Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@05:42:03 GMT

تدوین بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۳۴۵۴

تدوین بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال جاری

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ با رویکرد شعار سال و با هدف پشتیبانی و مانع زدایی از تولید صادراتی تدوین خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری گفت: بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ با رویکرد شعار سال و با هدف پشتیبانی و مانع زدایی از تولید صادراتی تدوین و توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر افزود: سال گذشته بسته حمایت از صادرات غیر نفتی با رویکرد جهش تولید اجرا شد و تلاش گردید حمایت‌های انجام شده در راستای جهش تولید صادراتی باشد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، در سال گذشته بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی و صادراتی از سرفصل‌های حمایتی مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی منتفع شدند.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی ادامه داد: اولویت پرداخت مشوق‌های صادراتی در سال ۹۹ حمایت از احداث تجهیز و توسعه زیر ساخت‌های تجاری بوده و با تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی جهت این زیر ساخت‌ها اعم از سرد خانه‌ها، انبار‌های مکانیزه، مراکز بسته بندی و سورتینگ، پایانه‌ها و مراکز نمایشگاهی گامی در تسریع و تسهیل صادرات و در نهایت جهش تولید برداشته شد.

قمری گفت: در تدوین بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ تلاش خواهد شد تا با تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و همچنین پرداخت کمک سود تسهیلات صادراتی نسبت به کاهش هزینه‌های واحد‌های صادراتی اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی توسعه تجارت بسته حمایتی بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: این میزان صادرات از نظر ارزش ۱۲ و از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش دارد که به ۸۷ کشور جهان صادر شده است.
غلامی افزود: عمده کالا‌های صادراتی استان شامل انواع هیدروکربن ها، سوخت جت، گاز مایع، بلور شیشه ای، عایق‌های رطوبتی و انوع کالا‌های تولیدی است که ۸۳ درصد صادرات به پنج کشور پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق و امارات صادر شده که کشور پاکستان با ۲۹ درصد بیشترین صادرات را داشته است.
اوگفت: همچنین در این مدت ۳۳۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۹۲۹ میلیون دلار از ۵۵ کشور جهان به استان وارد شده که این میزان واردات از نظر ارزش ۴۹ و از نظر وزن ۷۱ درصد رشد دارد.
مدیرکل گمرکات استان شمش آلومینیوم، انواع ماشین آلات خط تولید، انواع اسانس‌های خوراکی و بهداشتی و سایر کالا‌های مورد نیاز واحد‌های تولیدی را عمده‌ترین کالا‌های وارداتی به استان عنوان کرد که از ۵۵ کشور جهان به استان وارد شده است.
غلامی با بیان اینکه درآمد گمرکات استان سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد ریال بوده که خوشبختانه از نظر ریالی نیز ۴۲ درصد رشد داشته است، افزود: در این مدت کالا‌های ترانزیتی به مقصد استان هم ۳۹۰ هزار تن بوده که در این زمینه نیز افزایش ۵۴ درصدی را شاهد بودیم.
او تراز تجاری استان در سال گذشته را مثبت اعلام کرد و گفت: پارسال ارزش صادرات کالا ۱۳۰ میلیون دلار و واردات ۳۷۰ میلیون دلار نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر بو که این نشان از اهمیت به تولید در استان است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان
  • صادرات به افغانستان با رشد ۱۳ درصدی به ۱.۸ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • تولید بهره‌ور و متنوع کردن بازارهای صادراتی نفت و گاز با شکستن انحصار توسعه میادین کشور
  • افزایش صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان
  • صادرات غیر نفتی هرمزگان رشد ۱۰۶ درصدی داشته است
  • صادرات غیرنفتی هرمزگان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شد