Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_استاندار خراسان جنوبی از نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه به رفع مشکلات استان خبر داد وگفت: راه اندازی ستاد توسعه خاوران به منظور انسجام بخشی امور، و جلب و جذب هر چه بهتر و بیشتر سرمایه گذاران برای بهره برداری از این ذخایر صورت گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ؛ حمید ملانوری عصر امروز در جمع خبرنگاران، به تشریح نتایج دیدار خود با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بارش های بسیار ناچیز سال زراعی جاری خاطرنشان کرد: با عنایت به گستره جمعیت و تأثیر پذیری این گروه کثیر از شرایط خشکسالی، توجه همه حوزه ها به دامداران و کشاورزان استان از مطالبات مطرح شده بود که مورد عنایت واقع شد.

استاندار خراسان جنوبی موضوع انتقال آب خلیج فارس به کویر لوت و در ادامه به خراسان جنوبی را از اقدامات بسیار مطلوب دولت خواند و گفت: با وجود اقلیم منطقه، خشکسالی های چندین ساله، تبخیر بیش از حد آب به جهت افزایش دمای ناشی از خشکسالی و فرونشست منابع آبی موجود، بهترین راهکار در شرایط فعلی همین انتقال آب از خلیج فارس است.

ملانوری  بر تأثیر این طرح عظیم بر توسعه استان خراسان جنوبی نیز تأکید کرد وگفت: این آب در بخش کشاورزی و صنعت استان مصرف می شود و ذخایر موجود بیشتر برای مصارف شرب مورد نیاز لحاظ خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه این دیدار از اقداماتی گفت که در راستای بهره برداری از ذخایر غنی استان در زمینه های کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری و مرز  انجام شده است.

خراسان جنوبی جزو 12 استان با شیب بسیار تند افزایش موارد ابتلا به کرونای انگلیسی است11 هزار و 800 پرس غذای گرم بین نیازمندان استان خراسان جنوبی توزیع می‌شوددفترچه‌های درمانی بیمه سلامت از اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی حذف می‌شود

ملانوری ادامه داد: راه اندازی ستاد توسعه خاوران به منظور انسجام بخشی امور، و جلب و جذب هر چه بهتر و بیشتر سرمایه گذاران برای بهره برداری از این ذخایر صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: تمام این برنامه های در راستای توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار استان خراسان جنوبی و در نتیجه افزایش سطح رفاه اجتماعی و درآمد مردم انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل شرایط سرمایه گذاری و جلب رضایت سرمایه گذاران به جهت کوتاه کردن مسیرها به ویژه در بخش دریافت استعلامات، مهمترین هدف ما از راه اندازی این ستاد است.

استاندار  خراسان جنوبی به موضوع مرز و اهمیت آن در توسعه و امنیت استان و کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرز ماهیرود با تمام توان، بخشی از نیاز تجار ایرانی و افغانستانی را پاسخگوست و با وجود این که اغلب مرزهای کشور از کرونا متأثر شده و از ادامه فعالیت بازمانده اند اما این مرز همچنان در حال فعالیت است.

ملانوری ادامه داد: با عنایت به این که فعالیت های مرز ماهیرود توانسته در اشتغالزایی مرزنشینان نقش بسزایی داشته باشد، لذا تعمیم شرایط به دیگر مرزهای استان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی متذکر شد: بازگشایی مرز یزدان در شهرستان زیرکوه، دوکوهانه در شهرستان نهبندان و گلورده در شهرستان درمیان از مطالبات به حق مردم به ویژه در مناطق مرزی می باشد.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی این مرزها، ضمن کمک به اشتغالزایی مرزنشینان، تقویت امنیت این مناطق را نیز به همراه دارد به تشریح اقدامات و برنامه های استان در راستای تحقق عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" پرداخت و گفت: عنوان سال، چراغ راه و خط مشی ما در برنامه ریزی هاست .

وی اظهار داشت: بنا به تأکیدی که به مدیران شده، ارزیابی عملکرد دستگاه ها بر مبنای همین عنوان سال صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاران خراسان جنوبی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرسازی و آسفالت خیابان اصلی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود

هاشم علایی در جریان بازدید از پروژه زیرسازی و آسفالت ناحیه صنعتی نیر از اتمام پروژه زیرسازی و آسفالت خیابان اصلی ناحیه صنعتی نیر، تا پایان نیمه اول سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

او اظهار داشت: این پروژه به طول یک و نیم کیلومتر و در دو باند رفت و برگشت خیابان اصلی در حال اجرا است که برای انجام آن، اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اجرای خط انتقال و منبع آب زمینی و هوایی این ناحیه صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاران دارد که از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحد‌های تولیدی استفاده خواهد شد.

علایی مساحت ناحیه صنعتی نیر را ۳۰ هکتار برشمرد و افزود: در این ناحیه صنعتی ۶۳ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شده است که تاکنون ۱۱ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های ذیصلاح شده‌اند.

او از طرح توسعه ناحیه صنعتی نیر خبر داد و افزود: با توجه به کمبود زمین صنعتی، مطالعات توسعه ناحیه صنعتی نیر آغاز شده است که ضمن تشکر از مسئولان و دستگاه‌های متولی، امیدواریم با توسعه آن، شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در این شهرستان باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • زیرسازی و آسفالت خیابان اصلی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • زیرسازی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود