Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید نمکی روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان زنجان با اشاره به وضعیت کرونایی کشور افزود: در طی ۱۴ ماه گذشته قشرهای مختلف وزارت بهداشت در اجرای طرح های کرونایی همراهی و ایستادگی کردند گرچه گله مند هستیم ولی در خدمتگزاری دریغ نخواهیم کرد.

این مسوول با بیان اینکه هموار گفته ام وزارت بهداشت ایران متعلق به  همه مردم این سرزمین است، ادامه داد: اعم از اصول گرا، اصلاح طلب، معتدل و بدون خط، شیعه،  سنی،  کلیمی و مسیحی و زرتشتی و لامذهب، حتی برای زندانی محکوم به اعدام  هم قسم خورده ایم که در سلامت آنها کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ما از کسی با  مشکل تنگی نفس نمی پرسیم تو از آن دسته افرادی بودی که به حرف ما گوش کردی یا نه؟ خدمتگزار همه مردم این سرزمین هستیم  چه آنهایی که به حرف ما گوش کردند و  چه آنهایی که گوش نکردند و به سفر رفتند.

نمکی افزود: سال ۹۹ به لحاظ تاثیرات کرونا سال بسیار سختی را  پشت سر گذاشتیم، شیوع کرونا  نه در نظام سلامت، بلکه در نظام های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و  حتی در مناسبات اجتماعی و سیاسی جهان تاثیرگذار بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ایران تنها و درگیر در ظالمانه ترین تحریم ها توانست به لطف خداوند و با رهبری فرزانه و با وفاق و همدلی همه دستگاه‌ها دستاوردهایی در مقابله با این بیماری داشته باشیم که در عرصه بین المللی ممتاز بود.

وی با بیان اینکه در شرایط ناشی از فشارهای تحریم در دوره ها و برهه های از شیوع  کرونا در کنترل  و  کاهش مرگ و میر ها از پر اقتدارترین کشورهای  جهان بودیم،  اضافه کرد: این مهم در سایه همدلی و وفاق همدلی شکل گرفت به طور ی که سه موج قبلی به خوبی مدیریت شد.

نمکی با بیان اینکه در اوایل شیوع کرونا که با مشکلات تامین اقلام بهداشتی کرونا مواجه بودیم، با همدلی در مدت کوتاهی توانستیم به عنوان یکی از اصلی ترین تولید کنندگان باشیم،  افزود: به طوری که در زمان حاضر ایران  آماده صادرات داروهای ضد ویروسی به کشورهای دیگر است و  این دستاورد مهمی است.

این عضو هیات دولت با اشاره به اینکه امروز کشورمان با پیک چهارم کرونا مواجه شده است، ادامه داد: این پیک برای متخصصان امر که وضعیت بیماری را رصد می کردند، غیر منتظره نبود، همکارانم این افق را در صورت عدم برخی رعایت ها اعلام کرده بودند و این موضوع کاملا مشخص بود.

وی با بیان اینکه پیش از عید به تمامی رؤسای علوم پزشکی اعلام کردم که خودتان را برای یکی از سخت ترین موج های کووید ۱۹ آماده کنید، اظهار داشت: فرق این موج به دلیل ویروس جهش یافته با انواع امواج قبلی این بود که در موج  های  قبلی بین هفت تا ۱۰ روز طول می کشید تا بر شمار مبتلایان  بستری ها افزوده شود که امروز این مدت به ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاهش یافته است.  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در زمان حاضر کشورمان با موج سهمگین چهارم همه گیری با ویروس جهش یافته مواجه شده و گریستن بر مزار حرفها و  ادعاهای گذشته مشکلی را حل نمی کند،  در شرایط کنونی باید به دنبال راهکارهایی برای برون رفت از چالش بود.

وی  با تاکید بر اینکه هر چند موج کنونی بیماری بسیار سهمیگین تر از موج های قبلی است، اظهار داشت: در این شرایط خودمان را نباخته ایم، در برابر بیماری زانو نزده ایم، سوار بر بیماری هستیم، هرچند کادر درمانی به شدت خسته،  رنجور و  زیر فشار سه موج قبلی قرار داشت اما هیچکدام خودشان را بازنده نمی دانند.

نمکی با بیان اینکه سال گذشته در کشورمان نگران اکسیژن مورد نیاز بیماران بودیم، افزود: خوشبختانه اکسیژن سازی به همه جای کشور رسیده و  برای کاهش نقصان ها  از سوی نهادهایی نیز کمک هایی به وزارت بهداشت و درمان  انجام گرفته و یا در حال انجام است.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه نگران مرگ یک نفر کرونایی هستیم و از  این بایت غصه می خوریم، ادامه داد: جامعه پزشکی همه قسم شده اند حتی خودشان فدا شوند تا  فردی نمیرد، آماده جانفشانی برای کشورمان هستیم و  در راه خدمت رسانی از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنیم.

در مقابله با کرونا نباید دچار سیاست زدگی شویم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه کشورمان با ویروس جهش یافته، بسیار چموش دست و پنجه نر م می کند، گفت: برای رهایی از این بیماری باید همدل بود چرا که همدلی از ارکان مهم موفقیت بشمار می رود و دوم اینکه اجتناب از سیاسی کاری است که من بسیارنگران همین سیاست زدگی هستم چون که عده ای تلاش می کنند که کرونا، مرگ و مردم را عامل توفیق در عرصه سیاست کنند.

نمکی افزود: لعنت خدا بر این سیاست زدگی که عده ای تلاش می کنند از این نمد پوسیده مردم هم کلاهی برای خودشان دست و پا کنند، این یک فتنه بوده و بنا بر فرموده امام علی (ع)  از این فتنه و آشوب در گذرید،  این سیاست زدگی ها یک فتنه است.

وی با بیان اینکه عده ای کرونا را عامل تخریب دولت کرده اند، اظهار داشت: یک عده نیز کرونا را عامل تخریب دفتر رهبری  و کل نظام می کنند، بنده به تمامی سیاسیون بگویم که اولا ما سیاسی نیستیم، سیاست بلد هستیم، اما سیاسی نیستیم بری هیچ صندلی هم خیز برنداشتیم، دلمان می خواهد این بیماری را جمع و جور کنیم و عاملی برای خوشحالی ایران و رضایتمندی رهبری  و ادای دین به خون شهدا باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اما بدانند عزیزانی که در این ایام بازار سیاست برای بعضی انتخابات داغ شده، از زدن کل نظام چیزی گیرشان نمی آید، عده ای برایمان دندان تیز کردند که از این فاصله ها بهره مند شوند،   اما دراینجا بقدری همدلی و وفاق  برقراراست که اصول گرا، اصلاح طلب، معتدل گرا و چپ و راست معنی ندارد و متاسفانه سیاست زدگی نمی  گذارد کار درستی انجام گیرد،

مخدوش شدن رعایت پروتکل های بهداشتی مدیریت کرونا را بیش از گذشته سخت تر می کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لزوم رعایت فاصله  گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در کشور تاکید کرد و گفت: مخدوش شدن این مساله توفیق مدیریت در این بیماری را بیش از گذشته سخت تر می کند.

وی افزود: در صورتی که حتی عموم جامعه نیز واکسن تزریق کنند، اما  پروتکل شکنی کنند، نشان داده شده  که در کنترل  بیماری مشکل خواهیم داشت.

وی  گفت: علوم پزشکی زنجان برای مدیریت بهتر بیماری باید مراکز ۱۶ ساعته را افزایش دهد، چون هر چه بتوانیم  بیمار یابی فعال داشته باشیم، در بخش بستری موفق خواهیم بود.

نمکی با اشاره به اینکه خوشبختانه داروی ضدویروس در درمان سرپایی کرونایی نیز تحت پوشش بیمه ها قرار گرفته است، افزود: باید بیماران در مراکز ۱۶ ساعته شناسایی شوند و  از سر ریز آنان به مراکز بیمارستانی جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای چنین طرحی نه تنها در کشور بلکه در استان  با افزایش تخت نمی توان مدیریت مطلوبی را داشت و کمبود به خواهد آمد، گفت: در سال گذشته با جیب تهی سه هزار تخت آی سی یو در کشو ر افزوده شده که سهم زنجان ۱۰۰ تخت بود.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه فیلتر درمان سرپایی بیماران در این دوره از موج بسیار مهم است، ادامه داد: در کنار آن انجام تست به میزان کافی و پیدا کردن افراد در تماس نیز امری مهم بوده تا  بتوان  با قرنطینه بر افراد نیز  مثبت نظارت های لازم نیز انجام گیرد.

نمکی با بیان اینکه پروتکل های درمانی بیماران از  سال گذشته بهتر شده است، ادامه داد: کمیته ترخیص  بیماران به نسبت بهبود یافتن،  بیماران بد حال جایگزین کنند که از طرفی مبتلایان به ویروس انگلیسی روزهای هشت  نهم وضعیت بهتری دارند اما از روز نهم و دهم در مدت  ۴۸ ساعت بدحال می شوند که  در  این راستا  مراقبت، پیگیری و نظارت های لازم باید انجام گیرد.

وی با  اشاره به مراسم ماه مبارک رمضان اظهار داشت:برای مراسم لیالی قدر مبتنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و و ضوابط خاص با خرد ورزی این مهم انجام خواهد گرفت و در صورت بی توجهی به پروتکل ها مشکلاتی به وجود می آید.

نمکی گفت: اگر همه مسافرت ترکیه داشته باشند  و برگردند، یکی  از شبکه های بیگانه نمی گوید که در اشاعه بیماری موثر بوده اند، اما اگر یک مومن در  یک نماز جمعه، نماز یومیه، اثبات شود که رفت و با ویروس برگشت تمامی این بوق های دنیا  به آن می پردازند.

وی اضافه کرد: در خصوص بحث واکسن، یکی  از غم ها در ایام مدیریت کرونا این فضای ناجوانمردانه تبلیغاتی است که هیچ وزیر بهداشتی در هیچ جای دنیا اینقدر گرفتار کلاف سردرگم درهم تنیده تبلیغات منفی  نیست.

این عضو کابینه دولت  ادامه داد: در خصوص واکسن روسی ″اسپوتنیک وی ۹ ماه کار شد، اولین تلفن من به وزیر بهدشت روسیه، ۹ اردیبهشت سال گذشته بود، با چه فشاری این کار انجام شد، اولین حمله ها چه کسانی انجا دادند؟ بگویند، تبلیغاتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه همین افراد همان روز می گفتند چرا واکسن آسترازنکا وارد نمی کنید؟ این کار هم انجام شد، گفتند در مقاله  خوانده ایم، فلان می شود، پس به ما واکسن اسپوتنیک وی بدهید.
نمکی افزود: چیزی را که برای ملت ایران ضرر داشته باشد، برای فرزند خودم تزریق کردم، تا ببنید که ما تا کجا پای شما ایستاده ایم.

برچسب‌ها کرونا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی زنجان سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی زنجان کرونا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی زنجان سعید نمکی اخبار کنکور درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت سیاست زدگی سال گذشته پروتکل ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس مرکز بهداشت چابهار گفت: استفاده از آب‌های سطحی و هوتک‌ها در مناطق سیل زده عامل بروز بیماری‌های پوستی می‌شود.

عبدالرسول خدمتی امروز ۷ فروردین در جلسه آبفا و مرکز بهداشت چابهار افزود: اواخر اسفند ماه سال گذشته اخباری مبنی بر بروز بیماری‌های پوستی ناشی از آب آلوده در مناطق سیل زده توسط برخی از رسانه‌ها مخابره شده که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیم‌های مشترک شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی علت این عوارض پوستی به محل‌های اعلامی اعزام و نسبت به نمونه‌برداری‌ از آب و آزمایش‌ مجدد اقدام کردند.

رئیس مرکز بهداشت چابهار، ضمن بیان اینکه، کلیه اقدامات کنترلی و بهداشتی در زمان وقوع سیلاب تا رفع کامل کدورت آب، انجام می‌شود، گفت: طبق بررسی‌های بعمل آمده مشکلات پوستی مطرح شده قبل از وقوع سیل نیز در این مناطق وجود داشته اما عبور سیلاب از مسیر زمین‌های کشاورزی و هدایت این آب در محل هوتک‌ها، که همراه با سموم حیوانی و شیمیایی است عاملی بر آلودگی آب و بروز عوارض پوستی است.

خدمتی گفت: در چنین شرایطی برای جلوگیری از بروز بیماری پوستی، باید از آب‌تنی و شنا کودکان در این اماکن ممانعت شود، همچنین  بانوان نیز باید از شست‌وشو لوازم خانه و البسه در این آبگیرها نیز خودداری کنند.

وی با اشاره به بازدیدها و برگزاری جلسات مستمر، اضافه کرد: به همراه مدیر دفتر مرکز پایش و مدیر امور آب و فاضلاب چابهار بررسی‌های میدانی به طور مستمر انجام و طی بازدید اخیر نیز که در دوم فروردین ماه صورت گرفت، نتایج این بازدیدها نیز موضوع را تائید می‌کند.

وی، با اشاره به مصوبات جلسه مشترک با آبفا گفت: طی این جلسه، مقرر شد تا نسبت به استمرار اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی مردم در خصوص آلوده بودن آب‌های سطحی و عدم استفاده از این آب‌ها و شنا توسط دانشکده علوم پزشکی اقدام شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان چابهار نیز گفت: برای بهبود کیفیت آب مناطق سیل زده، علاوه بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن نصب و راه‌اندازی شد.

علی‌اکبر آقایی بیان کرد: همکاری مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در کنترل کیفیت آب مناطق سیل زده نتایج مطلوبی را به همراه داشته و بهبود کیفیت آب و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن را می‌توان از مهم‌ترین نتایج این اقدامات برشمرد.

وی ادامه داد: در همین راستا برای حفظ سلامت ساکنین مناطق سیل زده علاوه بر سایت‌هایی کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن مایع در نقاط حساس نصب و راه‌اندازی شد و بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ عدد قرص کلر یک درصد نیز برای توزیع در مناطق آسیب دیده از سیل در اختیار دانشکده علوم پزشکی چابهار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: طبق گزارش معاونت بهداشتی دانشگده، تاکنون هیچگونه اپیدمی در منطقه اتفاق نیفتاده و به منظور حفظ سلامت مردم، ادامه فعالیت و بازدیدهای مشترک تا کاهش کدورت به حد استاندارد همکاری‌های مشترک آبفا، مرکز بهداشت و دانشکده علوم پزشکی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند