گل از جمله اطلسی، بنفشه، همیشه بهار، مینا چمنی، کالانکوا، شب بو و پامچال در فضای ١٣٠ هکتاری اطراف دریاچه کاشته شد و همچنین با گل‌های بنفشه فرش گلی در سطح مجموعه ایجاد شد که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت میلاد با سعادت امام عصر (عج)، با همکاری کانون نشر معارف اسلامی، از تاریخ هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ به مدت ۷ شبانه روز، ویژه برنامه گفتگو محور میز دعوت انتظار در مجموعه فرهنگی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

به گفته رضوی کیا، به مناسبت میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت قائم آل محمد (عج)، استیج سیار کانون سپیده دمان، نسبت به اجرای مولودی و برنامه‌های شاد در ورودی اصلی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس پرداخت.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به برگزاری تور گردشگری خانواده‌های پاکبانان اشاره کرد و افزود: به همت شورای اسلامی شهر تهران، ستاد گردشگری شهرداری و همکاری شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران و بهره برداران مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، تور گردشگری دریاچه برای خانواده‌های محترم پاکبانان شریف شهرداری تهران برگزار شد. در این برنامه، خانواده‌ها ضمن استفاده از امکانات مجموعه فرهنگی و گردشگری دریاچه با سایر پتانسیل های گردشگری آشنا شدند.

وی با اشاره به برگزاری تور گردشگری دختران خیریه حضرت ولی عصر (عج) در ایام نوروز گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، برای جمعی از دختران خیریه حضرت ولی عصر (عج)، برنامه مفرح بازدید از دریاچه شهدای خلیج فارس و پل طبیعت ترتیب داده شد. در این برنامه، دختران تحت پوشش این موسسه خیریه، ضمن بازی در شهربازی مجموعه، از گشت روی آب و گشت دور دریاچه استفاده کرده و ساعات خوشی را در مجموعه سپری کردند.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین توضیح داد: به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲، جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین در گذر ارغوان مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، به اجرا در آمد. در این جشنواره، هنرمندان عروسک‌گردان، عروسک‌های غول پیکر را به حرکت در آورده و آداب و رسوم نوروزی را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 5189410

منبع: مهر

کلیدواژه: دریاچه شهدای خلیج فارس نوروز شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه ماه مبارك رمضان ستاد ملی مقابله با کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ پرونده قضایی واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی وضعیت معابر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس تور گردشگری رضوی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم

کیوان آشنا با توجه به تجمع پاکبانان گفت: درحال تسویه با عزیزان پاکبان هستیم و انتظار داریم این عزیزان کارشان را به درستی انجام دهند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کیوان آشنا، شهردار یاسوج با توجه به تجمع پاکبانان گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین داشته‌های یک سازمان منابع انسانی و منابع مالی است، در شهرداری نیز باوجود مسائل مختلف مثل تامین ماشین آلات و امکانات منابع انسانی در اولویت قرار دادیم.

وی در رابطه با بحث معوقات پاکبانان افزود: ما در ۹ ماهِ کاری ۱۲ تا پرداختی داشتیم و آخرین پرداخت ها ۱۳و۲۸ اسفند بوده است و بخشی از این پاکبان‌ها نیز نیروی رسمی هستند و حقوق شان به روز است که آخرین پرداختی آنها نیز دیروز بوده و بخشی دیگر که نیروی شرکتی هستند ما ظرف ۹ماه ۱۲ بار پرداختی داشتیم.

شهردار یاسوج در پاسخ سوال خبرنگار دانشجو درباره اخراج پاکبانان گفت: چنین چیزی صحت ندارد ولی به شرط آنکه هرکسی وظیفه اش را بدرستی انجام دهد ولی اگر انجام ندهد ما ناچاریم نیروی جایگزین بیارم. هرکس وظیفه خود را به درستی انجام دهد ما موظف به تشویق آن شخص هستیم.

وی افزود: وقتی در ۹ماه ۱۲ پرداختی داشته باشیم مشخص می‌شود که ما یک سری بدهکاری از قبل به عزیزان داشتیم و در تیرماه 3 پرداختی داشتیم و در برج ۱۲ نیز 2 پرداختی داشتیم و به همین منوال درحال تسویه با عزیزان هستیم و انتظار داریم این عزیزان کارشان را به درستی انجام دهند و این وظیفه شرعی و قانونی همه همکاران من هست.

شهردار یاسوج در پایان گفت: با توجه اینکه در هفته کارگر قرار داریم آن بخشی که به درستی وظیفه‌شان را انجام دادند ما قول می‌دهیم علاوه بر پرداخت حقوق این عزیزان را مورد تشویق قرار دهیم..

دیگر خبرها

  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم
  • حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله