Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:07:37 GMT

شرمن معاون وزیرخارجه آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۷۳۲

شرمن معاون وزیرخارجه آمریکا شد

سنای ایالات متحده «وندی شرمن» نامزد پیشنهادی جو بایدن برای معاونت وزارت امور خارجه آمریکا را تایید کرد. ناطقان: به نقل از رویترز، سنای آمریکا با حمایت ۵۶ سناتور، «وندی شرمن» نامزد پیشنهادی جو بایدن برای معاونت وزارت امور خارجه آمریکا را تایید کرد.



در جلسه رای گیری ۴۲ سناتور به شرمن رای مخالف دادند. در این رای گیری چند سناتور جمهوریخواه به نفع وی رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش رویترز، نامزدی وندی شرمن، دیپلمات کهنه کار ۷۱ ساله، برای معاونت وزارت خارجه آمریکا به دلیل نقش او در توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران موسوم به برجام در سال ۲۰۱۵ با مخالفت بسیاری از جمهوریخواهان و تعدادی از دموکرات‌ها روبرو شده بود.

شرمن در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما معاون سیاسی وزیر خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد آمریکا در جریان دستیابی به برجام بود.

وندی شرمن در ماه مارس در جریان حضور در نشست با نمایندگان سنا برای تایید صلاحیت خود درباره رویکرد در قبال توافق هسته‌ای با ایران گفت: از سال ۲۰۱۶ که این توافق به اجرا گذاشته شد، جهان تغییر کرده است. واقعیت‌ها در عرصه میدانی تغییر کرده است، شرایط ژئوپلیتیک منطقه تغییر کرده است و مسیر به جلو نیز می‌بایست به همین ترتیب تغییر کند.

شرمن با اشاره به اینکه نمی‌داند که سیاست نهایی دولت جدید آمریکا در قبال ایران چیست، گفت: جو بایدن مصمم است که اجازه ندهد ایران سلاح هسته‌ای بدست آورد.

وندی شرمن از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ مشاور وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین هماهنگ کننده سیاسی در مورد کره شمالی بود. وی از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ نیز دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور حقوقی بود. منبع: مشرق برچسب ها: وندی شرمن ، معاون وزیر خارجه ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا خارجه آمریکا امور خارجه وندی شرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد