Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@17:24:42 GMT

حمله به زندان گروه تروریستی داعش در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۴۷۸

حمله به زندان گروه تروریستی داعش در شمال سوریه

افراد مسلح ناشناس دیشب (سه شنبه شب) به زندان محل نگهداری عناصر گروه تروریستی «داعش» در جنوب «الحسکه» در شمال سوریه که تحت کنترل شبه‌نظامیان «قسد» (کردهای سوری مورد حمایت آمریکا) قرار دارد، حمله کردند.

به گزارش برنا، شبکه خبری «المیادین» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این حمله دیشب هنگام عملیات نظامیان آمریکایی برای انتقال تعدادی از زندانیان داعشی به پایگاه غیر قانونی ایالات متحده در منطقه «الشدادی» در سوریه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش، در این حمله تعدادی از نگهبانان زندان که عضو شبه نظامیان کردهای سوریه (قسد) هستند، زخمی و دو نفر از مهاجمان کشته شدند.

المیادین به نقل از منابع محلی گزارش داد که حمله به زندان عناصر گروه تروریستی داعش دقایقی پس از فرود یک فروند بالگرد نظامیان اشغالگر آمریکا در سوریه انجام گرفت.

منابع محلی تأکید کردند که با وجود این حمله، عملیات نقل و انتقال عناصر داعش موجود در داخل زندان‌های تحت کنترل قسد متوقف نشد و بالگردهای آمریکایی زندانیان داعشی را از الحسکه و دیرالزور به سمت مرزهای سوریه و عراق منتقل کردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» دیروز (سه شنبه) به نقل از منابع محلی گزارش داد که نظامیان اشغالگر آمریکا ۶۰ تروریست را از الحسکه (شمال سوریه) به سمت میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور منتقل کردند.

این تعداد از تروریست‌های داعشی در زندان‌های الحسکه در شمال سوریه زندانی بودند که نظامیان اشغالگر آمریکایی آنها را به پایگاهای غیر قانونی خود در شرق سوریه انتقال دادند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیروهای این کشور مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

در سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آنها شده، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای همسایه این کشور و کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها از جمله داعشی‌ها است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش تروریستی داعش گروه تروریستی شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد

ستاد عملیات مشترک عراق از هلاکت یک سرکرده گروهک داعش طی عملیات ویژه در مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، ستاد عملیات مشترک عراق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی و نظامی این کشور طی عملیات ویژه‌ای توانستند «سمیر خضر شریف النمراوی» مسئول عملیات انتقال تروریست‌ها و سلاح و مواد منفجره و مهمات میان عراق و سوریه را به هلاکت برسانند.
در این بیانیه آمده است: «النمراوی یکی از سران تروریستی است دستش به خون بسیاری از مردم بی گناه آلوده است».
فرماندهی عملیات مشترک عراق هفته گذشته سومین مرحله از عملیات «وعد الحق» را به منظور تعقیب و پاکسازی بقایای گروه تروریستی «داعش» آغاز کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • ولادیمیر پوتین: اوکراین هم‌دست تروریست‌هاست | ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است