Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@08:25:15 GMT

فعالیت دوباره مزرعه استخراج رمز ارز رفسنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۲۳۲۱

آفتاب‌‌نیوز :

در پایان دی ماه سال گذشته بود که خبر فعالیت یک مرزعه بزرگ رمز ارز شهر رفسنجان رسانه‌ای شد. یک شرکت ایرانی با شرکای چینی خود این مزرعه را به راه انداخته بودند و به گفته مسئولان تمام مجوز‌ها برای فعالیت را دریافت کرده است.

اما آنچه موجب حاشیه‌سازی برای این مزرعه بزرگ شد، قطعی بی‌سابقه برق در این شهر بود که موجب اعتراض مردم به فعالیت مزرعه شد، چرا که کارخانه استخراج رمز ارز برق زیادی را می‌بلعد و اگر نیروگاه منطقه توان پاسخگوی نداشته باشد قطعی‌های متعدد اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض مردم موجب شد چند روز بعد از حاشیه‌های پیش آمده استاندار کرمان خبر از تعطیلی مزرعه استخراج رمز ارز را دهد.

با گرم شدن هوا و در پی آن افزایش مصرف برق خانگی بار دیگر موضوع فعالیت این مزرعه و تاثیر آن بر برق منطقه مطرح است.

حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت فعالیت این مزرعه اظهار کرد: این مزرعه آغاز به کار کرده و هم اکنون فعال است. مزرعه مورد بحث تمام مجوزها را از وزارت صمت دارد و سهمیه مصرف برق را گرفته است.

جلالی با تاکید بر اینکه تاسیس این مزرعه رمز ارز بر اساس ضوابط بوده است، افزود: سرمایه‌گذاران ده‌ها میلیارد تومان در این مزرعه سرمایه گذاری کرده اند و نباید انتظار داشت که زیان ببینند.

وی این مزرعه را اولین پروژه رسمی تولید رمز ارز در کشور عنوان کرد که با حضور مشاور رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور بیش از دو سال پیش در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه اندازی شده است.

بر اساس این گزارش؛ تنها دلیلی که می‌توان امیدوار بود که فعالیت دوبار این مزرعه قطعی برق را به دنبال نداشته باشد تقویت برق منطقه است که یافته‌ها نشان می‌دهد اقدامی برای بهبود یا تقویت نیروگاه منطقه نشده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رمز ارز رفسنجان رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • جلسه درویش در مورد توسعه ورزشگاه درفشی‌فر