Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@12:07:02 GMT

نامه ایران به آژانس بین المللی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۵۱۱

جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام خرابکارانه در تاسیسات نطنز را تروریسم هسته ای توصیف کرد و خواستار مجازات عاملان این حادثه شد. ناطقان: کاظم غریب آبادی در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل ژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به خرابکاری اخیر در تاسیسات غنی سازی نطنز تصریح کرد: روز یک شنبه یک اقدام تروریستی در توزیع برق مرکز غنی سازی احمدی روشن انجام گرفت که موجب بروز اختلال در این سایت هسته ای حساس شد که تحت نظر آژانس نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با بیان اینکه چنین اقدامی در یک سایت هسته ای خطر نشت مواد رادیواکتیو را به همراه دارد، تاکید کرد که این، مصداق تروریسم هسته ای است.

غریب آبادی همچنین اقدام به موقع و حرفه ای کارکنان تاسیسات نطنز و سازمان انرژی اتمی ایران در کنترل مشکل به وجود آمده اشاره کرد و نوشت: در غیر این صورت، اتفاق رخ داده می توانست به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی تبدیل شود. بنابراین، عاملان چنین اقداماتی باید مجازات شوند و هر کسی که چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم در این حادثه دست داشته است، باید به عنوان یک شریک جرم در یک اقدام تروریستی مسئول دانسته شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان در نامه خود با اشاره به گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی و غربی مبنی بر این‌که صهیونیست ها پشت این خرابکاری بوده اند، افزود: باعث تعجب نیست که نخست وزیر رژیم اسرائیل یک روز پس  از این حادثه تروریستی، به آن اشاره کرده است. لازم به ذکر است که فرمانده ستاد مشترک ارتش این رژیم نیز روز 26 ژانویه تهدید کرد که نیروهایش را برای یک سری برنامه های عملیاتی و اجرای آنها در سال (میلادی) پیش رو آماده کرده است زیرا چنین طرح هایی می بایست برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران روی میز باشد.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا برچسب ها: نامه ، ایران ، آژانس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نامه ایران آژانس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم

زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در پاسخ به اینکه با توجه به اهمیت نقش استادان خانم در آیین‌نامه ارتقای اساتید با چه رویکردی باید این امر مهم را پیش گرفت؟ اظهار کرد: آیین‌نامه ارتقا مواردی را در ارتباط با استادان خانم مدنظر قرار داده است، زمان بازنگری پیشنهاداتی را به وزارت علوم ارسال کردیم و تقاضا داشتیم تا نگاه جدیدی به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادان خانم وجود داشته باشد و به آنها ضریبی داده شود تا بتوانند فعالیت‌های علمی را در کنار امور خانه‌داری و فرزندآوری انجام دهند. 

وی افزود: بند‌هایی را در آیین‌نامه ارتقای اساتید شاهد هستیم که کمک کننده بااهمیت‌تر جلوه دادن نقش استادان خانم است تا بتوانند مراحل علمی را در کنار سایر وظایف خود انجام دهند، این موضوع می‌تواند زمینه را برای حضور پررنگ‌تر بانوان در جمهوری اسلامی ایران که البته کمرنگ هم نیستند، تحقق بخشد. 

هدفگذاری با دانشگاه‌های ویژه دختران در کشور‌های دیگر

رئیس دانشگاه الزهرا درباره تعاملات بین المللی دانشگاه الزهرا با سایر نهاد‌های علمی اظهار کرد: ارتباطات بین المللی طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در سطح استادان، پروژه‌های مشترک پژوهشی، پایان‌نامه‌های مشترک پژوهشی، اجرای دوره‌های آموزشی مشترک و ... را در برمی‌گیرد که در این راستا بانهاد‌های علمی گوناگون در کشور‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده‌ایم و در مرحله اجرای آنها قرار داریم. 

وی افزود: عمده فعالیت‌های بین المللی دانشگاه الزهرا بر محور آموزش و پژوهش است و استادان می‌توانند در حول محور‌های تعریف شده با کشور‌های راغب و دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم ایران تعاملات خود را پیش ببرند. 

ناظم بکائی بیان کرد: دانشگاه‌های ایران در راستای تعاملات بین المللی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند و در تلاش هستند تا از این ظرفیت استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه اولویت اصلی برای هدف گذاری دانشگاه الزهرا در تعاملات بین المللی، ارتباطات با دانشگاه‌های ویژه دختران در کشور‌های دیگر است، تأکید کرد: این موضوع هیچ محدودیتی در ارتباط با دانشگاه‌های معمولی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه پژوهش و موارد آموزشی و تفاهم‌نامه‌ها در این راستا همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم
  • بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از طرحهای های در دست اقدام در روستای بادکی
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار