Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس با گل سید جلال حسینی نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا را با برد پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس عصر امروز چهارشنبه - ۲۵ فروردین ماه - در اولین گام خود در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۱ به مصاف الوحده رفت که با تک گل سید جلال حسینی موفق به شکست حریف اماراتی شد.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های پرسپولیس و الوحده

ورزشگاه: جواهر لعل نهرو، گوا (هند)

تماشاگر: -

گل‌ها: سید جلال حسینی (دقیقه

اخطار: راشد علی (دقیقه ۲۶- از الوحده) - خمیس اسماعیل (دقیقه ۴۳- از الوحده) - امید عالیشاه (دقیقه ۵۴- از پرسپولیس)

اخراج:

پرسپولیس ایران: حامد لک، امید عالیشاه (دقیقه ۶۹- عیسی آل‌کثیر)، سید جلال حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالهی، مهدی ترابی (دقیقه ۹۰+۱- علی شجاعی)، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری، شهریار مغانلو (دقیقه ۷۷- کمال کامیابی‌نیا)، سیامک نعمتی

سرمربی: یحیی گل محمدی

الوحده امارات: راشد علی، لوکاس پیمنتا، خلیل ابراهیم (دقیقه ۸۸-، تیم ماتاوز، خمیس اسماعیل (دقیقه ۶۴- اسماعیل مطر)، عبدالله الکربی، لی میونگ جو، احمد رشید، فارس جمعه، عبدالله احمد و عمر خربین

سرمربی: هنک تن کاته

داور: هیرو یوکی کیمورا (ژاپن)

شرح بازی:

پرسپولیس بازی را تهاجمی شروع اما با گذشت چند دقیقه عطش سرخ‌ها برای گل فروکش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه همچنان پرسپولیسی‌ها صاحب توپ و میدان بود اما بیشتر پاس کاری شاگردان گل محمدی به میانه زمین خلاصه می‌شد. تاکتیک محافظه‌کارانه سرخ‌ها به الوحده جسارت جلو کشیدن داد تا حملات زهر داری را توسط دو مهاجم فرصت طلب خود یعنی ماتاوز و خربین موقعیت‌های خوبی ایجاد کرد که البته بی‌اثر ماند تا دقیقه ۴۱ شوت زمینی سید جلال حسینی شادی را به اردو سرخ‌ها آورده و پرسپولیس را برنده به رختکن ببرد.

نیمه دوم را الوحده بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی محوطه پرسپولیس را محاصره کرد اما این وضعیت چندان پایدار نبود و عملکرد هوشمندانه مدافعان و هافبک‌های ایرانی بازی را آرام کرد. سپس پرسپولیس فشار خود برای افزایش اختلاف را بیشتر کرد. با این حال بی‌دقتی مهاجمین پرسپولیس اجازه افزایش گل‌های زده را به آن‌ها نداد. در واپسین دقایق باز هم الوحده جلو کشید تا شاید روی یک اتفاق بتواند شکست را با تساوی عوض کند ولی حاصلی به همراه نداشت تا نخستین سه امتیاز را شاگردان گل محمدی تصاحب کنند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۴۱- سید جلال حسینی) - ارسال مهدی ترابی از روی کرنر و ضربه سر شهریار مغانلو را مدافع الوحده از روی خط دروازه بیرون کشید اما در ادامه ترابی در عرض حرکت کرد اما شوت او کمانه کرد تا جلو پای سید جلال حسینی بیافتد. کاپیتان پرسپولیس نیز با ضربه‌ای زمینی توپ را به تور دروازه الوحده چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- ترابی با قدرت تکنیکی خود دو مدافع الوحده را از پیش رو برداشت و از سمت راست به محوطه حریف زد اما پاس او پس از دفع ناقص مدافعین، روی سر شهریار مغانلو نشست اما ضربه سر او پس از دو بار برخورد به تیرک افقی الوحده دفع شد.

دقیقه ۲۱- ماتاز با بازی بدون توپ بازیکنان الوحده پشت محوطه پرسپولیس صاحب توپ شد اما شوت او درست به دستان لک رفت.

دقیقه ۲۲- ارسال تند و تیز خلیل ابراهیم به فضای خالی هجده قدم پرسپولیس به ماتاوز رسید و ضربه فنی این مهاجم در شرایطی که لک غافل گیر و سر جایش ایستاده بود، با فاصله اندک از دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱- خربین با جدا کردن خود از مدافعین پرسپولیس شوتی زمینی را روانه دروازه لک کرد که به شکلی خطرناک به اوت رفت.

دقیقه ۳۶- ضربه ایستگاهی ارسالی پرسپولیس روی سر کنعانی آمد اما توپ با بدشانسی در چهارچوب جایی نداشت.

دقیقه ۴۱- ضربه سر مغانلو را مدافع الوحده از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۴۶- شوت زمینی خربین با نوک انگشتان لک راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۵- ترابی در موقعیت تک به تک و در حالی که شرایط برایش سخت شد به توپ ضربه زد که با فاصله اندک بیرون رفت.

دقیقه ۷۹- پاس تند و تیز به دهانه دروازه الوحده با اثر گذاری بازیکنان پرسپولیس را گلر اماراتی به کرنر فرستاد.

نکات ویژه:

* دقیقه ۶۸ و ۸۹ خربین در محوطه جریمه پرسپولیس نقش بر زمین شد و علیرغم اعتراض شدید الوحده‌ای‌ها، داور دستور به ادامه بازی داد.

* دقیقه ۷۹ تعادل ترابی در کورس با مدافع الوحده در هجده قدم بر هم خورد اما باز هم داوری ژاپنی اعتقادی به خطا پنالتی نداشت.

کد خبر 486987

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس پرسپولیس هواداران پرسپولیس الوحده امارات الوحده لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا 2021 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سید جلال حسینی مدافع الوحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!

به گزارش "ورزش سه"، آلمان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دوستانه امشب میزبان هلند بود. این دیدار با برتری نارنجی‌پوشان آغاز شد اما آلمان توانست خیلی زود به گل مساوی برسد. در دقایق پایانی بازی هم شاگردان یولیان ناگلزمان گل دوم و برتری را هم زدند و به پیروزی ۲-۱ رسیدند.

در دقیقه ۴ هلند میزبان را غافلگیر کرد و روی یک حمله سریع به گل رسید. سانتر ممفیس دیپای به ورمین رسید و او با یک والی زیبا دروازه تراشتگن را باز کرد.

برتری هلندی‌ها اما دوام زیادی نداشت. در دقیقه ۱۱ روی پاس جمال موسیالا، میتلشتات از پشت محوطه توپ را به سمت دروازه مهمان شلیک کرد و توانست به گل مساوی برسد.

پس از گل آلمان ابتکار عمل را در دست گرفت و چند بار به دروازه هلند نزدیک شد. در دقیقه ۱۸ ضربه بی‌جان گوندوگان را وربروگن، دروازه‌بان بدون مشکل خاصی مهار کرد.

۵ دقیقه بعد هم آندریش فرصت داشت اما شوت این بازیکن را وربروگن به راحتی نصیب خود کرد.

در دقایق باقی‌مانده از نیمه اول توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و هر تیم فقط موفق به خلق یک موقعیت شد. یکی از موقعیت‌ها برای هلند بود که ضربه سر دلیخت در دقیقه ۳۳ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دیگری در دقیقه ۳۷ نصیب هاورتز شد که روی پرتاب توپ از سمت ویرتز در محوطه جریمه به توپ رسید اما ضربه‌اش را وربروگن دفع کرد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

نیمه دوم هم با برتری هلند شروع شد. در دقیقه ۵۱ سانتر ورمین را آندریش با ضربه سر دفع کرد اما توپ به مالن رسید. او فرصت به ثمر رساندن گل دوم را داشت ولی تراشتگن به خوبی توپ را مهار کرد.

سه دقیقه بعد بلیند پس از همکاری با دیپای در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت اما ضربه‌اش با بی‌دقتی از کنار دروازه تراشتگن به اوت رفت.

در دقیقه ۶۲ مالن پس از حرکتی عالی، دیپای را در موقعیتی مناسب صاحب توپ کرد اما ضربه ستاره اتلتیکو مادرید از بالای دروازه به بیرون رفت.

لحظاتی بعد نوبت به آلمان رسید. میتلشتات می‌توانست مانند گل اول، برای بار دوم دروازه هلند را باز کند اما این بار بدشانس بود و ضربه‌اش راهی به دروازه نداشت.

در ادامه سرعت بازی کم شد و با توجه به چند تعویض از سوی هر دو تیم و تغییراتی که در بازی اعمال شد، شاهد موقعیت خاصی نبودیم تا اینکه در دقیقه ۷۶ موسیالا در مقابل دروازه به توپ رسید اما وربروگن با حرکتی عالی توپ را دفع کرد و مانع از گلزنی ستاره بایرن شد.

در ادامه آلمان دو تعویض دیگر هم داشت و بیشتر بازی را مدیریت کرد تا اینکه در دقیقه ۸۵ ارسال کرنر از سمت تونی کروس با ضربه سر نیکلاس فولکروگ، علی‌رغم سیو دروازه‌بان اما از خط دروازه گذشت و آلمان به برتری رسید.

همین گل برای پیروزی آلمان کافی بود و آنها پس از پیروزی ۲-۰ مقابل فرانسه، هلند را هم با نتیجه ۲-۱ شکست دادند.

دیگر خبرها

  • توضیحات مداح قمی پس از حمله عجیب به علی پروین و حسن روشن
  • فوق ستاره پرسپولیسی به تیم ملی باز می‌گردد؟
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • گره کور عشق آباد به دست کنعانی باز شد!
  • فرانسه 3-2 شیلی: پیروزی پرتلفات
  • انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!
  • آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!
  • مقدماتی جام جهانی| ایران با طلسم‌شکنی در عشق آباد صعودش را قطعی کرد
  • برتری یک نیمه‌ای ایران مقابل ترکمنستان در زمین خراب عشق آباد
  • احمدنور سوژه الوحده برای رویارویی با تیم سابق