Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:19:26 GMT

سقوط یک فروند پهپاد آموزشی در شاهین شهر

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۲۱۹۰

سقوط یک فروند پهپاد آموزشی در شاهین شهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: امروز صبح یک فروند پهپاد کوچک علمی و آموزشی متعلق به یک شرکت دانش بنیان با همکاری شرکت هسا در حال تست پروازی بود که بدلیل نقص فنی و با وجود فعال شدن سامانه بازیابی چتر با کابل برق در محدوده شمال شاهین شهر برخورد کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، منصور شیشه فروش با بیان اینکه بر اثر این برخورد، تیر چراغ برق و پهپاد دچار حریق شدند، افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت و توسط عوامل مدیریت بحران، کنترل و با حضور نیروهای آتش نشانی خاموش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین شهر با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

پهپاد یا همان پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند، نوعی هواگرد هدایت‌پذیر از راه دور بی‌خلبان است که کاربردهای فراوانی در بخش‌های مختلف نظامی و غیر نظامی دارد.

طراحی و ساخت این هواپیمای بدون سرنشین در دهه ۹۰ وارد مرحله جدیدی شد و کشورهای مختلف بودجه‌های بسیاری را برای آن تخصیص دادند؛ کشورمان نیز در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشت و به گفته متخصصان امر در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت پهپادی است.

پهپادها امروزه به‌طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی، نظامی و شناسایی به کار گرفته می‌شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سقوط پهپاد سقوط پهپاد آموزشی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط پهپاد صهیونیست‌ها در جنین/چند عملیات گردان‌های قسام در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، گردان‌های قدس- تیپ جنین اعلام کرد که توانسته است با موفقیت یک پهپاد از نوع (DGI Matrice) ارتش دشمن صهیونیستی را کنترل کرده و اطلاعات و داده‌های مهم آن را در اختیار بگیرد.

گردان‌های قدس- تیپ جنین با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که این پهپاد بر اثر نقص فنی حین انجام مأموریت جاسوسی در منطقه «الجلمه» در شمال شهر جنین سقوط کرد.

گردان‌های قسام هم اعلام کرد که نظامیان اشغالگر صهیونیستی را در محور «نتساریم» در مجاورت نوار غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داد.

گردان‌های قسام همچنین تأکید کرد که دهانه دو تونل بمب‌گذاری شده را در منطقه «المغراقه» در مرکز نوار غزه پس از ورود نیروهای یگان مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کرده که طی آن این نیروها کشته و زخمی شدند.

رزمندگان قسام یک میدان مین را نیز پس از ورود نیروها و ادوات جنگی اشغالگران صهیونیست به همین منطقه منفجر کردند که طی آن چند دستگاه خودروی زرهی منهدم شده و شماری از نیروهای اشغالگر هم کشته و زخمی شدند.

کد خبر 6082102

دیگر خبرها

  • ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟
  • ببینید | سقوط هواپیمای نیروی هوافضای روسیه
  • سقوط پهپاد صهیونیست‌ها در جنین/چند عملیات گردان‌های قسام در غزه
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین