Web Analytics Made Easy - Statcounter

رساله‌ی نماز و روزه مطابق فتاوای مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) گردآوری شده است.

خبرگزاری میزان _ "رساله‌ی نماز و روزه" مشتمل بر آخرین فتاوای مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در سه باب فقهی نماز، روزه و اعتکاف گردآوری شده است.

این رساله عملیه که شامل ۱۰۰۸ مسئله شرعی می‌باشد، انعکاس دهنده‌ی جدیدترین و آخرین فتاوای رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه‌العالی) در سه باب مهمّ فقهی نماز، روزه و اعتکاف می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تمایزات این اثر، شیوایی و ساده نویسی مسائل آن می‌باشد به گونه‌ای که فهم مطالب آن برای عموم مخاطبین امکان پذیر گردیده است. همچنین برای تسهیل در فهم مسائل دشوار، برخی کلمات و عبارات فقهی نیز در پاورقی توضیح داده شده است.

در همین راستا در انتهای کتاب نیز فصل مستقلی جهت توضیح و تبیین برخی اصطلاحات فقهی آورده شده که خواننده را برای فهم بیشتر و راحت‌تر مسائل شرعی کمک می‌کند.

همچنین در بیان برخی مسائل شرعی مانند حدّ ترخّص و مسافت شرعی که برای توضیح آن‌ها در بیشتر رساله‌های عملیّه از اصطلاحات و مقادیر قدیمی همچون فرسخ استفاده می‌شود، با تحقیقی بدیع و دقیق مقیاس متناظر آن اصطلاحات با متر و کیلومتر مشخّص شده است.

شایان ذکر است که معظّمٌ‌له این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مُجزی اعلام نموده‌اند که متن دستخط و مهر و امضای ایشان در پشت جلد کتاب منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: مراجع عظام تقلید درباره روزه گرفتن در شرایط کرونایی چه نظری دارند؟

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فتوای رهبر انقلاب رساله

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فتوای رهبر انقلاب رساله ی نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • (تصاویر) دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران
  • فیلم/ رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»