Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:24:58 GMT

مهلت یک هفته‌ای استاندار خوزستان برای انجام تعهدات آبفا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۰۶۶

مهلت یک هفته‌ای استاندار خوزستان برای انجام تعهدات آبفا

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان شادگان در استانداری خوزستان اظهارداشت:با آغاز فصل گرما در استان خوزستان، تنش آبی در شهرها و روستاهای خوزستان روبه افزایش است و این شرایط به گلایه و نارضایتی مردم منجر می‌گردد.

وی با انتقاد جدی از انجام نشدن تعهدات شرکت آبفای خوزستان در شهرها و روستاهای مختلف استان گفت: بر اساس گزارش معاونت عمرانی استانداری و فرماندار شادگان، موضوع آبرسانی به روستای "ابو شلوک" از توابع این شهرستان طی مصوبات مختلف در ردیف تعهدات شرکت آبفای استان قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان خوزستان ادامه‌ داد: آخرین مصوبه آبرسانی به این روستا مربوط به دی ماه سال گذشته است که شرکت آب و فاضلاب خوزستان می‌بایست طی ۲ ماه نسبت به تامین آب پایدار آن اقدام می‌کرد.

وی با اشاره به عملی نشدن این مصوبه و دیگر تعهدات این دستگاه خدمت‌رسان گفت: با این وجود از شرکت آب و فاضلاب خواسته شده تا پیش از پایان خردادماه امسال خطوط آبرسانی به روستای "ابو شلوک" را اجرایی کند.

سلیمانی دشتکی افزود:این درحالی است که مدیرعامل این شرکت ضمن بیان توجیهات غیر قابل قبول از جمله نبود منابع مالی و همچنین فرآیند مناقصه، زمان بهره‌برداری پروژه آبرسانی به روستای "ابو شلوک" را تیرماه ۱۴۰۰ عنوان کرده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بیان انتقادات از شرکت آبفای خوزستان به دور از حساسیت‌های شخصی است گفت: دلیل پیگیری مکرر به‌منظور اجرایی شدن تعهدات شرکت آبفای خوزستان، شرایط حساس استان در زمینه فاضلاب و تنش‌های آبی است.

وی بیان‌داشت: باتوجه به اینکه همزمان با آغاز فصل گرما در آستانه تنش آبی بیشتری در شهرها و روستاهای استان هستیم، بروز واکنش‌های اجتماعی در مناطق مختلف استان دور از انتظار نیست؛ بنابراین وقت آن رسیده که به مردم اعلام شود که شرکت آب و فاضلاب خوزستان قادر به انجام تعهدات و همچنین شرح وظایف خود نخواهد بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در خوزستان با محدودیت اعتباری روبه‌رو هستند افزود: با این وجود شرکت آب و فاضلاب خوزستان که از منابع درآمدی قابل توجهی برخوردار است، نبود اعتبارات را دلیل اجرایی نشدن تعهدات خود اعلام می‌کند.

وی با بیان این احتمال که ظاهرا یک گروه برای به زمین زدن استان خوزستان تشکیل شده است گفت: « به‌دلیل تنش آبی در فصل گرما اگر مردم دچار تشنگی و زحمت شوند، قطعا باید در انتظار تبعات اجتماعی شدیدی باشیم».

سلیمانی دشتکی اضافه‌کرد: برهمین اساس در صورتی که شرکت آبفای استان طی یک هفته آینده برای انجام تعهدات تعیین شده برنامه اجرایی و عملیاتی ارائه ندهد، خلع ید این شرکت از شرح وظایف در دستور کار شورای نظارتی استان قرار می‌گیرد.

وی بیان‌داشت: در این صورت، وظایف شرکت آب و فاضلاب خوزستان به دستگاه متناظر دیگری واگذار خواهد شد.

سلیمانی دشتکی تاکیدکرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای تامین منابع مالی پروژه‌ها در انتظار دریافت اعتبار هستند در صورتی که چنین شرکتی دارای منابع مالی مناسب است.

استاندار خوزستان به اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت حقوق آبدارهای استان اشاره‌کرد و گفت: همانگونه که این منابع اعتباری در شرکت آب و فاضلاب خوزستان مورد جابجایی قرار گرفت و صرف هزینه‌های دیگر شد، امکان جابجایی در آمدهای این شرکت و تامین منابع مالی پروژه‌ها نیز امکان پذیر است اما مدیران آبفا اجرایی نشدن تعهدات خود را همواره نبود اعتبارات دولتی می‌دانند.

نماینده عالی دولت در استان یادآورشد: نهادها و موسسات اقتصادی قدرتمندی در کشور وجود دارند که آمادگی دارند تا به‌منظور اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود در تکمیل پروژه‌های عمرانی کوچک از جمله آبرسانی به روستاها، همکاری و مشارکت داشته باشند.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: به‌همین منظور بارها اعلام شد که دستگاه‌های اجرایی و از جمله شرکت آب و فاضلاب خوزستان لیست پروژه‌های عمرانی که تکمیل آنها تا سقف ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند را به استانداری خوزستان اعلام کنند تا منابع مورد نیاز آنها مورد پیگیری قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: قرار نیست فعالیت‌ها و اقداماتی که صورت گرفته را منکر شویم، اما هم‌اکنون در حال بررسی تعهدات انجام نشده دستگاه‌های اجرایی در شهرهای مختلف استان هستیم.

وی بیان‌داشت: از دستگاه‌های اجرایی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند انتظار داریم که برنامه عملیاتی جهت خدمت‌رسانی به مردم را بیان کنند اما در این بین بهانه‌هایی مانند محدودیت منابع غیرقابل پذیرش است.

استاندار خوزستان بررسی چالش های شهرستان شادگان در بخش آب و فاضلاب را بی نتیجه خواند و آن را از دستور کار این نشست خارج کرد.

فرآیند ناقصی از بیان مشکلات آب و فاضلاب به مقامات ملی

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه وضعیت آب و فاضلاب در این شهرستان با مشکلات جدی روبرو است گفت: برای پیگیری این مشکلات با وزیر نیرو و دیگر مدیران ملی در این وزارتخانه ملاقات‌هایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام مجید ناصری‌‍نژاد افزود: در ادامه فرآیند این پیگیری‌ها، زمانی که وزیر و یا دیگر مدیران ملی با دستگاه اجرایی زیرمجموعه خود تماس می‌گیرند، مسئول استانی بجای اینکه از محدودیت‌های مالی موجود صحبت کند از رفع مشکلات مطرح شده در آینده نزدیک خبر می‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۲۳۰ روستا در شهرستان شادگان بیان‌داشت: تصفیه خانه‌ای برای آب شرب این روستاها وجود ندارد و آب موجود تصفیه نشده است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۵ ساخت تصفیه خانه آب شهرستان شادگان آغاز شد و تا پایان دولت دهم این پروژه دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود.

به گفته نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی پروژه تصفیه خانه آب شهرستان طی سال‌های گذشته تاکنون همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

ناصری نژاد از ورود۴۰ تا ۵۰ روستای شهرستان شادگان به تنش آبی خبر داد و گفت: وضعیت کمی و کیفی آب در روستاهای این شهرستان مناسب نیست.

وی یادآورشد: در دوره ای آبرسانی به روستاها از طریق تانکر انجام می‌شد اما بعد از تداوم پرداخت نشدن حق الزحمه آبداران، این شیوه تامین آب شرب برای ساکنان این روستاها نیز متوقف شد.

نماینده مردم شادگان در خصوص آبرسانی به روستای "ابو شلوک" گفت: این روستا پیش از سیل سال ۱۳۹۸، دارای خط انتقال آب بود و طی ۲ سال گذشته به رغم پایان اعتبارات مربوط به جبران خسارات‌های ناشی از سیلاب خوزستان، این پروژه همچنان اجرایی نشده است.

شرکت آبفا تنش آبی در روستاها را جدی بگیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه همزمان با آغاز فصل گرما در استان تنش آبی در روستاهای مختلف تشدید می‌گردد گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان باید این موضوع را جدی بگیرد و نسبت به اجرای تعهدات خود تلاش بیشتری نشان دهد.

فاضل عبیات در خصوص پیگیری‌های مکرر در خصوص اجرای پروژه آبرسانی به روستای "ابو شلوک" گفت: در این خصوص مصوبات اداری مختلفی ابلاغ شده است اما همچنان حتی مقدمات عملیات اجرایی این پروژه آغاز نشده است.

وی تصریح کرد: این روستا جزء حساس‌ترین روستاهای درگیر با تنش آبی در شهرستان شادگان است که مشکلات پیش آمده برای تامین آب شرب آن، حواشی مختلفی را در مقابل درب فرمانداری این شهرستان به وجود آورد.

اکثر روستاهای شادگان دچار تنش آبی هستند

سرپرست فرمانداری شادگان به شرایط خاص این شهرستان در زمینه آب در روستاها اشاره‌کرد و گفت: وضعیت فعلی نگرانی ساکنان برای فصل گرما را بیشتر کرده است.

امید صبری‌پور اضافه‌کرد: در حال حاضر اکثر روستاهای این شهرستان با بحران و تنش آبی روبه‌رو هستند که باید از سوی دستگاه مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: مقرر شده بود که شرکت آب و فاضلاب خوزستان پروژه آبرسانی به روستای "ابو شلوک" را پیرو ابلاغ مصوبه‌ای در دی ماه سال گذشته طی مدت ۲ ماه به پایان برساند.

سرپرست فرمانداری شادگان اضافه‌کرد: علیرغم مصوبات متعدد تاکنون در خصوص آبرسانی به این روستا، اقدام موثری برای آغاز عملیات اجرایی آن صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، معاونان شرکت آبفای خوزستان در این نشست متعهد شدند که طی یک هفته برنامه اجرایی برای تعیین تکلیف در خصوص پروژه‌های نیمه تمام این شرکت را به معانت عمرانی استانداری خوزستان ارائه کنند.

برچسب‌ها شادگان استانداری خوزستان شركت آب و فاضلاب خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان استانداری خوزستان شركت آب و فاضلاب خوزستان شادگان استانداری خوزستان شركت آب و فاضلاب خوزستان اخبار کنکور شرکت آب و فاضلاب خوزستان شرکت آبفای خوزستان استانداری خوزستان آبرسانی به روستای دستگاه های اجرایی استاندار خوزستان شهرستان شادگان سلیمانی دشتکی منابع مالی تعهدات خود شرکت آب تنش آبی فصل گرما پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی عصر یکشنبه در نشستی که با حضور معاونان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به این که ضروری است راهکارهای نوین برای جذب منابع اختصاصی در دستور کار قرار گیرد از تحقق اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات از محل عمرانی در سال جاری خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به زمان بندی انجام شده و نیاز آبی شهر در ایام گرم تابستان، اجرای عملیات آبرسانی و ساماندهی شبکه‌های توزیع باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: فرسودگی برخی از لوله‌ها در خط انتقال آب شرب از مشکلاتی است که سبب هدر رفت آب و همچنین آلودگی شبکه توزیع می‌شود که امیدواریم با تحقق اعتبارات در جهت رفع این موانع اقدام لازم صورت گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست تصمیمات لازم در خصوص اقدامات برای حل مشکلات پروژه‌ها و جذب اعتبارات اتخاذ و مقرر شد این جلسات به صورت مستمر تشکیل و پی گیری‌های لازم انجام پذیرد.

کد خبر 6084866

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • بزرگترین آب شیرین کن استان در آبادان راه اندازی می شود
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان