Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت از اردیبهشت امسال در این استان اجرا می‌شود.

علی اربابی، امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین در جمع خبرنگاران افزود: در گام اول اجرای این برنامه، چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: بیمه شدگان این صندوق که اوراق دفاتر آنان به پایان رسیده است با داشتن کد ملی می‌توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: اوراق موجود در دفاتر سایر بیمه‌شدگان این صندوق همچنان قابل استفاده است.

وی افزود: مطابق با برنامه سازمانی، در گام‌های بعدی نیز چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر از ابتدای خرداد و سایر صندوق‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت از ابتدای تیر سال جاری متوقف خواهد شد و این بیمه‌شدگان نیز با داشتن کد ملی می‌توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی بهره‌مند شوند.

اربابی تصریح کرد: استفاده از اوراق موجود در دفاتر بیمه در صورت داشتن اعتبار، تا آبان امسال مقدور خواهد بود و پس از آن خدمات فقط به صورت درج نسخه الکترونیک قابل ارائه است.

وی گفت: بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات سطح یک روستایی و خدمات بستری افراد زیر پوشش سایر صندوق‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت، نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت ندارند و با داشتن کارت ملی، امکان دریافت تمامی خدمات درمانی مورد تعهد این سازمان وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به اجرای برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، تمامی پزشکان در مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ملزم به تجویز الکترونیکی دارو و خدمات هستند.

وی به ارسال پیامک به بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: در زمان دریافت خدمات درمانی از جمله پزشکی و پاراکلینیک پیامکی مبنی بر دریافت خدمت مربوطه به شماره تلفن همراه بیمه‌شدگان که در سیستم بیمه سلامت ثبت شده، ارسال می‌شود.

اربابی افزود: اگر بیمه‌شده پیامک را دریافت نکرد، ضروری است نسبت به پیگیری و اصلاح شماره تلفن همراه خود از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این اداره کل در استان اقدام کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که بیمه شده برای دریافت خدمات درمانی به مطب یا مراکز درمانی مراجعه نکرده باشد و پیامکی حاوی اطلاعات مربوط به ویزیت و خدمات پزشکی دریافت کند، می‌تواند به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده احتمالی، این موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ پیگیری کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد می‌توانند برای بیمه‌شدگان فاقد دفترچه بیمه در صورت نبود امکان نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی، از سربرگ مراکز با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک برابر ضوابط استفاده کنند.

وی یادآور شد: داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه‌شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دفترچه بيمه مدیرکل بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت خراسان جنوبی نسخه نویسی بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ارتباط با خبر ساعت ۱۷ آبادان گفت: اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت به روز رسانی و ارتقاء این سامانه است و تا حدود یک هفته این مشکل برطرف خواهد شد. 
محمدرضا رضایی می گوید: برای اینکه مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشوند به تمامی موسسات طرف قرارداد اعلام کردیم تا زمان رفع مشکل نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کنند تا مردم مجبور به پرداخت هزینه به صورت آزاد نشوند.
به گفته رضایی در سطح کشور روزانه حدود ۶۰۰ هزار نسخه به صورت الکترونیک صادر می شود که این تعداد در استان خوزستان به ۱۴ هزار نسخه در روز می رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت