Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@04:07:10 GMT

قرارگیری هوای ۳ شهر در شرایط ناسالم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۶۹۲

قرارگیری هوای ۳ شهر در شرایط ناسالم

رئیس گروه پایش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط‌ زیست اعلام کرد که وضعیت هوای ۳ شهر کشور در شرایط ناسالم قرار دارد. - اخبار اجتماعی -

شهرام سپهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به شاخص وضعیت هوای شهرهای کشور در روز جاری(چهارشنبه، 25 فرودین 1400)، اظهار کرد: امروز هوای شهرهای اردبیل، گرگان، یاسوج و رشت به ترتیب با شاخص‌های 16، 25، 28 و 38 پاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین وضعیت هوای شهرهای قزوین با شاخص 51، ایلام 53، تبریز 56، قم 57، بوشهر 59، سنندج 62، بیرجند، زنجان و کرمان 64، یزد 66، بجنورد و شهرکرد 68، همدان 69، کرمانشاه 70، تهران 77، اراک و شیراز 78، ارومیه و اهواز 83، اصفهان و بندرعباس 93 و کرج نیز 97 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

آخرین جزئیات نحوه اجرای "طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا" از 14 فروردینسازمان محیط زیست: سوخت کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها دلیل اصلی آلودگی هوا استچه عاملی در بهبود وضعیت آلودگی هوا تأثیرگذار بود؟فیلم/ "مازوت" مقصر آلودگی هوای کلانشهرها؟!

رئیس گروه پایش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط‌ زیست در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای زابل نیز با شاخص 165 در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها و نیز هوای شهرهای مشهد و خرم‌آباد نیز به ترتیب با شاخص‌های 104 و 108 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی هوا آلودگی هوای تهران سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست آلودگی هوا آلودگی هوای تهران سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست شرایط ناسالم هوای شهرهای وضعیت هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز هوای دو شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و عموم بوده و هوای ۲۱ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در هیچ یک از کلان‌شهرها در وضعیت هوای بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار ندارد، در حالی که روز گذشته، شاخص کیفی هوای شهر زاهدان بر مدار خطرناک قرار داشت.

در همین راستا، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهر قزوین با شاخص ۱۵۲ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچکدام از شهرها در موقعیت آلوده (قرمز) ثبت نشدند.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر شهرکرد با شاخص ۱۱۵، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهر اصفهان بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

به این ترتیب، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۵۱، اصفهان با شاخص ۷۶، کرج با شاخص ۸۵، تهران با شاخص ۸۰، مشهد با شاخص ۹۸، بجنورد با شاخص ۱۰۰، اهواز با شاخص ۶۳، زنجان با شاخص ۸۵، سمنان با شاخص ۶۲، قم با شاخص ۶۲، کرمانشاه با شاخص ۷۶، اراک با شاخص ۵۸ و همدان با شاخص ۷۱، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وهفتم فروردین، شهرهای کرج، تهران، شهرکرد، اهواز، زنجان، قم، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس شاخص کیفیت هوا امروز در شهرهای ارومیه با شاخص ۱۸، بوشهر با شاخص ۴۸، بیرجند با شاخص ۴۰، زاهدان با شاخص ۳۰، سنندج با شاخص ۲۸، کرمان با شاخص ۴۲، رشت با شاخص ۲۹ و یزد با شاخص ۴۶، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته کلان‌شهرهای تبریز، ارومیه، بوشهر، بیرجند، مشهد، سمنان، سنندج، کرمان، کرمانشاه، یاسوج، رشت و یزد، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۳ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، هشت شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۲ شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745035

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • هوای تهران سالم شد
  • شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین