Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید نمکی شامگاه چهارشنبه در جلسه هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان و ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناویروس با اشاره به اینکه کرونا یکی از پیچیده‌ترین ویروسها بوده که همه دنیا را گرفتار کرده است افزود: سال‌ها با این ویروس زندگی خواهیم کرد و باید بدانیم، واکسیناسیون تنها راه علاج این بیماری نیست و حتی با تزریق واکسن هم باید پروتکل ها رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر جدی گرفتن درمان بیماران کرونایی اظهار داشت: در استان خوزستان با انجام اقدامات درمانی مناسب درخصوص ویروس جدید، موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

این مسوول، به بهره‌گیری از تجربه یکسال گذشته در خصوص کنترل ویروس جدید تاکید کرد و گفت: در بحث ترخیص و سرپایی دقت بیشتری باید انجام گیرد و ازطرفی با فعالیت بیشتر حوزه پژوهش، باید آموزش از راه دور برای دانشجویان و مردم مدیریت شود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه هفته آینده روزهای سخت تری به لحاظ مدیریت کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون خواهیم داشت ادامه داد: در حوزه آموزش، پژوهش، درمان و بهداشت برنامه ریزی باید انجام گیرد و فضای فکری جامعه نیز نسبت به این بیماری بهبود یابد.

نمکی، با بیان اینکه در حوزه توسعه اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است افزود:در  توسعه زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام گرفته است اما تعداد تخت‌ها باید افزایش یابد و از طرفی استفاده از ظرفیت منازل، با برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت"، در حوزه بهداشت پیگیری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: حوزه فرهنگی از حوزه‌های مهم و جدی این وزارتخانه است و در این خصوص باید ایجاد فضای نشاط در جامعه جدی گرفته شود تا دانشجویان تک بعدی تربیت نشوند.

این مسوول به حوزه دارو نیز اشاره کرد و گفت: میزان تولید داروهای داخل و وابستگی به خارج در این بخش حائز اهمیت است و تقریبا با وجود کرونا، اتفاقات بزرگی در این حوزه رخ داده است.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب و ابلاغیه رهبر معظم انقلاب گفت: در دانشگاه‌ها هیاتی برای تبیین، تفسیر و اجرای این رهنمودها باید تشکیل شود چراکه یکی از اسناد بالادستی ارزشمند و ذی‌قیمتی است که باید جدی گرفته شود.

نمکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان یکی از بهترین‌های کشور، در بحث مدیریت ویروس کرونا بود و عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.  
 

برچسب‌ها کرونا تست کرونا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی زنجان سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تست کرونا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا تست کرونا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی زنجان سعید نمکی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز