Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-منابع روسیه از تزریق دومین دوز واکسن کرونا به رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، امروز دومین دوز واکسن کرونا را تزریق کرد و در همین راستا گفت: «امیدوارم که به واسطه واکسن‌ها، بیماری همه‌گیر کرونا به زودی از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
پوتین پیشتر گفته بود: «واکسیناسیون یک انتخاب داوطلبانه است، یک تصمیم شخصی که از سوی هر فرد انجام می‌شود، من هم قصد دارم واکسن بزنم.»
رئیس‌جمهور روسیه یکی از 3 واکسن تولید این کشور را تزریق کرده است. واکسن «اسپوتنیک» اولین واکسن تولید روسیه است که در 50 کشور جهان مورد تایید قرار گرفته‌است.

روزه باعث افزایش ابتلا به کرونا نمی‌شود
سازمان بهداشت جهانی با انتشار پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اعلام کرد که تاکنون شواهدی مبنی بر افزایش خطر ابتلا به کرونا بر اثر گرفتن روزه یافت نشده است.
 با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این سازمان طی پیامی توصیه‌هایی را برای روزه داران در این ماه مبارک منتشر کرد.
سازمان بهداشت جهانی از روزه داران خواسته تا در این ماه ضمن استفاده از غذاهای سالم و نوشیدن آب کافی، از مصرف غذاهای چرب، شیرین و استعمال دخانیات پرهیز کرده و فعالیت بدنی کافی داشته باشند.
سازمان بهداشت جهانی با اشاره بر شیوع ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از روزه داران خواسته تا در این ایام دستان خود را به خوبی شسته و حتماً از ماسک استفاده کنند.
به علاوه این سازمان تاکید کرده که مردم فاصله اجتماعی لازم را رعایت، در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده کرده و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و گروه‌های پرخطر از حضور در فضاهای شلوغ، رویدادها و دورهمی ها پرهیز کنند.
سازمان بهداشت جهانی در پیام خود تأکید کرده که تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روزه می‌تواند خطر ابتلاء به ویروس کرونا را افزایش دهد، یافتن نشده است.
این سازمان همچنین اعلام کرده که افراد سالم می‌توانند در شرایط فعلی روزه بگیرند.
بیماران مبتلا به ویروس کرونا و افرادی که دارای برخی علائم هستند نیز می‌توانند با مشورت پزشک و رعایت مجوزهای مذهبی، نسبت به گرفتن روز یا نگرفتن آن تصمیم‌گیری کنند.
سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که امسال مراسم‌های افطار و سحر دسته جمعی، ترجیحاً به صورت مجازی برگزار شود و در صورت برگزاری این مراسمات نیز تجمعات بزرگ به تجمعات کوچک تبدیل شده و افراد در محیط‌های باز و با تهویه مناسب حضور یابند.
در این پیام آمده است که بنابر اعلام مجمع بین‌المللی فقه اسلامی، تزریق واکسن باعث ابطال روزه نمی‌شود چرا که واکسن کرونا از طریق تزریق وارد بدن شده و از طریق دهان یا بینی وارد نمی‌شود، در نتیجه این امر باعث ابطال روزه نمی‌شود.
این سازمان تاکید کرده است که در صورت واکسیناسیون نیز مردم برای پیشگیری از خطر احتمالی انتقال ویروس به دیگران، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
بر اساس این پیام مجمع بین‌المللی فقه اسلامی اعلام کرده است که از هزینه زکات و صدقات مسلمانان در ماه مبارک رمضان، می‌توان در مسیر تهیه و تولید واکسن کرونا در سراسر جهان استفاده کرد و از مسلمین نیز خواسته تا برای جمع آوری صدقات از فناوری‌های دیجیتال استفاده کنند.

هند بار دیگر رکورد ابتلا به کرونا را شکست
وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه ( 14 آوریل ) اعلام کرد این کشور در پی برگزاری مراسم مذهبی هندوها با ثبت 184 هزار و 372 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته ،بیشترین تعداد ابتلا به این بیماری را از آغاز همه گیری ثبت کرده است.
بنابر گزارش روزنامه انگلیسی زبان استریت تایمزِ سنگاپور، گزارش ها و اطلاعات وزارت بهداشت هند نشان می دهد روز چهارشنبه ( 14 آوریل) هند با ثبت 184 هزار و 372 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و هزارو بیست و هفت مورد مرگ در شبانه روز گذشته به بالاترین آمار خود از آغاز این همه گیری رسید.
در ادامه این گزارش آمده است این افزایش در پی برگزاری مراسم مذهبی هندوها که در رودخانه گنگ با حضور صدها هزار نفر که مقررات مربوط به فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نکرده بودند اتفاق افتاد. رئیس پلیس حاضر در این مراسم اعلام کرد 650 هزار نفر چهارشنبه صبح داخل رودخانه گنگ مراسم مذهبی را به جا آوردند. وی افزود قرار بود افرادی که از مقررات حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک پیروی نکنند جریمه شوند اما در رویارویی با چنین جمعیتی چنین کاری غیرعملی بود.
براساس اطلاعات دولتی ، بیش از هزاران مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در منطقه هاریدوار در دو روز گذشته گزارش شده است . با اعلام روزانه 10 هزار مورد جدید هند از تاریخ 2 آوریل به درگیرترین کشور با این ویروس تبدیل شده است و دولت مردم را به خاطر این اتفاق سرزنش می کند.
ایالت ماهاراشترا که کانون شیوع موج دوم این همه گیری بود و یک چهارم موارد گزارش شده از این منطقه است برای کنترل این بیماری از روز چهارشنبه محدودیت های سختگیرانه تری اعمال می کند.
رسانه های محلی از تکمیل ظرفیت بیمارستان ها و صف های طولانی آمبولانس خارج از بیمارستان احمدآباد خبر دادند. به علاوه بیمارستان های خصوصی به دلیل نداشتن امکانات لازم از جمله کپسول های اکسیژن مردم را به بیمارستان های دولتی می فرستند.
 شمار مبتلایان ویروس کرونا از آغاز این همه گیری در هند به 13 میلیون و 900 هزار نفر رسیده و 172 هزار و 85 نفر نیز تا کنون جان خود را از دست دادند.

عدم تمایل اروپا برای تمدید توافق خرید با شرکت‌های آسترازنکا و جانسون اند جانسون
جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که کمیسیون اتحادیه اروپا نمی خواهد قراردادهای خرید واکسن از شرکت های آسترازنکا و جانسون اند جانسون را تمدید کند و می خواهد به جای آن روی بستن قرارداد با شرکت های فایزر-بیون تک و مدرنا تمرکز کند. این خبر را یک نشریه غربی به نقل از وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرده است.

کارکنان جامعه پروازی آلمان از دویچه بان تقاضای کار می‌کنند
خبرها همچنین حاکی از آن است که صدها نفر از کارکنان جامعه پروازی آلمان برای استخدام به دویچه بان روی آورده‌اند. به گفته مدیر پرسنل راه آهن فدرال آلمان تنها در 4 ماه منتهی به فوریه دویچه بان حدود 530 درخواست از کارکنان شرکت های هواپیمایی دریافت کرده است.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 21693 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و 342 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ز دست داده‌اند. به این ترتیب نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر در یک هفته اخیر به 153.2 افزایش پیدا کرده است. در مجموع تا به حال از آغاز بحران کرونا بیش از 3 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

افزایش چشمگیر بیکاری در بین جوانان انگلیسی
نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که در دوران بحران کرونا بیکاری در بین جوانان انگلیسی به شدت افزایش پیدا کرده است. نتایج این بررسی که توسط یک اندیشکده در انگلیس انجام شده است نشان می دهد که این پاندمی در زمینه کاری به ویژه به سیاهپوستان و کارگران جوان آسیب رسانده است. دلیل آن این است که کارگران جوان خیلی بیشتر در رستوران ها و اماکن تفریحی که به شدت تحت تاثیر محدودیت های کرونایی قرار گرفته است کار می کنند.
نتایج این بررسی نشان می دهد که از سه ماهه دوم تا سه ماهه سوم سال 2020 بیکاری در بین سنین بین 18 تا 24 سال از 11.5درصد به 13.6 درصد افزایش پیدا کرده است. این بالاترین افزایش نرخ بیکاری در بین جوانان در سه ماهه از سال 1992 محسوب می شود.
نرخ بیکاری در بین سیاهپوستان هم از 25 درصد به 35 درصد افزایش پیدا کرده است. نتایج این بررسی همچنین نشان می دهد که این بحران اختلافات موجود بین گروه های مختلف قومی را افزایش داده است.
وزرای بهداشت ایالات و دولت فدرال آلمان در این باره به اتفاق نظر رسیدند که افراد زیر 60 سال که واکسن کرونای آسترازنکا دریافت کرده‌اند دوز دوم را با بیون تک و یا مدرنا واکسینه شوند.

توقف ارتباطات هوایی فرانسه با برزیل برای مهار کرونا
فرانسه هم برای مهار بحران کرونا تمام ارتباطات هوایی با کشور برزیل را متوقف می کند. این خبر را نخست وزیر این کشور روز گذشته اعلام کرد.
وی اعلام کرد: ما شاهد بدتر شدن اوضاع هستیم. ما تصمیم گرفتیم تا زمان اتخاذ طرح های جدید همه پروازهای بین برزیل و فرانسه را به حال تعلیق درآوریم. برزیل از جمله کشورهاییی است که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و آمار مبتلایانش بسیار بالا است.

آزادی‌های بیشتر برای افراد واکسینه شده در برلین
خبرها حاکی از آن است که افراد واکسینه شده در برلین آزادی های بیشتری به دست می آورند. خبرگزاری آلمان با استناد به مقامات این کشور اعلام کرده که در آینده با افراد واکسینه شده مانند دارندگان تست منفی کرونا برخورد می شود.

درخواست مرکل برای مقابله قاطعانه و سختگیرانه تر با کرونا
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از تغییرات جدید در قانون حمایت از پاندمی ها به عنوان اقدامی مهم و فوری در شرایط فعلی حمایت کرده و تاکید کرد که اجرای ترمز اضطراری بروز در این شرایط دیگر هیچ جای بحث ندارد.
مرکل شرایط کرونایی در کشور را جدی ارزیابی کرده و به ویژه بر نقش پزشکان و پرستاران در این پاندمی و کسانی که بیش از یک سال در حال انجام وظیفه بودند و حالا بخصوص با توحه به پر شدن بخش های مراقبت های ویژه با موج سوم کرونا دست و پنجه نرم می کنند تاکید کرد.
مرکل تاکید کرد: ما نباید این گروه ها را تنها بگذاریم و باید به آن ها کمک کنیم. بدون حمایت از طرف عرصه سیاسی و مردم مبارزه بر این پاندمی محقق نمی شود و کادر پزشکی به ما نیاز دارند.
صدر اعظم آلمان همچنین از مردم به خاطر صبر، بصیرت و مراقبت از یکدیگر تشکر کرده و از آن ها خواست اقدامات و محدودیت ها را همچنان درک کنند.
مرکل تاکید کرد که مبارزه با بیماری کرونا باید سختگیرانه تر و قاطعانه تر شود.
کابینه دولت فدرال آلمان صبح چهارشنبه درباره تغییر قانون حفاظت در برابر پاندمی ها تصمیم گیری کرد که بر اساس آن یک ترمز اضطراری الزام آور سراسری برای مناطقی با نرخ رشد مشخص مبتلایان در نظر گرفته می شود.
صدر اعظم آلمان به تصویب سریع این قانون جدید اصرار دارد.
وی همچنین با وجود آمارهای بالا ی مبتلایان درباره آینده ابراز خوش بینی کرده و گفت: کمپین واکسیناسیون در کشور روز به روز بهتر اجرا می شود؛ در نتیجه ما با گام های بزرگتر به نور پایان تونل نزدیک می شویم

افزایش چشمگیر مرگ‌های روزانه کرونایی در لهستان
لهستان هم از 803 مرگ کرونایی جدید در عرض 24 ساعت خبر داده که دومین آمار بالای مرگ های کرونایی روزانه از ابتدای شروع بحران کرونا محسوب می شود.
وزیر بهداشت لهستان اعلام کرده که همه محدودیت هایی که ابتدا تا روز دوشنبه برنامه ریزی شده بود حدود یک هفته دیگر تمدید خواهد شد.

تداوم محدودیت‌ها در هلند
دولت هلند هم اعلام کرده که بعد از 4 ماه قرنطینه محدودیت ها در این کشور فعلا کاهش پیدا نکرده و همچنان حداقل تا اواخر ماه آوریل ادامه خواهد داشت. نخست وزیر این کشور کاهش محدودیت ها در این شرایط را اقدامی غیر مسئولانه دانسته است.
وی هشدار داد که شرایط مانند قبل همچنان نگران کننده و حاد است و مشابه موج اول کرونا در حدود یک سال گذشته است.
از اواسط ماه دسامبر قرنطینه سختی برای مهار کرونا در کشور هلند اعمال شده است.

شرایط حاد کرونایی در بلژیک
حدود دو میلیون شهروند در بلژیک هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در بلژیک حدود 11.5 میلیون نفر زندگی می کنند.
شرایط در بیمارستان های بلژیک همچنان متشنج است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در روز سه شنبه بیش از نود درصد تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان ها پر شده بودند. از طرفی شمار مرگ های کرونایی در این کشور هم به شدت افزایش پیدا کرده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 39,113 نفر به کرونا مبتلا شده و 345 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,472 نفر به کرونا مبتلا شده و 23 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 13,447ن فر به کرونا مبتلا شده و 476 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت گذشته 6,292 نفر به کرونا مبتلا شده و 100 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,106,329 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده و 99,480نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 4,375,814 نفر به کرونا مبتلا شده و 127,123 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,793,033 نفر به کرونا مبتلا شده و 115,088 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,376,548 نفر به کرونا مبتلا شده و 76,625 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در آلمان هم تا به حال 3,031,836 نفر به کرونا مبتلا شده و 79,408 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

92 درصد مبتلایان به کرونا در روسیه بهبود یافته‌اند
طبق جدیدترین آمار، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 4 میلیون و 666 هزار نفر رسیده، البته تنها حدود 270 هزار نفر همچنان بیمار هستند و 4 میلیون و 291 هزار نفر درمان شده و 104 هزار نفر نیز جان باخته‌اند.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه)  گزارش داد که تعداد موارد تایید شده از عفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 8 هزار و 326 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 4 میلیون و 666 هزار و 209 نفر رسیده است.
طبق این اطلاعات، بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 طی 24 ساعت اخیر، یک هزار و 837 مورد در شهر مسکو، 712 مورد در شهر سن‌پترزبورگ و 569  مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است.
ضمن اینکه، در حال حاضر 270 هزار و 986 نفر در سراسر روسیه بیمار فعال کرونایی بوده و همچنان در حال درمان هستند.
این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 399 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب در مجموع، 104 هزار  بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.
طی روز گذشته، 28 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در شهر سن‌پترزبورگ، 28 مورد نیز در منطقه راستوف، 14 مورد در منطقه نیژنی نوگوراد و 12 مورد در مناطق کراسنودارسک و مسکو ثبت گردید.
علاوه بر این، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 9 هزار و 447 نفر افزایش یافت تا در مجموع به 4 میلیون و 291 هزار و 223 نفر برسد. سهم بهبود بیماران به 2 درصد کل افراد مبتلا افزایش یافته است.
بطور خاص، 977  بیمار در شهر سن‌پترزبورگ، 517 بیمار در منطقه مسکو و 259 بیمار در منطقه نیژنی نوگوراد پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان‌ها مرخص شدند.
این ستاد بطور جداگانه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهر مسکو نیز اعلام کرد، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در پایتخت با افزایش یک هزار و 837 مورد جدید طی یک روز گذشته، در کل به یک میلیون و 53 هزار و 768 نفر رسیده است.
طی 24 ساعت اخیر در مسکو، 52 مورد مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا ثبت شد تا شمار تلفات این عفونت در این کلان‌شهر به 17 هزار و 412 نفر افزایش یابد. در این مدت، یک هزار و 751 بیمار هم در مسکو درمان شده و از بیمارستان مرخص شدند. بدین ترتیب در کل دوره شیوع آلودگی، 964 هزار و 837 نفر بهبود یافته‌اند. در حال حاضر 71 هزار و 519 نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

تعلیق پروازهای انگلیس لغو شد
سازمان هواپیمایی کشوری از لغو تعلیق پروازهای انگلیس خبر داد و گفت: پروازها به مقصد و مبدأ کشور فرانسه ممنوع شد.
 محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی، کشور انگلستان از فهرست کشورهای ویژه خارج و کشور فرانسه به فهرست این کشورها افزوده شد.
وی افزود: از امروز پروازها به کشور انگلستان مجدداً برقرار و پروازها به مقصد و مبدأ کشور فرانسه ممنوع می‌شود.
وی با بیان این‌که در زمان حاضر محدودیت پروازی به 39 کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع است و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کشورهای فرانسه، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند.
ذیبخش یادآور شد: همچنین کشورهای آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت‌لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.
وی اضافه کرد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96ساعته در مبدأ و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای 8سال در کشورهای پرخطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96ساعته در مبدأ و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.
وی تأکید کرد: ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.


 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین نفر به کرونا مبتلا شده افزایش پیدا کرده سازمان بهداشت جهانی جدیدترین آمارها ابتلا به کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا جدیدترین آمار نشان می دهد جان باخته اند بیکاری در بین اعلام کرده وزارت بهداشت بیمارستان ها عرض 24 ساعت واکسن کرونا بحران کرونا محدودیت ها قرار دارند مورد جدید نفر رسیده روز گذشته ماه مبارک تا به حال هزار نفر همه گیری کووید 19 بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • رکورد ۷۵ ساله بارندگی در دبی شکست
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پرسپولیس و چالش دومین ماه بدون شکست
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد