Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@05:23:58 GMT

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۵۸۳

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا شد

سنای ایالات متحده «وندی شرمن» نامزد پیشنهادی جو بایدن برای معاونت وزارت امور خارجه آمریکا را تایید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سنای آمریکا با حمایت ۵۶ سناتور، «وندی شرمن» نامزد پیشنهادی جو بایدن برای معاونت وزارت امور خارجه آمریکا را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: وندی شرمن: درباره تهدید ایران هوشیار هستیم

در جلسه رای گیری ۴۲ سناتور به شرمن رای مخالف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رای گیری چند سناتور جمهوریخواه به نفع وی رای دادند.

به گزارش رویترز، نامزدی وندی شرمن، دیپلمات کهنه کار ۷۱ ساله، برای معاونت وزارت خارجه آمریکا به دلیل نقش او در توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران موسوم به برجام در سال ۲۰۱۵ با مخالفت بسیاری از جمهوریخواهان و تعدادی از دموکرات‌ها روبرو شده بود.

شرمن در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما معاون سیاسی وزیر خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد آمریکا در جریان دستیابی به برجام بود.

وندی شرمن در ماه مارس در جریان حضور در نشست با نمایندگان سنا برای تایید صلاحیت خود درباره رویکرد در قبال توافق هسته‌ای با ایران گفت: از سال ۲۰۱۶ که این توافق به اجرا گذاشته شد، جهان تغییر کرده است. واقعیت‌ها در عرصه میدانی تغییر کرده است، شرایط ژئوپلیتیک منطقه تغییر کرده است و مسیر به جلو نیز می‌بایست به همین ترتیب تغییر کند.

شرمن با اشاره به اینکه نمی‌داند که سیاست نهایی دولت جدید آمریکا در قبال ایران چیست، گفت: جو بایدن مصمم است که اجازه ندهد ایران سلاح هسته‌ای بدست آورد.

وندی شرمن از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ مشاور وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین هماهنگ کننده سیاسی در مورد کره شمالی بود. وی از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ نیز دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور حقوقی بود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا وندی شرمن مجلس سنای آمریکا امور خارجه آمریکا باراک اوباما جو بایدن آمریکا ایران برجام امور خارجه آمریکا وندی شرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل

 اسرائيل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائيلی با انتشار ویدیویی در صفحه توییتر خود از جهان خواسته پیش از آنکه به گفته او خیلی دیر شود، جلوی ایران را بگیرند.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، کاتز در این ویدیو که در آن گروهی از شهروندان در حال مراسم عزاداری محرم هستند تاکید می‌کند که خطر ایران بسیار نزدیک است و باید هرچه سریعتر مقابل این کشور ایستاد. او همچنین در این پست توییتری به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی جمله «همین حالا ایران را متوقف کنید پیش از آنکه خیلی دیر شود» را نوشته است. 

مشخص نیست ارتباط این ویدیو به ایران چیست و حضور گروهی از شهروندان در مراسم عزاداری و سینه‌زنی با خطرات برآمده از ایران چه ارتباطی دارد. 

او در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است. 

در این ویدیو وزیر خارجه اسرائيل تلاش کرده ایران را به عنوان خطری بزرگ برای جهان به تصویر بکشد و در آن تصاویری از برج ایفل دیده می‌شود در حالی‌که گروهی از مسلمانان فریاد الله اکبر سر می‌دهند.

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعمال فشار اسرائیل بر 1+5 : شکست مذاکرات هسته ای با ایران را اعلام کنید انتقاد نتانیاهو از نتایج مذاکرات تهران و 1+5 : به ایران وقت ندهید ادعای روزنامه صهیونیستی: از طریق اردن و ترکیه، با ایران روابط بازرگانی داریم

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند