Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای جمهور آمریکا و افغانستان به صورت تلفنی در خصوص خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان که قرار است ظرف ماه‌های آینده انجام شود، گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان و همتای آمریکایی وی «جو بایدن» چهارشنبه شب به‌صورت تلفنی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف غنی طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره گفتگوی خود با جو بایدن اظهار داشت: «امشب من یک گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور بایدن داشتم و ما درباره تصمیم ایالات متحده برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان  تا اوایل سپتامبر [اواسط شهریور] تبادل نظر کردیم. جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم ایالات متحده احترام می‌گذارد و ما با شرکای آمریکایی خود همکاری خواهیم کرد تا این گذار بدون مشکل انجام شود.»

وی در توئیت دیگری افزود: «همچنان که ما به سمت مرحله دیگری در روابط خود حرکت می‌کنیم، به همکاری با شرکایمان در ایالات متحده و ناتو در زمینه تلاش‌های کنونی برای صلح ادامه خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور افغانستان در توئیت سوم خود خاطرنشان کرد: «نیروهای امنیتی و دفاعی پرافتخار افغانستان کاملاً قادر به دفاع از مردم و کشور خود هستند؛ کاری که مدت‌هاست در حال انجامش هستند و ملت افغانستان همیشه قدردان آنها خواهد ماند.»

نیروهای ناتو همگام با آمریکایی‌ها از افغانستان خارج می‌شوندرایزنی آمریکا و ناتو برای خروج هماهنگ از افغانستانکاخ سفید: خروج نیروها از افغانستان بی قید و شرط استعبدالله: طالبان فکر نکند از طریق نظامی در افغانستان پیروز می‌شودمشاور اشرف غنی: جزئیات طرح خروج آمریکا به‌زودی در اختیار افغانستان قرار می‌گیرد

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار آمریکا اخبار افغانستان جوزف بایدن محمداشرف غنی ناتو اخبار آمریکا اخبار افغانستان جوزف بایدن محمداشرف غنی اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است