Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@20:06:38 GMT

معرفی ۱۱ بازیکن السد مقابل فولاد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۴۰۱۷

معرفی ۱۱ بازیکن السد مقابل فولاد

ژاوی نفرات اصلی السد در دیدار با فولاد ایران را معرفی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه دیدارهای روز نخست فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا در گروه D ، تیم فولاد ایران از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه ملک فهد عربستان مقابل السد، قهرمان لیگ ستارگان قطر قرار می‌گیرد.

 

مشعل برشام، سالم الهاجری، بوعلام خوخی، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، گیلهرمه دوس‌سانتوس، سانتی کازورلا، رودریگو تاباتا، نام تائه هی، حسن الهیدوس و بغداد بونجاح ۱۱ بازیکن منتخب ژاوی هستند که ترکیب السد برابر فولاد را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

السد که در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر هیچ باختی نداشته و امسال یکی از مدعیان جدی قهرمانی آسیا به حساب می‌آید، امشب با ترکیب کاملا هجومی برابر شاگردان جواد نکونام قرار می‌گیرد.

 

به غیر از ۴ مدافع السد که دو دفاع کناری آنها دونده هستند و میل به حمله زیادی دارند، ۶ بازیکن دیگر این تیم کاملا قابلیت هجومی دارند و می‌توانند در زمان حملات به محوطه جریمه فولاد نزدیک شوند.

قطر السد

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: قطر السد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی پیروزی سپاهان مقابل ذوب‌آهن؛ امیدها زنده شد

سپاهان با اتکا به ۴ فاکتور پیروزی‌بخش آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول روند بازی از سد ذوب‌آهن گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تک بازی عقب مانده هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز گذشته برگزار شد و تیم فوتبال سپاهان با نتیجه یک بر صفر ذوب‌آهن را شکست داد.

سپاهان دربی اصفهان را با پیروزی پشت سر گذاشت تا امیدهای این تیم برای برگشت به جدول و کورس قهرمانی زنده شود؛سپاهان و ذوب‌آهن در تنها باری عقب افتاده هفته هفدهم، یکی از مهم‌ترین شهرآوردهای چند سال اخیر فوتبال اصفهان را برگزار کردند و پس از نمایش یک فوتبال درگیرانه و کم‌موقعیت، زردپوشان اصفهانی 3 امتیاز حساس را به حساب خود واریز کردند تا همچنان از شانس اندکی برای قهرمانی برخوردار باشند.

این دیدار در شرایطی برگزار شد که هر دو تیم برای ادامه راه به 3 امتیاز بازی نیاز مبرمی داشتند‌، زردپوشان اصفهانی با پیروزی در این دیدار می‌توانستند همچنان روی کاغذ به قهرمانی امیدوار بمانند و ذوبی‌ها نیز به دنبال فاصله گرفتن از روند ضعیف‌شان بودند و در نهایت سپاهان مزد بازی برتری را گرفت 3 امتیاز حیاتی را به دست آورد.

زردپوشان اصفهانی با این پیروزی 42 امتیازی شده و به رده سوم جدول صعود کردند و ذوبی‌ها نیز با 30 امتیاز همچنان در رده هشتم جدول هستند.

شهرآورد بی‌روح

شهرآورد روز گذشته اصفهان را می‌توان یکی از کسل کننده‌ترین بازی‌های چند فصل اخیر ذوب‌آهن و سپاهان دانست؛ حساسیت بالا و تاکتیک اتخاذی دو تیم به ویژه ذوب‌آهن منجر به ارائه یک بازی درگیرانه از جانب هر دو تیم شده بود و بازی کیفیت فنی چندانی نداشت.

مورایس روز گذشته سپاهان را با سبستم پایه 3_3_4 به میدان فرستاده و ترکیب تیمش را دست‌خوش 3 تعییر مهم کرده بود. سرمربی سپاهان با توجه به محروم بودن اسدی و مصدومیت حسین‌نژاد، هادی محمدی را به قلب دفاع فرستاد و محمد کریمی را هم به ترکیب برگرداند تا به همراه نورافکن و دابو مثلث خط میانی سپاهان را تشکیل دهند. مورایس روز گذشته اعرابی را هم از ترکیب خارج کرده و از رضا شکاری در پست وینگر راست بهره گرفت تا توان هجومی تیمش را افزایش دهد.

سپاهانی‌ها روز گذشته بازی مالکانه و مبتنی بر پاسکاری‌های متعدد و بازی‌سازی از قلب خط دفاعی را در دستور کار داشته و تلاش می‌کردند تا با موج حملات پی‌درپی خطوط ذوب‌آهن را تحت فشار قرار داده و از خلاءهای موجود در خط دفاعی این تیم بهره بگیرند. شاگردان مورایس تلاش می‌کردند با فشار بر خط دفاعی ذوب‌آهن، مدافعان این تیم را وادار به انجام خطا کرده و روی ضربات ایستگاهی ایجاد موقعیت کنند و در نهایت نیز تنها گل بازی روی یک ضربه پنالتی به دست آمد.

در طرف مقابل محمد ربیعی روز گذشته با در نظر گرفتن بضاعت تیمش به دنبال گرفتن حداقل امتیاز ممکن بود و بر همین اساس ذوب‌آهن را با ترکیب 2_5_3 به میدان فرستاد و به دنبال  اجرای بازی واکنش‌گرایانه بود. ذوبی‌ها تلاش داشتند تا با واگذار کردن مالکیت توپ به حریف، کنترل فضاهای بازی را در دست گرفته و با اجرای یک بازی پرفشار و درگیرانه در میانه میدان و با پرس شدید هافبک‌های سپاهان، ارتباط خط میانی و حمله این تیم را قطع کنند و در ضد حملات به گل برسند.

نیاز بیشتر سپاهان به برد و آنالیز دقیق ذوبی‌ها 

بررسی بازی نشان می‌دهد که ذوب‌آهن در اجرای تاکتیک اتخاذی خود تا حد زیادی موفق عمل کرده و اگر تک اشتباه مدافع این تیم در لحظه خطای پنالتی نبود، می‌توانست به هدفش برسد.

سپاهان نیاز بیشتری به برد داشت و طبیعتا از همان دقایق ابتدایی، بازی هجومی را در دستور کار قرار داده بود اما بازی تخریبی شاگردان ربیعی باعث شد تا اکثر دقایق این دیدار صرف درگیری‌های بازیکنان بر سر مالکیت توپ شود.

در حقیقت می‌توان گفت که ذوبی‌ها آنالیز دقیقی از شیوه بازی سپاهان داشتند و بر اساس آن تلاش می‌‌کردند تا با پوشش منطقه‌ای زمین، اجرای یارگیری دقیق و پرس نفر به نفر مانع شکل‌گیری بازی سپاهان شوند و در نیمه اول نیز با همین شیوه عملا مهره‌های هجومی سپاهان را زمین‌‌گیر کرده بودند، نقطه ضعفی که در نیمه دوم به درستی توسط مورایس تشخیص داده شد و با تعویض‌هایی که انجام داد، توان هجومی تیمش را بهبود بخشید.

بزرگ‌ترین سلاح زردپوشان اصفهانی مقابل ذوب‌آهن را باید ثبات تاکتیکی بیشتر، انگیزه بیشتر و کیفیت و تجربه بالاتر مهره‌های سپاهان دانست. از طرف دیگر گلزنی در دقایق بودایی نیمه دوم به شاگردان مورایس اجازه داد تا با تمرکز و آرامش ذهنی بیشتری برنامه‌های مدنظرشان را در زمین پیاده کرده و هدفمندتر بازی کنند.

بازی هدفمندتر سپاهان

سپاهانی‌ها مقابل ذوب‌آهن صبورانه‌تر و با فکر بیشتری بازی کردند و در بیشتر پارامترها مانند دقت پاس‌ها، تعداد شوت و شوت‌های داخل چارچوب عملکرد از شاگردان ربیعی بهتر ظاهر شدند. شاگردان مورایس با پرس سنگین مانع شکل‌گیری بازی ذوبی‌ها شده و عملا امکان بازی‌سازی از خط دفاعی را از آنها گرفتند.

یکی دیگر از عوامل موفقیت سپاهان بازی‌خوانی دقیق مورایس بود، سرمربی سپاهان نقاط ضعف ذوب‌آهن را به درستی شناسایی کرده و آوردن اعرابی و کاوه رضایی در نیمه دوم فشار را روی خط میانی و دفاع ذوب‌آهن افزایش داد و سپاهانی‌ها با اولین اشتباه شاگردان ربیعی، ورق را به نفع خود برگرداندند.

یکی دیگر از نقاط قوت سپاهان دوندگی بالای بازیکنان و پوشش تمامی فضاهای زمین بود. شاگردان مورایس در این دیدار بارها با دوندگی‌های خود بازیکنان ذوب‌آهن را وادار به انجام خطا کرده و در زمان دفاع نیز مانع بازی‌سازی و پاسکاری گاندوها می‌شدند. زردپوشان اصفهانی در طول بازی به خوبی فضاهای مختلف زمین را پوشش داده و به هافبک‌های ذوب‌آهن اجازه فضاسازی و طراحی حملات را ندادند.

سپاهان برنده دربی اصفهانصعود سپاهان در جدول با برد در دربی اصفهان + جدول

کاهش توان هجومی سپاهان 

در طرف مقابل یکی از بزرگ‌ترین ایرادات وارده بر سپاهان نیم‌فصل دوم، بالا رفتن فرصت‌سوزی‌های مهاجمان این تیم و پایین آمدن میل به گلزنی آنها است. سپاهان در نیم فصل دوم بسیار محتاطانه‌تر بازی کرده و نرخ امید به گل آنها در هفته‌های اخیر کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است. واقعیت این است که سپاهانی‌ها با توجه به داشته‌هایشان توانایی و قابلیت بازی شجاعانه‌تری را دارند، اما میل هجومی پایین آنها مانع از این امر شده و بدون شک سپاهان با رویه فعلی در آینده به مشکل برخواهد خورد و کادر فنی این تیم باید هرچه بیشتر فکری به حال آن کنند.

در مجموع می‌توان گفت که سپاهانی‌ها مقابل سبزپوشان اصفهانی بازی چندان دلچسبی را به نمایش نگذاشته و به ویژه در فاز هجومی عملکرد قابل قبولی نداشتند. با این وجود سپاهان با اتکا به 4 فاکتور پیروزی‌بخش آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول روند بازی از سد ذوب‌آهن گذشت.

ذوبی‌ها خوب در دفاع ضعیف در حمله

در طرف مقابل نیز شاگردان ربیعی در فاز دفاعی خوب عمل کردند و به جز صحنه پنالتی اشتباه فاحش دیگری انجام ندادند؛ آنها با پرس شدید بازیکنان سپاهان در میانه میدان، عملا خط حمله این تیم را زمین‌گیر کرده و اجازه خلق موقعیت خاصی به شاگردان مورایس ندادند.

با این حال ذوب‌آهن در فاز هجومی ضعیف ظاهر شد و بازیکنان این تیم نتوانستند حتی یک موقعیت صدرصدی ایجاد کنند. آمار بازی نشان می‌دهد که شاگردان ربیعی روز گذشته در جریان بازی 4 بار به سمت دروازه سپاهان شوت زده‌اند که از این تعداد هیچ کدام از شوت‌های آنها درون چارچوب نبود و همین نکته به گویای ضعف مهاجمان ذوب‌آهن در زدن ضربات نهایی است.

انتهای پیام/170/

دیگر خبرها

  • پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!
  • ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور
  • ترکیب استقلال برای بازی با شمس آذر
  • پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ 
  • آخرین وضعیت مصدومان چلسی قبل از بازی با منچسترسیتی
  • واکاوی پیروزی سپاهان مقابل ذوب‌آهن؛ امیدها زنده شد
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت آبادان
  • اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی
  • عکس حزباوی در بازی قهرمانی السد
  • مس رفسنجان با ۲ غایب به اهواز می‌رود