Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزلباش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: روزانه ۱۲۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان مراجعه می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا با حضور وزیر بهداشت در محل استانداری زنجان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون  ۲۲ هزار نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پرویز قزلباش به انجام ۲۳۱ هزار تست از مراجعین در استان اشاره کرد و گفت: در آذرماه مثبت‌ها در استان ۴۴ درصد و میزان رهگیری هم ۲.۶ درصد به ازای هر نفر بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد هزار تست روزانه به بیش از سه هزار تست روزانه رسیدیم.

 

وی ادامه داد: مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ در استان به ۳۲ مرکز ارتقا یافته و آزمایش‌های انجام شده کرونا تاکنون ۲۳۶ هزار و ۱۲۱ مورد بوده است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: روزانه ۱۲۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان زنجان مراجعه می‌کنند و اکنون درصد تست‌های مثبت کرونا در این استان افزایش یافته است.

 

وی به فوت ۱۲۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان زنجان، اشاره کرد و گفت: درصد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در بیماران مثبت شناسایی شده به ۶۴ هزار و ۵۲۰ مورد رسیده و تعداد افراد در تماس نزدیک رهگیری شده ۱۳۷ هزار و ۷۷۸ مورد و تعداد کل بیماران بستری شده نیز ۲۲ هزار و ۴۲۵ مورد بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در پیک چهارم از پنجم فروردین تاکنون روزانه ۱۶۰ بستری نفر است، گفت: شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و سلطانیه قرمز کرونایی هستند.

 

وی با بیان اینکه طارم، ایجرود و ماهنشان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند، یاد آورشد: در حال حاضر ۷۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

به گفته قزلباش، اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها به شدت تمام برای گروه‌های ۲، ۳ و ۴، تعطیلی بیش از ۹۰ درصد اماکن و مراکز گروه‌های شغلی مذکور، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای این گروه‌های شغلی، نظارت بر ممنوعیت همه مراسم تجمعی و منع تردد خودروها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد، از جمله اقدامات انجام شده در پیک چهارم بیماری کرونا است.

 

استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان به ۵۰ درصد رسیده، از سه برابر شدن بیماران سرپایی، ۶ برابر شدن بیماران بستری و چهار برابر شدن انجام تست در استان خبر داد.

 

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان هرگونه دورهمی و تجمع ممنوع است، افزود: محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های قرمز ادامه دارد و با قوت انجام می‌شود.

 

وی از وجود یک هزار و ۳۰۰ تخت در نقاهت‌گاه‌های استان زنجان خبر داد و گفت: امیدواریم شاهد کاهش این بیماری در استان باشیم و نیازی به نقاهتگاه‌ها نباشد.

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا ویروس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیمار کرونایی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

حسام الدین آشنا و محمد جواد آذری جهرمی، اعضای کابینه دولت روحانی به فعالیت مجدد گشت ارشاد واکنش نشان دادند.

آشنا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: گشت را ارشاد کردند؟

همچنین آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نقل است که روزی بنده خدایی برای تزریق پنسیلین رفته بود به درمانگاهی. پرستار تزریق کننده از او پرسید: «تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟» و او جواب داد: «بله» و پس از این پاسخ تزریق انجام شد و به فاصله کوتاهی بیمار تشنج کرد!

سریعا اقدامات پزشکی برای بهبود انجام شد و وقتی بیمار سر حال شد، پرستار پرسید: «مگر نگفتی پنیسیلین زدم؟» بیمار گفت: «بله، اونبار هم که زدم همین حالت رخ داد!»

حجاب حکم خداست، اما احتمالا از توحید جایگاه بالاتری ندارد، خدا به موسی برای دعوت به توحید دستور به سخن نیکو داد. گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز در تخلفات مالی کارگزاران، گزارش‌های متعددی از تساهل علی علیه السلام در برخورد با مسلمین در تاریخ وجود دارد.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید