Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@05:44:59 GMT

دفترچه‌های بیمه سلامت به تاریخ پیوستند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۳۴۷۷

دفترچه‌های بیمه سلامت به تاریخ پیوستند

علی خسروی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به توقف چاپ دفترچه‌های درمانی در دفاتر پیشخوان و حذف آن‌ها از اردیبهشت ماه امسال گفت: از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های سازمان در سال جدید افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش کاربرد دفترچه‌های بیمه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه حذف دفترچه موجب شفافیت در خدمات رسانی به بیمه شدگان، کاهش احتمال بروز خطا، کنترل تداخل دارویی و تسریع و تسهیل ارائه خدمات می‌شود، افزود: یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات حوزه سلامت، الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت و حذف کامل دفترچه‌های بیمه است.

خسروی اظهار کرد: از این طریق می‌توان نظارت بیشتری بر کنترل خطا‌های پیش آمده داشت، ضمن اینکه سرعت خدمات به بیمه شدگان در سراسر استان با اجرای طرح کامل نسخه نویسی الکترونیک افزایش می‌یابد، به همین دلیل در نشست هماهنگی راه اندازی نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه سلامت همگانی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر ضرورت تصریح در اجرایی شدن این طرح تاکید شد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه عملیاتی شدن سریع این طرح در استان به نفع مردم و نظام سلامت کشور است، ادامه داد: همکاری بین بخشی همکاران دانشگاهی و همه پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت، یاری رسان ما در پیشبرد توسعه نظام سلامت در کشور است.

به گفته خسروی، در حال حاضر حدود ۱۰۰ درصد پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت خوزستان در طرح نسخه نویسی الکترونیک مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت دفترچه درمانی نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بیمه سلامت گیلان از نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان گیلان خبر داد و گفت: با پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است.

دکتر عاطف راد امروز، ۲۵ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، از نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در راستای دریافت خدمات درمانی برای این زوجین، تاکنون بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به طرح تحت پوشش قرار گرفتن زوج‌های نابارور در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عنوان کرد: با پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان ادامه داد: خانواده‌های با درآمد متوسط و پایین هم می‌توانند بدون دغدغه مالی جدی از این خدمات در مراکز دانشگاهی نیز بهره‌مند شوند.

عاطف راد یادآور شد: یکی از دغدغه‌های زوجین، علاوه بر بحث ناباروری هزینه‌های گزاف درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته درمان خدمات ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و تا ۹۰ درصد تعرفه غیردولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی تحت پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه زوج‌های نابارور پس از نشاندار شدن در مراکز دولتی آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر زوجین با این اقدامات اولیه موفق به بارداری نشدند، آماده دریافت خدمات فوق تخصصی خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تاکید کرد: در صورتی که زوجین نابارور برای درمان به مراکز درمانی خارج از استان نیز مراجعه کنند، مشمول این حمایت ها می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است
  • واکنش بیمه سلامت به اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • بیمه سلامت: علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بروزرسانی است
  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند
  • نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت گیلان