Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@04:45:27 GMT

افتتاح 25 پرژه بهداشتی و درمانی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۳۰۳۶

افتتاح 25 پرژه بهداشتی و درمانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وزیر بهداشتی و درمان در سفر عصر امروز خود به زنجان ضمن حضور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان، 25 پروژه بهداشتی و درمانی را به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح کرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این جلسه با بیان اینکه طی ۱۴ ماه گذشته از شیوع کرونا بیش از ۲۲ هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری و خدمت دریافت کرده‌اند، افزود: در اواخر بهمن و اسفندماه میزان رهگیری به ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ رسیده و از روزانه یک هزار تست به 3هزار تست رسیده بود.

پرویز قزلباش راه اندازی سامانه مانیتورینگ رصد بیماری به هر فردی که مبتلا می‌شود و راه اندازی سامانه پایش آنلاین و سامانه نوبت دهی غیر حضوری، ارسال پیامکی نتایج pcr را از جمله اقدامات انجام شده در زنجان طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

وی ویزیت متخصص عفونی در مراکز منتخب کووید ۱۹، اجرای نظام مراقبت در بخش خصوصی و غیر دانشگاهی و راه اندازی هفت مرکز سیار در نمونه گیری در مناطق پرجمعیت شهر را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

مدافعان سلامت نام نیکی از خود به یادگار گذاشتند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به ویژه بودن شرایط کشور افزود: خط مقدم مدافعان سلامت نام نیکی از خود به یادگار گذاشتند.
آیت الله علی خاتمی با تاکید بر اینکه کارگزاران نظام همکاری خوبی را در استان با هم دارند، تصریح کرد: باید متوجه باشیم که این روزها تکرار نشدنی است و باید از دانشمندان جوان کشور هم برای کمک به عبور از این برهه از تاریخ تقدیر شود.

همچنین استاندار زنجان هم در این جلسه با تشریح اقدامات انجام ده طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا گفت: امور کرونا طبق تقسیم بندی‌های انجام شده زیر نظر معاونان استاندار و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های استان پیگیری می‌شود.

فتح‌الله حقیقی به افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بالای 80 درصد اشاره و تصریح کرد: بهبود وضعیت نیازمند استمرار رعایت دستورالعمل‌ها است، کما اینکه 8 هزار همیار سلامت فعال در سطح استان امور مربوط به رعایت پروتکل‌ها را رصد می‌کنند.

وی به اجرای 253 تست به ازای هر هزار نفر در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 300 تخت نقاهتگاهی واقعی هم در استان آماده پذیرش است هر چند استقبالی از این تخت‌ها وجود ندارد.

استاندار زنجان با تاکید بر اجرای قانون اعمال محدودیت‌ها افزود: با افرادی که قوانین را رعایت نکنند برخورد و حتی اصناف به مدت یک ماه تعطیل می‌شوند و مسولیت پیگیری امور مربوط به اعمال محدودیت‌ها هم مشخص شده است.

وی به کمبودهای موجود در استان اشاره و افزود: مناطق محروم استان به لحاظ آمبولانس در محرومیت هستند و نیازهای دیگری هم وجود دارد که به صورت کتبی ارائه خواهد شد.

29 پروژه افتتاحی بهداشتی و درمانی در زنجان

 ایجاد بخش آنکولوژی اطفال بیمارستان آیت اله موسوی زنجان، توسعه اورژانس  ییمارستان آیت اله موسوی زنجان ، توسعه و استاندارد سازی بلوک زایمان ییمارستان آیت اله موسوی  زنجان، ایجاد زیرساخت و نصب دستگاه آنژیوگرافی دوم بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، ایجاد بخش اندوسونوگرافی بیمارستان حضرت ولیعصر زنجان، ایجاد بخش 40 تخت ICU بیمارستان حضرت ولیعصر زنجان، ایجاد زیرساخت و نصب دستگاه CT- SCAN  دوم بیمارستان حضرت ولیعصر زنجان، ایجاد زیرساخت و نصب دستگاه CT- SCAN   بیمارستان  الغدیر ابهر، توسعه اورژانس بیمارستان شهید بهشتی  زنجان
تغییر کاربری ساختمان  معاونت درمان سابق و تبدیل به بخش بیماران کرونایی بیمارستان شهید بهشتی زنجان، توسعه اورژانس  بیمارستان امدادی ابهر، احداث  مرکز تشخیصی و غربالگری سرطان بیمارستان امدادی ابهر، احداث بخش 8 تخت ICU  بیمارستان امیر المومنین ( ع ) خدابنده، توسعه و استاندارد سازی اورژانس بیمارستان رازی ماهنشان احداث پایگاه اورژانس هوایی بیمارستان آیت الله  موسوی زنجان، ایجاد آزمایشگاه تخصصی تشخیص مولکولی  شهرستان زنجان، مرکز خدمات جامع سلامت شهری زرین رود  خدابنده، مرکز خدمات جامع سلامت شهری گرماب  خدابنده، مرکز خدمات جامع سلامت شهری سجاس خدابنده، مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره4 شهرستان زنجان، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی اندآباد زنجان، مرکز، خدمات جامع سلامت شهری شماره 19(نانوایان) شهرستان زنجان، پایگاه سلامت غیر ضمیمه شماره3 مرکز سلطانیه، خدمات جامع سلامت شهری آب بر  طارم، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دوزکند شهرستان ماهنشان، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قره ناس شهرستان ماهنشان، پانسیون پزشک مرکز جامع سلامت شهری دندی ماهنشان
مرکز پارک علم و فناوری و مرکز رشد، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی درام  طارم، ۲۹ پروژه بهداشت و درمان استان زنجان بود که با حضور وزیر بهداشت در حاشیه جلسه استانی مدیریت کرونا ویروس افتتاح شد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان تامین اجتماعی بیماران آموزش پزشکی سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افتتاح استاندار تست 29 پروژ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مرکز خدمات جامع سلامت شهری موسوی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت

محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: معاونت بهداشت استان توانست ۸۲ درصد جامعه هدف این طرح را تحت پوشش قرار داده و فشار خون و قند خون آنها را پایش کند، این در حالی است که پوشش ۷۰ درصدی در ابتدای اجرای طرح برای استان پیش بینی شده بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از نظر تعداد رتبه دهم کشوری بعد از چند دانشگاه مادر را کسب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال ۱۷ طرح بهداشتی شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز جامع سلامت برای ارائه خدمات سطح یک بهداشتی اضافه شد.

ولی زاد افزود: همچنین پارسال ۹ مرکز خدمات جامع سلامت به شبانه روزی ارتقا پیدا کردند.

وی با اشاره به انتخاب نقده از استان آذربایجان‌غربی به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری، در ادامه گفت: در این خصوص نیز موفقیت‌های خوبی در این شهرستان حاصل شد.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۴ مرکز سراج برای رفع مشکلات روان در شهر‌های ارومیه، ماکو، مهاباد و میاندوآب راه‌اندازی شد که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روان جامعه‌نگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: رتبه برتر در رویداد جوانی جمعیت در کشور توسط این دانشگاه پارسال کسب شد و تربیت کنشگران جمعیت برای اولین بار در کشور در معاونت بهداشتی استان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی