Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای از بازدید امروز بازرسان خود از سایت هسته ای نطنز خبر داد.

خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از منابع مطلع در پیامی توئیتری گفته بود که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه به سایت هسته‌ای نطنز خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لارنس نورمن» بامداد چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به گفته منابع آگاه بازرسان آژانس روز چهارشنبه به نطنز خواهد رفت.

این در حالی است که سایت هسته‌ای نطنز طی روزهای اخیر شاهد اقدامات خرابکارانه بود.

همچنین سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به وین سفر کرده است، دیروز سه شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط ایران خبر داد.

وی اعلام کرد: هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصد، اعلام کرد که مقدمات اجرایی این کار سه شنبه شب در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، درباره آغاز غنی سازی ۶۰ درصد گفت: به دستور رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد. در همین راستا بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسات غنی سازی آغاز خواهد شد و متعاقباً اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر هموطنان عزیز خواهد رسید. لازم به ذکر است اورانیوم غنی شده ۶۰ درصد برای استفاده در تولید عنصر مولیبدن جهت به کارگیری در ساخت انواع رادیوداروها می‌باشد. ماشین‌های سانتریفیوژ IR۱ جدید جایگزین ماشین‌های از کار افتاده خواهد شد و IR۱ های جدید با تغییرات کیفی ظرفیتی به میزان ۵۰ درصد بیشتر نسبت به ماشین‌های قبلی خواهد داشت. در این خصوص اطلاعات دقیق و تکمیلی ارائه خواهد شد.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد ایران برای انجام غنی سازی ۶۰ درصد را تایید کرده است.

کد خبر 5189539

منبع: مهر

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی سایت هسته ای نطنز ایران غنی سازی اورانیوم ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی افغانستان اوکراین فلسطین عربستان سعودی برجام لبنان سوریه سایت هسته ای نطنز ترکیه آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی غنی سازی ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه از برنامه‌ریزی خود برای سفر به تهران، مسکو و کی‌یف در هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه از برنامه‌ریزی خود برای سفر به تهران، مسکو و کی‌یف در هفته‌های آینده خبر داد. گروسی طی نشست خبری گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده به ایران سفر کند تا سطح همکاری آژانس اتمی با تهران را بهبود بخشد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد: «من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران برگردم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را از نظر افزایش سطح همکاری بهبود بخشم». مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که قصد دارد در آینده نزدیک به روسیه و اوکراین نیز برود. طبق این گزارش، گروسی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نیروگاه اتمی «زاپروژیا» تصریح کرد: «ما باید به اوکراین و روسیه سفر کنیم. ما باید این کانال ارتباطی را باز نگه داریم».

وی اضافه کرد که ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را «به‌دلیل ملاحظات امنیتی» بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آن‌ها را نداد، اما روز دوشنبه آن‌ها را به فعالیت بازگرداند. #رافائل_گروسی#اوکراین#ایران #روسیه#آژانس_اتمی

دیگر خبرها

  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • گروسی: دنبال سفر به ایران هستم/ غنی‌سازی با خلوص بالا به معنای ساخت بمب نیست
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم