Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@12:42:49 GMT

اینترفکس: پاشینیان اواخر آوریل استعفا می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۴۷۳۹

اینترفکس: پاشینیان اواخر آوریل استعفا می‌دهد

رسانه آمریکایی گزارش داد که به احتمال زیاد نخست وزیر ارمنستان دهه سوم ماه آوریل جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شبکه اینترفکس گزارش داد که «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به زودی از سمت خود استعفا خواهد داد.

این رسانه آمریکایی چهارشنبه شب (چهارده آوریل) گزارش داد که پاشینیان اواخر ماه آوریل جاری استعفا خواهد داد و در انتخابات پارلمانی نیز شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو هفته پیش رسانه‌‌های ارمنستان از قول نخست وزیر این کشور گزارش دادند که پاشینیان در نهایت تسلیم فشار مخالفان شده و گفته در آوریل استعفا خواهد داد.

امروز همچنین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با همتای ارمنی خود جلسه گفت‌وگویی در مسکو داشته و از ارمنستان به عنوان متحد اصلی روسیه در منطقه قفقاز یاد کرده است.

نخست وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه در جمع قانون گذاران این کشور درباره تحولات اخیر این کشور به ویژه شرایط ارمنستان بعد از جنگ دوم قره باغ گفت‌وگو کرد و اتحاد و همکاری با روسیه را مهمترین اصل در تأمین امنیت خارجی دانست.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر) ، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت، به عنوان حافظ آتش بس نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است.

رؤسای جمهور سه کشور یاد شده حدود دو ماه بعد (۱۱ ژانویه) در مسکو به دعوت پوتین جمع شدند و بر ایجاد کار گروه در سطح نمایندگان نخست‌وزیر در سه کشور با هدف اجرای مفاد توافقات مذکور به ویژه در زمینه حمل و نقل و توسعه روابط اقتصادی به توافق رسیدند.

شکست ارمنستان در این جنگ و عقب نشینی نیروهای این کشور از اراضی هفتگانه اشغالی جمهوری آذربایجان باعث اعتراضات علیه پاشینیان شده است. او بعد از ماه‌ها اعتراض مخالفان، مجبور شد بگوید ماه آوریل جاری از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد تا زمینه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام فراهم شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیکل پاشینیان ارمنستان انتخابات پارلمانی جمهوری آذربایجان نخست وزیر قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان