Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:56:34 GMT

افزایش دانش در مواجهه با اضطراب نسبت به کرونا ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۳۶۲۶

افزایش دانش در مواجهه با اضطراب نسبت به کرونا ضروری است

یک پزشک گفت: تعداد خیلی زیادی از افراد با رعایت، مبتلا به کرونا نشدند و تعداد زیادی از مبتلایان هم بهبود پیدا کردند پس{به جای اضطراب} بیشتر از هر چیزی باید دانش خود را نسبت به موضوع افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر محبوبه گلستانی به عنوان میهمان برنامه مجازی «مطب در خانه» در خصوص مصرف ویتامین c در روزهای کرونایی، گفت: استفاده از همه گروه های ویتامینی و گروه های غذایی در همه دوران زندگی به ویژه دوران کرونا توصیه می شود به این علت که هرگونه ضعفی در دریافت موادغذایی ممکن است منجر به ضعف سیستم ایمنی شما بشود و به همین علت برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید از همه گروه ها به اندازه، مصرف شود و زیاده روی در مصرف هم نیاز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پزشک مرکز درمانی در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « آیا ضعف در پاها علامت کرونا است؟ چون خیلی وقت است که کم خونی دارم» بیان کرد: شما باید در صورت مشاهده علامت دیگری و یا اگر همین درد تغییر کرده باشد و نسبت به سوابق کاملاً متفاوت باشد، به آن توجه کنید در غیر این صورت همان ملاحظات کلی رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک حتماً در اولویت شما باشد.

 

 

وی در پاسخ به شخصی که پرسید «من کاملاً مراعات می کنم و با دو ماسک و فاصله اجتماعی بیرون می روم اما استرس شدید دارم؛ چه آرامبخشی تجویز می کنید که آرام تر بشوم؟» اظهار کرد: اضطراب تا حدودی طبیعی است و اتفاقاً شما را محتاط نگه می دارد اما اگر این اضطراب عملکرد شما را مختل کرده و شما خیلی آزار می بینید نیاز است که در ابتدا دانش خود را نسبت به موضوع افزایش دهید و واقعیت های کرونا را بدانید.

 

 

گلستانی ادامه داد: می بینید که ما 80 میلیون نفر انسان هستیم البته از این تعداد درست است که تعداد زیادی از هموطنان ما از دست رفتند اما تعداد خیلی زیادی از آن ها با رعایت، مبتلا نشدند و تعداد خیلی زیادی از مبتلایان هم بهبود پیدا کردند.

 

 

وی تصریح کرد: براساس واقعیت ها تفکر خود را بچینید؛ اگر واقعیت این است که شما در تمام امور به طرز وسواس گونه نسبت به موضوعات اضطراب پیدا می کنید، می توانید از مشاوره و درمان های دارویی استفاده کنید اما بیشتر از هر چیزی دانش خود را نسبت به موضوع افزایش دهید.

 

 

پزشک مرکز درمانی در تهران در پاسخ به اینکه علت احساس خواب آلودگی و سنگینی سر چیست؟ گفت: سئوال شما خیلی کلی است و در هر جایی می تواند یک تفسیر متفاوت داشته باشد لذا حتماً باید با سایر علائم شما تطابق داده شود و نیاز به یکسری کارهای آزمایشگاهی هم حتماً هست و توصیه می کنم این موضوع را با یکی از همکاران ما در میان بگذارید تا بررسی های بیشتری در این مورد انجام دهند.

 

 

وی در پاسخ به فرد دیگری که پرسید «من دچار حالت تهوع، استفراغ و اسهال، پادرد، خستگی چشم و تب بودم و به پزشک مراجعه کردم و به من دارو داد؛ الان فقط پادرد، خستگی چشم و یک کم حس می کنم بدنم داغ است؛ آیا نیاز است که تست انجام دهم؟» افزود: همانطور که می دانید این علائم خیلی با علائم کرونا تطابق دارد و توصیه بنده این است که شما خودتان را قرنطینه کرده، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و تا می توانید از افراد فاصله بگیرید و همچنین اتاق خود را در منزل از سایر اعضای خانواده جدا کنید.

 

 

گلستانی با اشاره به اینکه هرآنچه که از قرنطینه و جداسازی می دانید را رعایت کنید و هرآنچه که نمی دانید را جستجو کنید و انجام دهید، افزود: لطفاً اگر زمان کوتاهی از علائم شما گذشته، برای انجام تست مراجعه کنید هرچند اگر تست منفی هم باشد باز هم رد کننده نیست و فکر می کنم شما مورد قطعی ابتلا به کووید 19 هستید.

 

 

وی توصیه کرد: مصرف مایعات را بسیار بالا ببرید و سعی کنید تغذیه مناسب و استراحت و خواب کافی داشته باشید.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مطب در خانه کرونا ویروس پزشک نسبت به موضوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش باید در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش‌دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی، عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرامی‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به‌منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد، اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به‌راحتی آموزش‌های مختلف را فرامی‌گیرند و به‌خوبی آن را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش‌ها با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به‌نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ درباره مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و دیگر نشانه‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است