Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تشریح اهمیت پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم اتخاذ و اجرای مستمر و دقیق برنامه‌های مقابله با وقوع جرم می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم یکی از مهمترین عوامل اصلی پیشگیری را افزایش اطلاعات و آگاهی‌های حقوقی مردم دانست و افزود: مسلماً ارتقای دانش حقوقی آحاد مردم و به تبع آن توجه به مفاد قانونی در تنظیم قراردادهای مالی و مراودات اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم مؤثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقدام و حرکت بر اساس سند تحولی قضائی از جمله اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده از ظرفیت قانونی در کیفر خواست شفاهی را از دیگر موضوعات مورد توجه عنوان نمود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین ضمن تاکید بر ارتباط با جامعه نخبگان و تعامل با سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مجموعه انتظامی برای پیشبرد اهداف ترسیم شده بر لزوم توجه بر موضوعات و مسائل شورای حفظ حقوق بیت المال، حمایت از سرمایه گذاری، تقویت دسترسی به سامانه سجام و توجه به مسائل حقوقی زنان و کودکان تاکید نمود.

سپس حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد به تشریح برنامه‌های آتی خود در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پرداخت. لازم به ذکر است حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد هم اکنون رئیس دادگاه انقلاب مرکز استان بوده و از سوابق قضائی ایشان می‌توان به ریاست دادگستری گرمی و حوزه قضائی بخش جعفر آباد اشاره کرد.

در این مراسم سبحانعلی فروزنده نیز گزارشی از اقدامات و عملکرد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پرداخت.

طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان با قدردانی از سبحانعلی فروزنده سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، حجت الاسلام و المسلمین وحید مهدوی راد بعنوان معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان معرفی شد.
 

کد خبر 5189594

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه ناصر عتباتی اردبیل دادگستری استان اردبیل ویروس کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا گرگان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات

به گزارش قدس خراسان به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در پی دریافت گزارش پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی مبنی بر نارضایتی مردم از عدم دید کافی و مه‌گرفتگی در اکثر ایام سال در محدوده گردنه گوجگی جاده کلات و وقوع بیش از ۶۴ مورد حادثه در این جاده در سال ۱۴۰۲ که ۳ فقره از این موارد منجر به فوت شده است، سید هادی شریعت‌یار معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از نقاط آسیب‌پذیر جاده مزبور به‌ویژه در محدوده گردنه گوجگی بازدید کرد. 

در این بازدید که سرکلانتر شمال مشهد، فرمانده پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی و نمایندگانی از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، معاون دادستان مرکز استان را همراهی کردند.

پس از بررسی نقاط پرحادثه جاده، طبق نظر کارشناسان مشخص شد که در محدوده پل هفت‌دهنه تا گردنه گوجگی به مسافت حدود ۱۰ کیلومتر که دارای عرض کم، شیب و پیچ‌های خطرناک و شرایط مه‌گیر بوده، نیازمند تأمین روشنایی است که برای تأمین آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

با دستور معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مقرر شد با توجه به گردشگرپذیر بودن کلات و روستاهای سرسبز منطقه و رفت‌وآمد مداوم گردشگران و طبیعت گردان به کلات به‌ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات و به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و رعایت حقوق عامه، با همکاری اداره‌کل راهداری، پلیس‌راه و پاسگاه گوجگی، چند نقطه از جاده که به دلیل مه‌گیر بودن در اکثر ایام سال، مستعد وقوع حوادث هستند، مشخص و این نقاط توسط اداره‌کل راهداری و شرکت توزیع نیروی برق مشهد تأمین روشنایی شده تا پس از تأمین اعتبارات، تمام نقاط آسیب‌پذیر جاده مجهز به نور مناسب شوند.

دیگر خبرها

  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است