Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:19:30 GMT

سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی پنج هزار واحد است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۳۸۵۶

سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی پنج هزار واحد است

ایسنا/اردبیل مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سال 99 سهمیه استان اردبیل در قالب طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی پنج هزار واحد بوده است.

فرهاد سبحانی روز سه شنبه 24 فروردین ماه در مراسم گرامیداشت دهه حساب 100 امام و تشکیل بنیاد مسکن در اردبیل اظهار کرد: همه ساله سهمیه استان‌ها برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی اعلام و از طریق بانک‌ها منابع مورد نیاز تا سقف 50 میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سهمیه استان را در سال 99، پنج هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد تاکنون سه هزار واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده و امیدواریم تا پایان تیرماه همه پنج هزار واحد را جذب کرده و با استقبال روستاییان مقاوم‌سازی مساکن کم دوام و بی‌دوام این مناطق به انجام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: با تلاشی که بنیاد مسکن در سال‌های اخیر انجام داده، موفق شده 61 درصد واحدهای مسکن روستایی را که عمدتا کم دوام و بی‌دوام بودند در مناطق روستایی شناسایی و نسبت به احداث واحدهای بادوام به جای آنها اقدام کنند.

سبحانی افزود: همچنان 39 درصد واحدهای مسکونی واقع در روستاهای استان اردبیل کم دوام و بی‌دوام هستند که ما تلاش می‌کنیم ظرف دو تا سه سال آینده با کمک روستانشینان این واحدها را مقاوم کرده تا در بروز حوادث ناگوار و بلایای طبیعی آمار تلفات جانی و مالی بیشتر نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی به عنوان یک نهضت عظیم در کشور نتایج سودمندی را در ماندگاری روستاییان به همراه داشته و در قالب سیستم راهبر که متصل به دهیاری‌هاست، به راحتی روستاییان درخواست خود را ارائه می‌کنند تا با ثبت مشخصات زمین و بررسی محل مورد نظر صدور پروانه از طریق دهیاری انجام و ناظر بعد از تأیید مراحل اولیه و تهیه نقشه ساخت واحدها مرحله به مرحله به انجام برسد.

سبحانی اضافه کرد: مشکلی که در سال‌های اخیر روستاییان را با دغدغه‌ای جدی روبه‌رو کرده بود، تضامین بانکی بود که سعی شد به صورت سفته زنجیره‌ای با همکاری بانک‌ها این مشکل برطرف و روستاییان به راحتی وام خود را دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد:‌ در شرایط کرونایی بدون مراجعه حضوری ساکنان مناطق روستایی می‌توانند از طریق دهیاری در ثبت اطلاعات و صدور مجوزهای لازم پیشقدم شده و در این مراحل به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی مسکن روستایی استانی اجتماعی مقاوم سازی مساکن پنج هزار واحد استان اردبیل بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر سهند در حال اجراست؛ گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافته است.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است، دهیاران با تبلیغ و تشویق روستائیان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی