Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با تاکید بر اینکه پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه مشکل تامین مواد اولیه بسیاری از صنایع را حل خواهد کرد، گفت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر این پروژه است.

سیف اله امیری در خصوص نقش شرکت فولاد مبارکه در توسعه صنعت فولاد کشور، اظهار کرد: فولادمبارکه یک شرکت فولادی بسیار عظیم و تولیدکننده ورق برای تمام مصارف کشور است که میزان تولید، مصرف و صادرات آن نیز کاملا مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر در شرایط فعلی شرکت فولاد مبارکه نباشد، تمام واحدهای ما تعطیل خواهند شد، در واقع این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شرکت‌های فولادی کشور بوده و چشم و چراغ این ملت است.

وی درباره نقش شرکت فولاد مبارکه در طرح‌های توسعه ای فولاد کشور، گفت: نقش شرکت فولاد مبارکه در رسیدن به اهداف تعریف شده برای صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ مثبت بوده و این شرکت اهداف خود در طرح های توسعه ای را محقق کرده است، به ویژه با پروژه جدید این شرکت یعنی واحد نورد گرم ۲ که برنامه‌ریزی و تلاش برای راه اندازی آن انجام داده، می‌تواند بخش عمده ای از مشکلات کشور را برای تامین مواد اولیه و انواع ورق را رفع کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درباره حمایت این وزارتخانه از راه اندازی پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه، تاکید کرد: گفت: پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه کار بسیار بزرگی است که کلنگ زنی آن در سال گذشته انجام شد و اکنون جلسات مربوط به راه اندازی آن در ایمیدرو در حال برگزاری است. البته مشکلاتی برای راه اندازی آن وجود دارد که باید هرچه زودتر حل شود. هرچند خوشبختانه تلاش مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بر این است که این پروژه سریعتر انجام شود. البته برای راه اندازی تمام پروژه‌های تعریف شده برای صنعت فولاد مشکلاتی در مسیر راه وجود دارد که باید مرتفع شوند.

به گفته امیری، همت وزارت صمت بر این است که هرچه زودتر پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه راه اندازی شود، زیرا با اضافه شدن محصولات تولیدی این واحد، مشکلات ورق گرم کشور حل خواهد شد و دیگر دغدغه های بازار همچون قیمت ها وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، کلنگ پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته توسط سرپرست وزارت صمت به زمین زده شده و طبق پیش بینی های انجام شده، با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه استراتژیک، میزان تولید ورق در کشور به بالای هفت میلیون تن خواهد رسید و صنایعی از جمله صنایع نفت و گاز، لوله‌سازی، خودروسازی و کشتی‌سازی و... برای همیشه از واردات ورق بی نیاز شده و جانی دوباره می گیرند.

 اکنون سالانه دو میلیون تن ورق فولادی به کشور وارد می شود که با اجرای این پروژه نه تنها جلوی این حجم از واردات گرفته می شود، بلکه توانایی صادرات نیز به وجود می آید. در واقع علاوه بر اینکه از خروج سالانه ۹۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود، بلکه با صادرات محصولات این بخش، بخشی از ارز مورد نیاز کشور نیز تامین می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فولاد مبارکه مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه پروژه نورد گرم ۲ راه اندازی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!

به گزارش "ورزش سه"، بهرام رضاییان به‌عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه این تیم گفت: در این مسئله اقداماتی انجام دادیم و ورود بانوان می‌تواند یک اتفاق خوب برای ما باشد. ما از طریق شرکت مکاتبه کردیم تا ورود هواداران بانوان میسر شود.

او همچنین درباره برنامه طولانی مدت باشگاه فولاد توضیح داد: روزی که با آقای ویسی صحبت کردم، شرایط سختی داشتند و من خواهش کردم. ایشان سرمایه استان است و چند جلسه صحبت کردیم. حرف‌های ایشان به حق بود و ما خواهش کردیم بیاید و به تیم شهرش کمک کند. قطعا در کنار ایشان اتفاقاتی خوبی رقم خواهیم زد و ما امسال هم تمام بازیکنانی که مربی خواست را جذب کردیم و سال بعد هم همین است. بعید می‌دانم بازیکنی در لیست باشد که شرکت جذب نکرده. ما با آقای ویسی به شرایط خوبی می‌رسیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد با اشاره به وضعیت قراردادی منشا، واسعی و سلجوقی نیز تشریح کرد: آقای منشأ یک قرارداد دو ساله داشت و مذاکرات متعددی انجام دادیم ولی گفت قرارداد من عدد خوبی است و به جدایی رضایت می‌دهم. روز بازی با پیکان در تهران دچار مصدومیت همسترینگ شد و تا روز جدایی‌اش مصدوم بود. در هر صورت ضرب المثلش است که می‌گوید جلوی ضرر را هر وقت بگیری، منفعت است. ما ایشان را داشتیم و دچار مصدومیت بود و نقل و انتقالات هم تمام می‌شد. ما با شرکت صحبت کردیم و گفتیم پرداخت مطالبات به‌صورت یک سال و نیمه که نمی‌شود. قرار شد ایشان باشند و یک بازیکن به لیست اضافه کنیم تا ببینیم می‌شود یا نه. آقای واسعی هم همین شرایط را داشت که به ما هم گل زد. از روزی که من آمدم تا روز جدایی‌اش همیشه پشت دروازه تمرین می‌کرد. واقعیت این است و از لحاظ فنی نمی‌توانست به ما کمک کند.

دیگر خبرها

  • منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی